Za osobe u žurbi, Inquisitor – Martyr bi najjednostavnije mogao da se opiše kao „Diablo u univerzumu WH40K”. To, načelno, nije pogrešno, ali preskače mnogo detalja, kako u osnovnom konceptu igre, tako i u pristupu njenim raznim specifičnim aspektima. Inquisitor – Martyr zamišljen je kao perzistentni sandbox univerzum, u kome je osnovna mehanika akcioni RPG. Šta to znači? Pa, iako se ne radi o konvencionalnom MMO naslovu, igrači će kolektivno, igrajući nepresušni niz ARPG nivoa moći da utiču na igrački svet i njegovu evoluciju. Igra nas stavlja pred interaktivnu mapu sektora, sa spiskom misija koje možete da obavljate u subsektorima i sistemima. Svaka misija predstavlja tipičan nivo igara ovog tipa, ali sa nepogrešivim šmekom mračnog četrdeset prvog veka Warhammera. Tu je prepoznatljiva arhitektura brodova, hramova i industrijskih postrojenja, u skladu sa svim što smo mogli da vidimo u ranijim naslovima ove franšize. Sem toga, Inquisitor – Martyr vodi nas i na površine planeta, koje kombinuju specifične ekosisteme sa tipičnim tragovima pustošenja haosa ili xenosa. Na kraju, tu su sami protivnici, raznoliki tek koliko dopuštaju kanoni izvornog materijala. Veliki broj misija u koje krećete generisan je nasumično. Iako autori obećavaju da se generisanje vrši na osnovu više od pedeset različitih obrazaca, efektivno se sve svodi na tamanjenje protivničkih hordi, bilo da je finalni cilj sam killcount, ili iza gomile tela pokošenih neprijatelja stoji nešto što treba da pokupite, aktivirate ili spasite. Uz lootovanje opreme od palih protivnika u tradicionalnom ARPG stilu, iskustva i resursa za unapređivanje, i kupovinu u svojoj mobilnoj bazi, tokom misija otkrivate i informacije koje doprinose vašoj istrazi i otključavaju specijalne, skriptovane misije sa povećanim stepenom težine, koje je najbolje obavljati u timu sa drugim igračima. Napredak istrage odmotava osnovnu priču igre, dok obavljanje misija modifikuje vaš status sa brojnim frakcijama u sektoru. Što više igrača favorizuje misije za specifičnu frakciju, to njen uticaj u igri raste, pa tim putem utičete na političko stanje u Calligariju. U planu je da, kad igra izađe, svakih nekoliko meseci besplatni content packovi donose nove „sezone” koje nastavljaju priču i donose dodatne skriptovane misije, tipove protivnika, opremu i pravce u kojima vaša istraga može da se odvija. Iako je „vajb” Warhammera 40K nepogrešiv u Inquisitor – Martyru, činjenica je da je ova igra nezvanični naslednik serijala Van Helsing. Grafički stil koji forsira visoki stepen detalja može da ostavi utisak prenatrpanog, ili čak napornog, pogotovo u igri koja sama po sebi traži veći zoomout zbog preglednosti bojnog polja. To ipak ne bi trebalo da predstavlja problem jer se publika tri Van Helsinga i njihovih silnih ekspanzija već se navikla na takav stil, a i hard core ljubitelji WH40K zahtevaju kitnjastu svemirsku gotiku. Na Van Helsinga podsećaju brojni elementi interfejsa, kao i razvoj likova. Iako je vaš lik, u svakom slučaju, inkvizitor koji može da se bori izbliza i sa distance, klasa se definiše na osnovu njegove prošlosti. Klasičan trio warrior/rogue/mag u ovoj igri čine crusader, assasin i psyker, uz napomenu da u je ovoj, ranoj alfa fazi dostupan samo crusader. U okviru svake klase postoji i dodatna, expertise specijalizacija, pa tako crusader može da bira da li će biti posebno uspešan u borbi prsa u prsa, kao napadač ili specijalista za teška oružja. Zasmetala nam je tromost crusadera tokom igre, ali to je u skladu sa WH40K power armorom. Ipak, ljubiteljima akcionog RPG-a, koji vole okretnije likove verovatno neće birati ovu klasu, nego neku od dve slabije oklopljene (i nadamo se okretnije), koje za sada nisu u igri. Za nešto što nosi etiketu alfe, Inquisitor – Martyr već sada deluje više nego solidno. Akcija je na mestu, kao i stepen vernosti izvornom materijalu. Bilo da držite neki choke point u Space Hulk stilu, dok se oružje polako pregreva, ili se raketnim mlaznicama zalećete u hordu protivnika, i mačem i štitom delite pravdu – to je osećaj koji fanovi WH40K žele. Dragan KOSOVAC |
| |||||||||||||||||||
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |