TEST PLAY<>
102016<><>

Obduction

Moderna node-based avantura kreirana od strane autora kultnog Mysta lično? Možete da prekinete da se štipate, nakon tri duge godine porođajnih muka na Kickstarteru, legendarni Rend Miler i družina su svetu podarili svoje novo unikatno i instant remek-delo, koje je u isto vreme i omaž, i duhovni naslednik njihove najpoznatije sage.

Nakon tri duge godine porođajnih muka na Kickstarteru, legendarni Rend Miler i družina su svetu podarili svoje novo unikatno i instant remek-delo.

Obduction (nije greška u nazivu igre, prim. aut.), započinje blagom šetnjom kraj obala jezera jedne lenje, letnje večeri, čiju uspavanost remete čudne svetlosne anomalije koje paraju nebo. Par trenutaka kasnije do vas će dolevitirati čudan žiroliki objekat neidentifikovanog porekla i namene, i nakon jakog bljeska sebe zatičete teleportovanog na lokaciji zemaljskog izgleda, ugneždenoj u prilično tuđinskom krajoliku. Nakon par uvodnih koraka u novom svetu, sa obližnjeg holo-projektora će vam se obratiti aktivni gradonačelnik okruženja u kojem ste se našli, koji će vas uputiti dalje niz put. Kraj kuće usađene u obližnji kanjon (koja i sama predstavlja aluziju na još jedan uspešan serijal avantura od davnina) dobijate sledeći mršavi trag i objašnjenje gde se nalazite, uz labave instrukcije šta trebate da radite dalje...

Ubrzo, obilazeći početni svet i njegove mnogobrojne i raznovrsne lokacije (železnička stanica, garaža sa auto-otpadom, rudarski gradić, pomenuti kanjon, šumarak kraj reke i dr.), i odgledavši još nekoliko hologramskih poruka malobrojnih prethodnika, postajete svesni svoje nezavidne situacije. Kao i mnogi pre vas, i vi ste žrtva vanzemaljske otmice, kidnapovani zajedno sa elementima okruženja koji su zatim utisnuti u tuđinski svet, sa, naizgled, nikakvim šansama da odatle stignete nazad kući. Ubrzo će se ispostaviti da je slična sudbina zadesila i tri vanzemaljske rase čija su okruženja, zajedno sa vašim, između sebe izmenjala mesto i napravila naizgled nerešivi prostorno-vremenski čvor, koji neće biti moguće rešiti jednim udarcem mača.

Kao što i priliči rasnim Mystolikim igrama, glavni akcenat igre je ponovo na sjajnoj atmosferi koju gradi intrigantna priča, načini njenog odmotavanja i vešto osmišljene zagonetke.

Obduction je u svakom smislu čedo svojih autora, i u svojoj srži i strukturi i više nego uspešno ponavlja magiju kojom je Myst zračio daleke 1993. godine. Ovo se, kao prvo, ogleda na mikro-planu, u smislu mnogobrojnih zagonetki, mehanizama, zadataka i problema koje je potrebno rešiti da bi se „na lokalu” otvorio put za dalje. Sa druge strane, šira slika donosi ingeniozno odrađenu vezu i isprepletanost pomenutih svetova, koja je daleko od pukog pipkanja ilustracije na stranicama knjiga. Elem, teleporti koji vas vode između nivoa kreiraju sferično polje koje na destinaciju teleportuje i sve što se u tom trenutku nađe u njemu, dok se sve ono što se nalazi na mestu gde stižete „swapuje” i šalje na vašu prvobitnu lokaciju. Ovo stvara momente predivne konfuzije i intenzivnog glavočeškanja dok pokušavate da prokljuvite gde se trenutno nalazite, zbog čega na tom i tom mestu nije nešto što je trebalo tu da bude, i odakle se negde stvorilo nešto deseto čega uopšte niste bili ni svesni do tada. Obduction u ovim momentima zahteva intenzivno trodimenzionalno razmišljanje, kao i sposobnost uspešne orijentacije u prostoru, što stvara mnogo zabavnih „šta bi bilo kad bih sad ovo uradio” momenata.

Kao što i priliči rasnim Mystolikim igrama, glavni akcenat igre je ponovo na sjajnoj atmosferi koju gradi intrigantna priča, načini njenog odmotavanja, vešto osmišljene zagonetke i problemi (i uočavanje tragova za njihovo rešavanje), uz perfektno dočaran osećaj izolovanosti, ali ne i usamljenosti. Kontrolna šema je stoga očišćena od bilo kakvih suvišnih elemenata, i svodi se ili na puko aktiviranje interaktivnih elemenata, ili na neke standardne zahvate kruženja ili povlačenja mišem. Kao i u ranijim igrama braće Miler, svet Obductiona je posejan tragovima koje je samo potrebno uočiti i pravilno rastumačiti, mada se stiče utisak da igra nije toliko teška kao neki njeni uzori (pre svega vanvremenski Riven), i da je broj problema osetno manji i razuđeniji (što stavlja fokus više na istraživanje i obilaženje svetova). Za ljubitelje starijih igara, tu je i gušt nailaženja i pronalaženja mnogobrojnih referenci na prethodne Cyanove (i ne samo njihove) igre, a poseban osvrt zaslužuje način na koji su se autori odužili ktitorima na Kickstarteru, u vidu mnogobrojnih unikatnih i personalizovanih predmeta u igri.

Cyanovci su sa lakoćom stvorili odličan koncept za koji bi bila šteta da ostane na samo jednoj igri.

Sve ovo prezentovano je kroz očekivano korišćenje stanovitog „Nestvarnog” enginea, za razliku od prerenderovanih scena i sinematika od ranije (izuzetak su simpatične FMV sekvence na pomenutim holo-projektorima). Grafika je izuzetno detaljna i koloritna, sa odlično osmišljenim lokacijama i mnogobrojnim elementima po njima, uz famozno dobro odrađene teksture raznih materijala, ukoliko zagnjurite nos u njih. Razni predmeti, mehanizmi i raznorazna „teška” industrija koju budete pokretali animirana je realistično, sa uverljivim osećajem težine, inercije i ostalim ispoštovanim zakonima fizike. Sve ovo, nažalost, dolazi po visokoj hardverskoj ceni koju igra ište, uz ne baš najbolju optimizaciju koja će znati da zaguši i jače konfiguracije. Zamerka se odnosi i na povremena dugačka učitavanja prilikom prelaza iz jednog sveta u drugi, što naročito živcira u momentima kada se budete sreli sa zagonetkom koja zahteva intenzivno i dugotrajno šaltanje između dva okruženja.

Zahvaljujući pedigreu svojih autora i činjenice da su u potpunosti ispoštovali ono što su zacrtali na Kickstarteru, Obduction je vrsta igre koja sama sebe najbolje preporučuje, i izlišno je reći da je obavezna lektira za svakog ljubitelja ovog uskog žanra. Cyanovci su sa lakoćom stvorili odličan koncept za koji bi bila šteta da ostane na samo jednoj igri, čineći ovo ostvarenje perfektnim začetnikom serijala koji bismo rado videli razgranatog u budućnosti.

Aleksandar DINIĆ

 
World of Warcraft: Legion
Destiny: Rise of Iron
Grow Up
Seasons After Fall
Mother Russia Bleeds
Dead Rising: Triple Pack
Champions of Anteria
Halcyon 6: Starbase Commander
Tahira: Echoes of the Astral Empire
Worms W.M.D
One Piece: Burning Blood
Obduction
Šta mislite o ovom tekstu?
Project Highrise
The Final Station
Duelyst
PES 2017
Clock Simulator
Pac-Man: Championship Edition 2
NBA 2K17
The Metronomicon
N++
Reigns
RunGunJumpGun

Platforma:
PC, Mac
Potrebno:
Intel Core i5-2500 3,3 GHz/AMD FX-8150, 8 GB RAM, Nvidia GeForce GTX 660/AMD Radeon HD 7850
Poželjno:
Intel Core i5-4590 3,3 GHz/AMD FX-8350, 16 GB RAM, Nvidia GeForce GTX 970 4 GB/AMD Radeon R9 290
Veličina:
13,3 GB
Adresa:
obduction .com

90
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera