Prvenac španskog razvojnog studija zanimljivog imena, Sunburned Games, jer je Špance Sunce izgleda previše opržilo, pa su odlučili da utehu potraže u Vikinzima, Severnom moru i Gromovnikovim olujama. Na prvi pogled, zbog vikinškog miljea i potezne borbe, The Great Whale Road se čini veoma sličnom Banner Sagi, i dok poređenje ima smisla, igre se dosta razlikuju u pristupu datoj tematici, nasuprot stilizovanoj grafici i obilju natprirodnih elemenata Banner Sage, The Great Whale Road cilja na realizam u vizuelnom stilu i istorijskoj autentičnosti. Autori na sav glas potenciraju istorijsku autentičnost igre i govore da su obavili obimno istraživanje društvene, kulturne i ekonomske istorije pokrivenog perioda. Mora se priznati da za sad u igri nema ničeg što bi opovrglo njihove tvrdnje i da tim, čijih su dva od deset članova istoričari, zaista ozbiljno shvata taj zadatak. Pored geografije, kultura i naroda, istorijski autentična su i naselja, oružje, brodovi, dobra sa kojim se trguje, dok su likovi mešavina istorijskih, legendarnih i izmišljenih ličnosti. Igra je smeštena u period oko leta gospodnjeg 650. što je par stotina godina pre velikih vikinških invazija i doba kada je prema legendama živeo Ragnar. Po settingu, autentičnoj atmosferi i stepenu težnje za istoričnošću igra može podsetiti na neprevaziđeni mod za Mount&Blade, Brytenwaldu. Za sad su od naroda dostupni samo Danci, kojima će se pridružiti nortumbrijski Angli i još nekoliko plemena. Danci uverljivo prenose realistični vikinški vibe, idući finom sredinom između idealizovane predstave i grimdark fantastike u prikazu Vikinga, pa se možemo nadati da će taj trend nastaviti i sa ostalim frakcijama. Svaki od igrivih naroda će imati i story quest, niz misija koje odmotavaju tok priče koja prati sudbinu jednog naselja. Rano je za donošenje vrednosnog suda o kvalitetu narativa, pošto je dostupna samo trećina danske kampanje, koja nam donosi priču o pustolovinama, osveti i plemensko/etničko/verskim sukobima, što je za očekivati s obzirom na vremenski period u kome se igra odvija. Sporedni zadaci dolaze u obliku glasina po kafanama koje igrač onda može da sledi. Igra je podeljena na godišnja doba – zimu, tokom koje se dosađuje u selu, i leto, kada se igračeva družina otisne na razna putešestvija naslovnim Putem kitova. Zimovanje i plovidba su ispresecani nasumičnim eventovima koji stavljaju igrača pred razne izbore i uveliko doprinose atmosferi i imerziji. Nažalost, za sad je ubačen mali broj događaja i njihove posledice nisu do kraja implementirane, tako da igrač ne može da se navuče na drevni kineski pajdo, ali možda u finalnoj verziji. Svake godine, igrač planira čime će se naselje baviti i raspoređuje populaciju na zadatke lova, zanatstva, borbenog usavršavanja i sl, što obezbeđuje hranu, dobra za razmenu i bonuse na moral, diplomatiju itd. Kada ukrca pratioce, zalihe i krzna koja planira da uvalja usput, igrača čeka duuuga plovidba, tokom koje će gledati u kretanje vesala svog longshipa dok se smenjuju dan, noć i vremenske prilike, uz poneki event ili encounter koji zahteva njegovu reakciju i stalnu strepnju zbog rapidne potrošnje brodskih zaliha hrane. Na putovanjima će posećivati razne naseobine u kojima će moći da trguje, odmara, pohađa gozbe, iskusi neki event ili nastavi glavni storyline. Plovidba stvarno ume da bude ubije u pojam, jer animacije svakog događaja i mesta na koje se igrač iskrca traju predugo. Ponekad će se igrač naći u situaciji u kojoj je nasilje jedino rešenje, a pošto su ovo ipak Vikinzi, to će obuhvatati širok spektar situacija, pa će na scenu stupiti potezna borba, na heksovima. Igraču je na raspolaganju špil karata iz kog su mu na svakom potezu dostupne tri. Na kartama se nalaze igračevi pratioci i razni bonusi u vidu bojnih pokliča koji unapređuju statistike boraca. Borci su predstavljeni kao figurice i nema detaljnih animacija. Cilj je ubiti vođu protivnika, pre nego što oni smaknu igračevog avatara što pruža borbi novi taktički sloj. Borba sada odlično radi i razumno je očekivati da će u konačnoj verziji biti još izazovnija i složenija. Pratioci su izgrađene osobe sa ličnim pričama i karakteristika, kako personalnim (odanost, iskrenost) tako i borbenim (klasa, napad, preciznost). Za sad nije ubačeno levelovanje i sticanje prestiža, ali jeste zamena oružja i oklopa. Ručno crtana grafika, svedenog i realističnog stila prosto briljira, autori navode da su vizuelni identitet igre gradili izučavajući umetnost ranog srednjeg veka, što dodatno doprinosi šmeku. Epska muzička podloga i prigodni zvučni efekti upotpunjuju ugođaj. Zaključak se sam nameće, The Great Whale Road pršti od potencijala. Mnoge stvari koje autori planiraju za konačnu verziju deluju odlično, te sada ostaje samo pitanje koliko će dobro proći njihova implementacija. Svako koga zanimaju Vikinzi, istorijski autentična atmosfera i potezna borba, može da se nada igri koja će mu ulepšati ovu zimu, za kad autori najavljuju izlazak konačne verzije. Srđan BRDAR |
| ||||||||||||
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |