Gigantic vam lako može delovati kao kopija Smitea, ili nešto novijeg Paragona, zbog pogleda „s leđa” heroja i akciono-orijentisanog igranja, gde direktno upravljate likom umesto da besomučno klikćete. To poređenje je na mestu, ali se nama čini da je Gigantic najsličniji pomenutom HoTS-u i to ćemo objasniti u nastavku. Pre toga, navešćemo prepoznatljive temelje žanra, koji su i ovde prisutni – borbe 5 na 5, free to play model, grindovanje, gankovanje i ostale radosti. Fokusiranje na specifične ciljeve umesto basomučnog gaženja jedne putanje, dok ne popadaju građevine prva je sličnost sa HoTS-om. Druga značajna sličnost sa Blizzardovim MOBA hitom je način na koji heroji postaju jači. Sve sposobnosti i magije su od početka dostupne, a svakim nivoom dobijate jedan poen za ulaganje u talente koji menjaju magije. Možete da pojačate domet svojih strela ili da vatrena kugla posle eksplozije nastavi da prži zemlju. Kao i u Herojima Oluje, vaš stil igranja se menja u zavisnosti od toga šta je drugi tim izabrao i od toga kako se razvija tok meča. Heroja trenutno ima malo, ali se svi međusobno dovoljno razlikuju da igranje sa njima predstavlja jedinstveno iskustvo u odnosu na ostatak rostera. Jedina stvar koja će, barem u početku, sprečavati Gigantic da dođe do veće publike je ograničavanje na dve platforme koje nisu naročito omiljene među igračima – Windows 10 i Xbox One. Igru, dakle, nećete videti na Steamu niti u nekoj drugoj digitalnoj prodavnici osim Microsoftove, a nešto kasnije trebalo bi da dobije svoj odvojeni launcher program. Ovakva „ekskluzivnost” znači i manji broj igrača, iako je igra besplatna i dostupna svima bez potrebe za dodatnim registracijama, tako da ćete čekati barem nekoliko minuta na matchmaking. S druge strane, ograničenje na Microsoftov ekosistem znači i da je podržano igranje PC i Xbox igrača na istim serverima, tako da bi vremenom situacija trebalo da bude bolja i da se smanji čekanje na mečeve. Takođe, ponuda modova je vrlo oskudna, pa tako, recimo, ne možete da odaberete igru protiv AI tima, niti da napravite privatni meč u kome ćete izabrati mapu. Što se tiče free to play modela, Gigantic se drži dobro oprobanog sistema iz League of Legends da nagrađuje igrače virtuelnom valutom posle svakog meča, koja može da se troši za trajno otključavanje likova (nedeljno je u opticaju pet heroja). Druga valuta su rubini koje, za sada, dobijate izvršavanjem određenih mini zadataka i levelovanjem naloga, a u dogledno vreme postaće moguće kupiti ih za realan novac. Igra ima zanimljiv sistem kartica sudbine – svakog dana dobijate jednu, i na njoj je naznačeno šta treba da uradite, nešto kao dnevni zadaci u HoTS-u, a za uspešno obavljanje zadatka, dobijate određenu količinu virtuelnog keša i iskustva za nalog. Skupljanje kartica je igra u igri. Takođe će vam otključavanje celog seta dati još dragulja. Pored toga, rubini ne daju nikakvu prednost i autori igre ne žele da igrači budu primorani da išta plaćaju. MOBA trend koji se u Giganticu održao je zahtevnost, tačnije optimizovanost za veliki broj (slabijih) sistema. Za to je, pre svega, zaslužan nešto jednostavniji, grafički stil nalik animaciji, koji ima svoj šmek, ali i činjenica da igru pokreće sada već stari Unreal Engine 3. To smatramo plusem jer, iako grafika nije zavidna, nećete imati problem da vidite šta se dešava, čak ni u situacijama kada svih deset igrača uradi faceroll po tastaturi/kontroleru i iskoristi sve magije. Mape izgledaju dopadljivo i dizajnirane su tako da se potpuno iskoristi veća mobilnost likova, što je prijatna promena posle gomile „palačinki” od mapa koje viđamo u ovakvim igrama. Gigantic je, za sada, vrlo perspektivna igra. Uspeva da strategiju i dinamičnost „velikih” MOBA igara spakuje u kratke mečeve koji retko traju više od dvadesetak minuta. Kada će doći do punog izdanja, još uvek nije poznato, ali je sjajno što je igra u trenutnom stanju poprilično stabilna i funkcionalna. Bojan JOVANOVIĆ |
| |||||||||||||||||||
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |