TEST PLAY<>
102016<><>

Duelyst

Counterplay Games, razvojni studio iz San Franciska, među čijim osnivačima je i Kit Li, bivši lead producer u Blizzardu, nam donosi collectible card igru Duelyst, koja pretenduje da postane kalif umesto kalifa Blizzardovom Hearthstoneu.

Collectible card igra Duelyst pretenduje da postane kalif umesto kalifa Blizzardovom Hearthstoneu.

Tvorci Duelysta su nam pokazali da daleko bolje prave igre nego što speluju njihove nazive. Dvobojaš zapravo nije čist CCG poput Hearthstona ili Gwenta, koji svi željno iščekujemo, već kombinacija igre kartama i potezne borbe u stil Fire Emblema i sličnih ostvarenja.

Karte su podeljene na šest frakcija i neutralne karte, koje je moguće ubacivati u špil bilo koje frakcije. Nove karte se dobijaju u vidu paketa od po pet karata koji se zovu spirit orbovi, svaki orb sadrži bar jednu retku (rare) kartu, dok su šanse za dobijanje epskih i legendarnih karti manje, što naravno podseća na skupljanje fizičkih karti, poput Magic: The Gatheringa ili Yu-Gi-Oha. Karte se mogu kupovati za in-game zlato ili prave novce, ali igra je poprilično izdašna. Zlato se zarađuje ispunjavanjem dnevnih zadataka (igrati sa određenom frakcijom X partija, udariti X demidža u partiji i slično), ispunjavanjem challengea protiv AI-a i naravno pobeđivanjem ljudskih protivnika. Naravno da je moguće krnuti u igru BDP Tanzanije i odmah sastaviti stelaran špil, ali za tim nema potrebe, uz svakodnevno kežual pikanje od sat-dva, moguće je napraviti takmičarski špil za par meseci, istovremeno radeći na taktici. Ništa nije zaključano iza pay walla, dok se karte koje fale mogu uvek craftovati.

Sve jedinice su urađene u pixel-art fazonu i ne bi izgledale izvan mesta u ranijim japanskim RPG-ovima.

Kad se završi veoma koristan tutorial sledi izbor režima borbe, gde pored pomenutih izazova postoje rangirani mečevi, gauntlet i opcija igranja protiv prijatelja ili kompjuterski vođenih protivnika. Matchmaking se bazira na rangu, tako da se ne dešava često da neko obriše patos sa protivnikom. Gauntlet se otključava kasnije i bazira se na izvlačenju random karata izabrane fakcije (nasumično ponuđene tri od šest) i odabiru jedne od svake tri (karte ne zavise od igračevog špila), potom slede okršaji protiv drugih učesnika gauntleta, sve dok igrač ne pretrpi tri poraza, nakon čega dobija nagradu na osnovu broja pobeda. Nagrade su dobre, ali se prijava plaća zlatom, pa početnici ipak ne bi trebalo da se zaleću, jer u gauntletu rang ne važi (niti se mečevi računaju) pa postoje velike šanse da nalete na nekog dosta boljeg, ili trojicu takvih koji će im brzo okončati učešće.

Borba se odvija na tabli podeljenoj na kvadrate gde svaki igrač kreće sa generalom i pet karata iz svog špila (maks. 40 u gauntletu 31) od kojih dve može promeniti pre starta borbe. Svaki krug se dobija nova karta i još jedna se može zameniti. Tip karte koja se može odigrati zavisi od dostupnog broja kristala igrača. Broj raspoloživih kristala u svakom krugu raste, pa je neophodno da u špilu imate i jeftine jedinice za početak i skuplje (naravno, moćnije) za kasniji deo borbe. Karte se dele na jedinice, magije i artefakte koji modifikuju karakteristike generala. Jedinice mogu da se kreću dva polja i napadaju jednom po krugu, dok veliki broj jedinica ima specijalne sposobnosti ili osobine. Borba traje dok jedan od generala ne zagrize prašinu, što bi rekao Anglo živalj.

Ko voli da skuplja karte i pravi špilove a pritom mu malo potezne taktike ne smeta, ne bi smeo da propusti ovu igru.

Pošto su se borba bazira na krugovima i pošto se igra sa ljudima, od kojih neki imaju i druga posla, trajanje poteza je ograničeno. Problem je što je vreme i dalje prilično dugo, pa ako je sa druge strane neki smarač koji se premišlja tri dana svaki potez ili radi nešto drugo paralelno, čekanje može postati iritantno. Animacije takođe predugo traju i opcija za njihovo ubrzavanje bi bila dobrodošla. Mečevi u proseku traju po desetak minuta, ali znaju i da se oduže, dok u svakom slučaju može biti dosta nervirajućeg praznog hoda. Čekanja na mečeve ne traju duže od desetak sekundi.

Svaka od šest frakcija ima svoje specifičnosti i unikatan stil igre, balans je prilično dobar i iako vrhunski igrači tvrde da postoje jači bildovi, za početnika je daleko važnije da nađe frakciju i špil koji se njemu najviše sviđa i da nauči dobro da njime barata, nego da se zamara nijansama koje samo krajnji posvećenici primećuju i mogu da iskoriste. Pozadinska priča se otključava napredovanjem i ide ovako, u svetu kome preti apokalipsa, fakcije se odlučuju da spor oko resursa ne reše opštim ratom, već dvobojima između specijalno odabranih heroja po strogim pravilima.

Frakcije čine standardna fantasy kraljevstva – Lyonar Kingdoms sa fokusom na odbrani, Songhai Empire koji se oslanja na brz napad i ranged jedinice, inspirisan je Dalekim Istokom. Slede tehno-transhumanisti iz Vetruvian Imperiuma čije jedinice imaju gomilu specijalnih sposobnosti, čudovišni Magmar Aspects sa taktikom baziranom na jakim napadima. Ledeni vampiri Vanar Kindred prvenstveno idu na taktičke bonuse preko pozicioniranja, demonski Abyssian Host koristi zerg taktiku, spamuje senke, da bi ojačavali jedinice njihovim prizivanjem ili smrću. Srž ovladavanja svakom frakcijom je razumevanje sinergije između njenih jedinica.

Sve jedinice su urađene u pixel-art fazonu i ne bi izgledale izvan mesta u ranijim japanskim RPG-ovima, na koje se igra ugleda i u taktičkom segmentu, a generali su posebno upečatljivi. Time se stvara lep kontrast u odnosu na ručno crtane pozadine na kojim se borbe odvijaju. Sve jedinice i magije imaju unikatne animacije koje su prelepe u onom Sega (Terminator, Rambo) fazonu. Zvuk je korektan. Podrške za mikrofon nema, nema čak ni čet opcije, samo emotikoni koji se šalju.

Ko voli da skuplja karte i pravi špilove, a pritom mu malo potezne taktike ne smeta, ne bi smeo da propusti ovu igru, ništa ne košta probati, a šmeka i adiktivnosti ne manjka. Neće smaknuti Hearthstone sa trona, ali već sad ima velik broj igrača. Za kraj, kad se budete registrovali u referral ukucajte „srdjan” i dobićete 100 zlatnika.

Srđan BRDAR

 
World of Warcraft: Legion
Destiny: Rise of Iron
Grow Up
Seasons After Fall
Mother Russia Bleeds
Dead Rising: Triple Pack
Champions of Anteria
Halcyon 6: Starbase Commander
Tahira: Echoes of the Astral Empire
Worms W.M.D
One Piece: Burning Blood
Obduction
Project Highrise
The Final Station
Duelyst
Šta mislite o ovom tekstu?
PES 2017
Clock Simulator
Pac-Man: Championship Edition 2
NBA 2K17
The Metronomicon
N++
Reigns
RunGunJumpGun

Platforma:
PC, Mac, Linux, PS4, Xbox One
Potrebno:
Intel i5 1,5 GHz, GPU Open GL 3.1, 2 GB RAM
Poželjno:
Intel i5 2 GHz, NVIDIA Geforce 600 series 2 GB, 4 GB RAM
Veličina:
1 GB
Adresa:
https://duelyst .com
PEGI:
nema

81
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera