Genijalno jednostavna ideja da se upečatljivi arhetipovi boraca hladnim oružjem iz realne istorije naše planete suoče na bojnom polju, nije bila dovoljna autorima ove igre, već su stvorili alternativnu istoriju. Tačka rascepa sa „našom” verzijom istorije je globalna katastrofa koja se odigrava negde tokom srednjeg veka. Serija zemljotresa iz korena menja geografiju planete, što prirodne resurse čini ređim i vrednijim nego pre, i stavlja u direktni konflikt kulture koje bi inače imale manje kontakta. Tako započinje bespoštedni rat između brojnih frakcija, koji traje više od hiljadu godina. Ovaj kolosalni sukob iznedriće tri moćne grupacije, svaka sa karakterističnim pristupom borbi. Pripadnici vikinških klanova koji se sa jednakim žarom bore i između sebe i sa drugim civilizacijama, poznati su kao warborni, legion su klasični srednjovekovni vitezovi u blistavim metalnim oklopima, dok su samuraji, koji se bore pod zastavom Dawn Empirea, poznati kao choseni. Nakon više od hiljadu godina ratovanja, čini se da intenzitet bitaka počinje da jenjava i da postoji šansa za uspostavljanje nesigurnog mira. Ratoborna plemkinja Apollyon to vidi kao znak da su sve tri strane postale slabe i da je eskalacija ratnih sukoba jedini način da čovečanstvo ostane jako. Tako počinje serija krvavih bitaka i manipulacija moćnika iza kulisa koja će, još jednom, promeniti lice planete.
Da li je moguće da je akcija toliko dobra? O, da. Na osnovu slika iz igre mogli biste da pomislite da je For Honor zapadnjačka varijanta borbenih naslova sa istoka tipa Dynasty Warriors, u kojima nerealno predimenzioniranim oružjem kosite sve pred sobom. Istina, „žetva” srednjovekovnih ekvivalenata Red Shirtova postoji i u For Honoru, ali srž igre je zapravo razmena taktike, veštine i refleksa u okviru borbenog sistema, koji su autori nazvali „Art of Battle”. Naime, izgleda da je neko u Ubijevom marketinškom odeljenju uspeo da vešto sakrije najveću tajnu For Honora – ovo nije akciona igra sa naprednim sistemom borbe likova, ovo je maskirana borilačka igra u kojoj je okruženje i učestvovanje u velikim bitkama samo lep bonus.
Da stvari budu još lepše, pogotovo za igrače koji zahtevaju još više raznolikosti, For Honor ima dvanaest klasa, četiri po frakciji, i svaka od njih ima jedinstveno balansirane vrednosti brzine, snage i odbrane. Vanguard su klasični borci sa dvoručnim oružjem u rukama i ujednačenim borbenim vrednostima. Assasini su u rukama majstora smrtonosni, pogotovo u duelima, jer, iako ne nanose mnogo štete jednim udarcem, njihova brzina im omogućuje da lako izbegnu protivničke napade. Heavy je zbirni naziv za oklopljene gromade od ljudi sa naglašenim defanzivnim sposobnostima, što u praksi znači štit ili, u slučaju shugokija, jači oklop i dvoručni buzdovan. Na kraju, hibridne klase imaju oružja sa najvećim dometom, koplja i helebarde, pa najlakše kontrolišu prostor u kom se bore.
Zbog toga što sa druge strane nije AI, nego „živ neprijatelj”, multiplayer uspeva da bude odgovoran i za najbolje i najgore momente provedene uz For Honor. Upravo, lični afinitet ka specifičnostima mrežnih okršaja ove igre (ili vaša sposobnost da ih tolerišete), definisaće vaš stav prema njoj. Svaki put kada nakon početka prodaje nekog velikog naslova sa izraženom mrežnom komponentom postoje problemi sa matchmakingom i stabilnošću servera, to je opravdani razlog za negodovanje igrača. Na ove dečje bolesti, na žalost, nije imun ni For Honor. Posebno loša odluka je odsustvo posvećenih servera za hosting mečeva, nego svaka partija zavisi od konekcije osobe koja je pokrenula partiju na svom računaru, što može da prođe bez problema, ali i sa mnogo frustracija. Sa manje tehničke a više ljudske strane, kod multiplayera ekstremno iritira bežanje tokom mečeva. Naime, brojne bitke znaju da se pretvore u festival jurnjave za protivnicima kada igrač, koga od večnih lovišta deli tek nekoliko hit poena, odluči da nije spreman da krene ka svetlu i počne da beži. Da li su svi koji igraju multiplayer u For Honoru čuli citat: „he who fights and runs away, may live to fight another day”, ili su jednostavno videli da to neko drugi radi i počeli sami da primenjuju tu taktiku, ne znamo, ali iritira. Srećom, bolje upoznavanje sa mapama i mudrije kretanje svih članova tima donekle ublažava ovaj „problem”. Uostalom, čak i ta čudna, ali legitimna taktika, deo je dinamične i primamljive tapiserije For Honora, jer vešti igrači mogu da, uz pažljiv tajming napada i pametnu upotrebu okoline, svoje bežanje pretvore u eliminaciju više protivnika i okrenu naizgled beznadežnu situaciju u trijumf. Značajni aspekti igre koji se nadovezuju na multiplayer, jesu levelovanje i razvoj vaših likova, kao i opsežna kozmetička kastomizacija. To možete da radite postepenim grindom steela, valute za otključavanje i unapređivanje svega i svačega, ili da trošite realan novac za kupovinu ove in-game valute i kozmetičko doterivanje. Na žalost, izgleda da je neko u Ubiju konačno shvatio da, s obzirom na to da smejurije od igara na mobilnim platformama mogu da uzimaju ljudima milione putem mikrotransakcija, to može i Igretina (sa velikim „I”) kao što je For Honor. Srećom, igra ne zaudara na buy to win model, jer ko troši novac, to radi zbog kozmetičkog lickanja, a ne da bi svom liku dao značajnu prednost tokom multiplayera. Sa tehničke strane, For Honor ne ostavlja mnogo prostora za zamerke. Igra izgleda predivno, sa visokim stepenom detalja i kvalitetom efekata na koje se ne fokusirate dok vas drži battle frenzy, ali ste ih sve vreme svesni. Dinamičnu atmosferu upotpunjavaju i solidna muzika i efekti koji nikada ne prelaze u prvi plan, verovatno namerno. Kada se sve sabere i napravi finalni rez (katanom, naravno), ostaje nam to da je For Honor definicija igre koju mrzite kada vas tehnikalije ometaju u igranju, ali i koja je veličanstvena kada sve radi kako treba, kada je igraču dopušteno da iskusi fantastičnu kombinaciju nestrpljivosti, teskobe i ushićenja kada ukrstite mačeve (ili sekire, ili koplja) sa drugim igračima. Ostaje zebnja da će igra izgubiti mnogo kada, tokom budućih meseci, počne smanjivanje igračke populacije. Srećom, dok sve radi, For Honor je odličan, a čak i da užitak ne bude dugog veka, imamo dobru osnovu za nastavak koji bi mogao da ispegla zamerke i bude još bolji. Dragan KOSOVAC | |||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |