Uvod više podseća na interaktivni film nego na core gameplay WoW-a. Alternativni Gul’dan uspeva da se dokopa Broken Islesa i u Sargerasovoj grobnici otvara novi portal za invaziju Goreće legije na Azerot. Zajednički pokušaj alijanse i horde da ih zaustave završava se tragično i ponovo je na Khadgaru da vadi kestenje iz vatre i na licu mesta pronađe nove saveznike za borbu protiv armija palog titana. Naravno, igrači su oni koji izvode Khadgarove planove u delo, a sem diplomatskih odnosa sa raznim samostalnim frakcijama Broken Islesa, krećete i u potragu za moćnim relikvijama, zvanim Pillars of Creation (stubovi stvaranja) kojima su namesnici titana, nekoć davno, oblikovali lice Azerotha. Nakon što se ceo lebdeći grad Dalaran teleportuje iznad Broken Islesa, svaki igrač će krenuti u potragu za legendarnim oružjima koja definišu njegovu klasu (igra ih zove „artefakti”), odnosno specijalizaciju, a vaša nova baza operacija biće klasni centar, mesto gde se okupljaju svi pripadnici vaše klase, bez obzira na frakciju, i planiraju sukob sa Sargerasovim snagama.
U pomenute četiri zone spadaju dve velike i dve gargantuanske. Azsuna je dom duhova vilenjaka koji su se tokom War of the Ancientsa suprotstavili kraljici Azshari i još uvek se, tako ukleti, bore protiv njene armije naga. Šumski Val’sharah je jedan od centara druidske zajednice i mesto gde su pre više od deset milenijuma rođena braća Stormrage. Ovde se takođe nalazi svetsko drvo Shala’drassil koje su demoni predvođeni satirom Xaviusom uspeli da iskvare i preko njega pretvore Emerald Dream u Emerald Nightmare. Prva od one dve gargantuanske zone je Highmountain. Najviši planinski vrh na celom Azerothu (da, viši čak i od planine Kun-Lai) dom je izolovane zajednice taurena koji su se borili u velikom ratu uz Cenariusa, ali i njihovi vekovni neprijatelji, podzemna stvorenja zvana drogbari. Tu su pećine koje su nekada bile dom Neltharionu kao i Aviana i brojna plemena harpija. Poslednja od četiri zone u kojima možete da započnete Legion je i najveća – Stormheim. Blago rečeno, ova zona može da se opiše kao Howling Fjord na steroidima i u njoj ćete otkriti sudbinu titanskog posmatrača Odyna i vrykula koji su pre mnogo vekova napustili Northrend u potrazi za njim. U Stormheimu ćete se zabavljati i dodatnom novom mehanikom u igri – veranjem uz litice i građevine pomoću kuke.
Sve pomenuto samo je brzinski prelet preko sadržaja. U svakoj zoni nalaze se mračne regije gde se direktno borite sa demonskim osvajačima, ali i delovi sa komičnim momentima (koji su očekivano vezani za murloke, kobolde i gobline, ali i za nightfallene ili vrykule. U svakoj zoni se nalaze i po dve instance za pet igrača. Tokom levelovanja do novog maksimuma od 110. nivoa imate slobodan pristup u osam tamnica (koje se, takođe, sve vreme skaliraju vašem nivou), a kada podignete reputaciju sa nightfallenima i obavite neophodne kvestove dobijate pristup u još dve, mada su one dostupne samo na najvišem stepenu težine – mitiku (tu je i mehanika „mythic+” koja najposvećenijim igračima omogućuje lov na najveće izazove i najbolju opremu). To nas dovodi do ukupnog broja od deset 5-man instanci. Dvadeset prvog septembra otvoren je prvi raid – Emerald Nightmare – sa sedam bossova, a još pre toga najavljen je sledeći korak, patch 7.1 u kom će biti ubačena nova verzija slavnog Karazhana, sada za pet ljudi, kao i „mini raid” Trial of Valor i nova endgame proširenja Suramara. Patch 7.1 trebalo bi da se pojavi na live serverima pre kraja ove godine.
Svetski kvestovi predstavljaju svojevrstan amalgam adventure modea iz Diabla III i dynamic eventova iz Guild Warsa 2 i odličan su način za stimulisanje igračke populacije da, efektivno, radi dnevne kvestove na malo drugi način. Na svakih nekoliko sati (između dva sata i tri dana), na mapi sveta se sponuju lokacije sa kvestovima. Ti kvestovi, načelno govoreći, nisu ništa novo, već najčešće predstavljaju specifičnu verziju kvestova koje ste već obavili na tom delu mape kada ste levelovali: idi tamo, ubi tog mini bosa ili x mobova za y predmeta ili radi nešto dok se skala ne napuni. Izuzetak su kvestovi za Kirin Tor koji su prostorne mini-zagonetke ili trke za skupljanjem mane, zatim bitke malih petova, različit krafting i, naravno, borbe oko PvP ciljeva, što međufrakcijske, što FFA. Zašto sve to radite? Zato što svetski kvestovi donose reputaciju i odlične nagrade, a svakog dana ispunjavanje četiri svetska kvesta za neku specifičnu frakciju donosi specijalnu nagradu. Mnogima bitnija od reputacije je oprema. Svima nam je poznata agonija jurenja ilvl-a da biste mogli da uđete u dungeon finder za heroike i kasnije group finder za mitike. Taj problem je osetno umanjen nagradama iz svetskih kvestova pa tako svakog dana možete da računate sa jednim ili dva komada opreme kojima ćete značajno popraviti svoj ilvl. Istina, na početku ćete najčešće žrtvovati idealne sekundarne statse na opremi zarad nivoa, ali vremenom se i to ispravi. Sem toga, svetski kvestovi su najizdašniji izvor predmeta kojima jačate svoje artefakt oružje. To unapređivanje artefakata je jedan od najsporijih grindova u istoriji WoW-a i za mnoge najveća zamerka Legionu. Ekspanziju počinjete osvajajući tokene koji vam daju 10-50 artifact powera da biste levelovanjem i unapređivanjem class halla došli do više stotina, pa kasnije i hiljada po jednom tokenu, što se možda čini mnogo, ali samo za „osnovno” levelovanje jednog oružja neophodno je 5,4 miliona AP, plus imate po oružje za svaku specijalizaciju vaše klase. Za maksimalno unapređivanje jednog oružja na teoretski 54. nivo trebaće nam meseci i meseci igranja. Dodatno unapređivanje oružja vrši se relikvijama koje podižu nivo oružja i daju bonuse na njihove traitove, pasivne veštine koje unapređuju mehanike vaše klase i izučavaju se nalik starom drvu talenata. Rekosmo da kvesteri brže razvijaju profesije i da nema ubrzanog levelovanja kroz instance. Zbog toga je Legion do sada ubedljivo najteža ekspanzija za „altovanje”. Naime, paralelno igranje više likova oduzima kolosalnu količinu vremena jer podizanje nivoa profesija nije dovoljno da bi ste bili uspešni. Tako svaka krafting profesija ima višestepene recepte i da biste došli do najboljeg, trećeg stepena potrebna je serija kvestova, kupovina kod vendora i kompletiranje specifičnih instanci. Slična stvar je i sa sakupljačkim profesijama – dok ne odradite odgovarajuće kvestove skupljaćete samo cvet-dva ili ćete kopati tek par komada rude. Nusproizvod ove muke je da po prvi put nakon više godina igrači u WoW-u sa više altova nisu samodovoljna manufaktura već je neophodna saradnja sa drugim igračima koji su potrošili nedelje igranja na dobar razvoj određene veštine. Legion ostavlja utisak kvalitetnog novog početka koji ima perspektivu da održi igrače u WoW-u na duge staze i to mnogo više od prethodne tri ekspanzije pre njega. Deo priče trebalo bi da budu i najavljeni češći patchevi sa više sadržaja nego u godinama koje su za nama. Ipak, činjenica je da Legion ima more sadržaja koje treba preplivati. Nov kontinent koji se sve vreme prilagođava nivou igrača i solidan broj tamnica za lov na predmete, nova klasa (demon hunter) koja je, očekivano, ekstremno moćna (mada im donekle pariraju windwalker monkovi i enhacement šamani), redizajnirani PvP sa sopstvenim, specifičnim PvP talentima, profesije koje zahtevaju veću posvećenost nego ikada pre i more, more svetskih kvestova. Kada tome dodate i nekima omiljene zezancije kao što su borbe malih petova, pecanje i sveže dodati krkljanac u redizajniranoj kanalizaciji Dalarana koji se mora doživeti – dobija se utisak da su u Blizzardu nakon dugo vremena izvadili tešku artiljeriju i napravili ekspanziju dostojnu najsvetlijih perioda WoW-a. Iako je ovaj MMO star dvanaest godina i dalje ima našu apsolutnu preporuku. Dragan KOSOVAC | ||||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |