TEST PLAY<>
032017<><>

Sovereignty: Crown of Kings

Veterani iz Lordz Games Studija, potpomognuti novim razvojnim timom Gothic Labs, kreirali su fantasy grand strategiju Sovereignty: Crown of Kings, koja je izdata pod zastavom Slitherina, kuće poznate po produkciji potezno-strateških đakonija.

Sovereignty: Crown of Kings je grand strategija smeštena u fantasy univerzum koji odiše generičnošću i preterano pozajmljuje od Warhammera.

Suverenitet: Kruna kraljeva predstavlja prilično low-key ostvarenje. Fantazijski univerzum u kom se igra odvija, odiše generičnošću i deluje kao nešto protiv čega bi advokati Games Workshopa mogli da potegnu legalističke revolvere. Mnogo elemenata lorea preuzeto je iz Warhammera (klasičnog naravno, bez Spejs Marinaca) koji je već toliko rip-offovan, da svaka dalja iteracija izaziva mučninu, repetitio ad nauseam, što bi rekli Romeji. Tako i ovde imamo ljude, vilenjake (visoke, šumske, noćne), patuljke, nemrtve i orke. Sve rase izgledaju i ponašaju se kao što se uvek ponašaju i izgledaju u fantastici. Raspoređeni na trideset pet frakcija ili kraljavstava, krajnje neravnomerno, patuljci i orci imaju po dva, dok svaki tip vilenjaka, undeadovi i džinovi (čak i sami autori su zaboravili da ih navedu u opisu igre, jer su očigledno zadnja rupa na svirali) po jedno, ostatak, naravno, čine ljudi, vazda razjedinjeni. Kraljevstva se razlikuju još i po alignmentu (good, neutral, evil) i fokusu (odbrana, trgovina, magija i slično). Kratke pozadinske priče frakcija ujedno predstavljaju i potku za unikatnu kampanju svake frakcije, govore o ratovima, rivalstvima i intrigama, sa uočljivim fokusom na ljudske države, dok su neljudske frakcije afterthought, koji je sa aspekta world-buildinga mogao biti i izostavljen.

Sem pomenute unikatne story kampanje za svaku frakciju, tu su i četiri generičke kampanje koje možete da igrate sa bilo kojom stranom. Kada misija počne, u prva tri kruga nije moguće napadanje, pa se svodi na gomilanje vojske na granici sa prvom izabranom žrtvom. Svakoj armiji, u koju možete smestiti do dvadeset jedinica, možete dodeliti heroja koji će je voditi. Ti junaci imaju specijalne sposobnosti koje mogu da okrenu tok bitke, ako se pametno iskoriste. Heroji vam takođe omogućavaju da bitku odigrate u taktičkom modu, što je sumnjiva prednost, pošto je taktički mod monoton i brzo dosadi. Iako su bitke ograničene brojem krugova, ganjanje neprijatelja i polja koja morate zauzeti za pobedu (ako ste napadač) sa dvadeset jedinica, zamoran je posao. Sa druge strane, vaši podanici prepušteni kompjuterskom vođstvu, neretko bivaju desetkovani i sigurnu pobedu pretvaraju u sramni poraz, pa je preporučljivo da bitke igrate lično. Armije mogu da se kreću samo jednom po krugu, ponekad i preko više teritorija koje funkcionišu kao polja za sebe, kao u, recimo, matorom Medieval: Total Waru. Jedinice se regrutuju iz posebnog menija, a limit su, naravno, finansije. Čim je regrutovana jedinica spremna, možete da je postavite na bilo koju teritoriju pod vašom kontrolom, mada ne možete da je pokrećete odmah u istom krugu. Jedinice su raspoređene u nekoliko tipičnih rodova (pešadija, konjica, strelci), a postoje i specijalne jedinice, čiji je broj u vašim snagama ograničen.

Sovereignty je veoma mod-friendly, pa već ima modova koji ispravljaju bagove i igru čine i zanimljivijom i udobnijom.

Građevine podižete u svakoj provinciji na ograničenom broju slotova, i pored zlata zahtevaju i posebne resurse (kamen, gvožđe i slično). U nabavci potrebnih resursa vam pomaže i trgovina, bilo preko pijace, bilo razmenom sa drugim frakcijama. Diplomatija veoma liči na onu iz serijala Total War. Postoji mogućnost sklapanja paktova o nenapadanju, alijansi ili primirja (ako ste ratovali), a svaki dogovor može da se „zasladi” parama ili provincijama. Tu su i magije koje imaju efekta na strateškoj mapi, koje moraju da se istraže, ali su u poređenju sa onima iz Age of Wondersa, neefektne i neupečatljive.

Početak svake kampanje je zanimljiv ako igrate sa slabijom nacijom, ali veoma brzo se sve svede na beskonačni rat i regrutovanje jedinica dok mapa ne bude ofarbana bojom vaše frakcije. Osvajanje se vrši tako što eliminišete armiju koju je neprijatelj stacionirao na teritorije koje želite da oslobodite, pa potom sačekate nekoliko krugova da ekonomska snaga provincije dođe do nule, posle čega teritorija prelazi u vaše vlasništvo. AI se svojski trudi da vas u tome omete, šaljući beskonačne talase armija, posebno ako je pritešnjen, a pun para. Ta frka ukomponovana sa busy workom oko regrutacije i logistike napada na neprijateljsku teritoriju, repetitivnim bitkama čini vaše pohode prepunim monotonog kliktanja i napornim za igranje.

Ovaj naslov bio je u Early Accessu dve godine i izgleda da je tamo trebalo i da ostane, bar dok se neke stvari ne ispeglaju kako valja.

Grafički, igra ne nudi mnogo, slike jedinica i sličan artwork podseća na prosečan fantasy RPG sa kraja prošlog milenijuma, a mapa podseća na Risk II. Reći ćete da je grafika namerno takva i da u ovakvom ostvarenju nije bitna, ali podsetimo se recimo lepote Heroja 3, ili čak grafički daleko inferiornije, Dvojke. Svi igrači vole da vide nešto lepo. Ne mora da se forsira 3D ili fotorealizam sa mnoštvom efekata, ali i 2D potezne strategije zaslužuju bolje. Grafika nije čak ni minimalistički funkcionalna, jer se dešava da se jedinice pomešaju, a ko može da razazna ikonice građevina, sigurno ima DNK sokola. Zvučna podloga je na tom nivou da se potpisnik ovih redova sad zamislio da li je uopšte ima, što vam govori sve što treba da znate o njenom kvalitetu (to jest, odsustvu). Bagova ima na pretek, igra često crashuje i sve daje utisak nezavršenosti. Igra je bila u Early Accessu dve godine i izgleda je tamo trebalo da ostane, bar dok se neke stvari ne ispeglaju kako valja. Sovereignty je veoma mod-friendly, pa već ima modova koji ispravljaju bagove i igru čine zanimljivijom i udobnijom.

Igre predviđene za nišu tržišta uvek je teško preporučivati, ali nas Suverenitet oslobađa tog tereta. To ne znači, međutim, da se ova igra neće svideti nekim ljubiteljima ovog žanra, ili da dodatni napori developera i zajednice neće rezultirati daleko boljim iskustvom nakon dovoljno modova i zakrpa.

Srđan BRDAR

 
Torment: Tides of Numenera
For Honor
Hitman: The Complete First Season
Sniper Elite 4
Nioh
Kingdom Hearts HD II.8: Final Chapter Prologue
Diluvion
Realpolitiks
Phoning Home
Tales of Berseria
Sovereignty: Crown of Kings
Šta mislite o ovom tekstu?
Hellenica
Milkmaid of the Milky Way
Splasher
Youtubers Life

Platforma:
PC
Potrebno:
CPU Dual Core 2,8 Ghz, GPU Nvidia Geforce 200 series, 2 GB RAM
Poželjno:
CPU 3.2 GHz Dual Core, GPU Nvidia Geforce 500 series, 4 GB RAM
Veličina:
500 MB
Adresa:
goo .gl /oKE6v1

61
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera