Tvorci Duelysta su nam pokazali da daleko bolje prave igre nego što speluju njihove nazive. Dvobojaš zapravo nije čist CCG poput Hearthstona ili Gwenta, koji svi željno iščekujemo, već kombinacija igre kartama i potezne borbe u stil Fire Emblema i sličnih ostvarenja.
Kad se završi veoma koristan tutorial sledi izbor režima borbe, gde pored pomenutih izazova postoje rangirani mečevi, gauntlet i opcija igranja protiv prijatelja ili kompjuterski vođenih protivnika. Matchmaking se bazira na rangu, tako da se ne dešava često da neko obriše patos sa protivnikom. Gauntlet se otključava kasnije i bazira se na izvlačenju random karata izabrane fakcije (nasumično ponuđene tri od šest) i odabiru jedne od svake tri (karte ne zavise od igračevog špila), potom slede okršaji protiv drugih učesnika gauntleta, sve dok igrač ne pretrpi tri poraza, nakon čega dobija nagradu na osnovu broja pobeda. Nagrade su dobre, ali se prijava plaća zlatom, pa početnici ipak ne bi trebalo da se zaleću, jer u gauntletu rang ne važi (niti se mečevi računaju) pa postoje velike šanse da nalete na nekog dosta boljeg, ili trojicu takvih koji će im brzo okončati učešće.
Pošto su se borba bazira na krugovima i pošto se igra sa ljudima, od kojih neki imaju i druga posla, trajanje poteza je ograničeno. Problem je što je vreme i dalje prilično dugo, pa ako je sa druge strane neki smarač koji se premišlja tri dana svaki potez ili radi nešto drugo paralelno, čekanje može postati iritantno. Animacije takođe predugo traju i opcija za njihovo ubrzavanje bi bila dobrodošla. Mečevi u proseku traju po desetak minuta, ali znaju i da se oduže, dok u svakom slučaju može biti dosta nervirajućeg praznog hoda. Čekanja na mečeve ne traju duže od desetak sekundi. Svaka od šest frakcija ima svoje specifičnosti i unikatan stil igre, balans je prilično dobar i iako vrhunski igrači tvrde da postoje jači bildovi, za početnika je daleko važnije da nađe frakciju i špil koji se njemu najviše sviđa i da nauči dobro da njime barata, nego da se zamara nijansama koje samo krajnji posvećenici primećuju i mogu da iskoriste. Pozadinska priča se otključava napredovanjem i ide ovako, u svetu kome preti apokalipsa, fakcije se odlučuju da spor oko resursa ne reše opštim ratom, već dvobojima između specijalno odabranih heroja po strogim pravilima. Frakcije čine standardna fantasy kraljevstva – Lyonar Kingdoms sa fokusom na odbrani, Songhai Empire koji se oslanja na brz napad i ranged jedinice, inspirisan je Dalekim Istokom. Slede tehno-transhumanisti iz Vetruvian Imperiuma čije jedinice imaju gomilu specijalnih sposobnosti, čudovišni Magmar Aspects sa taktikom baziranom na jakim napadima. Ledeni vampiri Vanar Kindred prvenstveno idu na taktičke bonuse preko pozicioniranja, demonski Abyssian Host koristi zerg taktiku, spamuje senke, da bi ojačavali jedinice njihovim prizivanjem ili smrću. Srž ovladavanja svakom frakcijom je razumevanje sinergije između njenih jedinica. Sve jedinice su urađene u pixel-art fazonu i ne bi izgledale izvan mesta u ranijim japanskim RPG-ovima, na koje se igra ugleda i u taktičkom segmentu, a generali su posebno upečatljivi. Time se stvara lep kontrast u odnosu na ručno crtane pozadine na kojim se borbe odvijaju. Sve jedinice i magije imaju unikatne animacije koje su prelepe u onom Sega (Terminator, Rambo) fazonu. Zvuk je korektan. Podrške za mikrofon nema, nema čak ni čet opcije, samo emotikoni koji se šalju. Ko voli da skuplja karte i pravi špilove, a pritom mu malo potezne taktike ne smeta, ne bi smeo da propusti ovu igru, ništa ne košta probati, a šmeka i adiktivnosti ne manjka. Neće smaknuti Hearthstone sa trona, ali već sad ima velik broj igrača. Za kraj, kad se budete registrovali u referral ukucajte „srdjan” i dobićete 100 zlatnika. Srđan BRDAR | ||||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |