Istini na volju, pomalo je neumesno novu igru malenog britanskog studija Big Robot automatski etiketirati kao punokrvni first person shooter, jer zapravo predstavlja pokušaj ukrštanja sa žanrom istraživačkih igara, podrugljivo nazvanih „simulatori hodanja”.
Jedine preživele građevine nakon vekovnih razaranja na Tölvi su bunkeri i svetionici. Bunkeri su okosnica svojevrsnog conquest moda, borbe za prevlast nad površinom planete, koju vodite sa još dve frakcije. Prostom eliminacijom protivničkih snaga u blizini bunkera, građevina prelazi u vaše ruke, uz automatsku produkciju novih robotskih snaga, kao jedinog vida odbrane od napadača (sve dok nonšalantno ne odšetaju u patrolu i ostave bunker bez odbrane). Sa druge strane, svetionici služe samo kao mesto za respawn. Na kraju, tu su i lavirinti, koji nemaju nikakvog značaja za kompletiranje igre. Postavlja se pitanje čemu zapravo služe i kakvu nagradu kriju u sebi. Osećaj da se konstantno krećete u krugovima, prisutan je od samog ulaska, a kako spletovi hodnika nisu mapirani, dobri stari papir i olovka će vam postati najbolji prijatelji ako se upustite u detaljnije istraživanje.
The Signal From Tölva je igra u kojoj ćete bar tri četvrtine vremena provesti šipčeći od tačke A do tačke B, dok jurcate za signalima. Dobro, nema veze, rekli biste. Nakon par minuta hodanja zagrejaće me malo akcije u okršajima sa protivničkim robotima. Pa, i ne baš. Napucavanje je još dosadnije od tumaranja planetom, pre svega zbog tupavog ponašanja robota. Čim vas spaze, junački će jurnuti napred, nakon nekoliko hitaca uključiti štit, da bi zatim podvili rep i počeli bezglavo da beže. O upotrebi zaklona ili nekim usklađenim napadima u grupi nema ni govora. Sistem automatske popravke vašeg robota aktivira se već posle dve-tri sekunde od poslednjeg primljenog pogotka, eliminišući pritom i onu mrvicu izazova koju je igra mogla da ima. Ako ipak uspeju da vas savladaju, uništenje trenutnog domaćina ne povlači nikakve penale i samo ćete u najbližem bunkeru/svetioniku morati da zadužite novo robotsko telo. Autori tvrde da je Tölva open-world igra jer je od samog starta dostupna cela mapa, načičkana signalima i drugim lokacijama od značaja. Međutim, sačekaće vas nimalo suptilna prostorna ograničenja u vidu radioaktivnih ili korozivnih delova mape, koji su nedostupni dok ne nabavite odgovarajuće zaštitno polje i kao ovčarski psi gone igrača da se kreće manje-više zacrtanom putanjom, što u potpunosti negira open-world premisu. Kad se podvuče crta, jedino atmosfera uspeva da ovaj naslov izvuče iznad proseka. Iako površina Tölve izgleda kao niz prizora iz klesarskog priručnika „Kamenje na 1001 način”, mestimične aberacije naizgled nepreglednog kamenjara čine igru veoma upečatljivom. Ostaci razrušenih megalomanskih građevina, razbacani delovi uništenih gigantskih robota i svemirskih brodova svedoče o brojnim bitkama u istoriji planete, dok kriptične monolitne strukture drevnih civilizacija samo dodatno mistifikuju priču, koja vam se ionako servira na kašičicu. Poseban ugođaj je prvi susret sa već pomenutim radioaktivnim delovima mape, gde će se slika blago zamutiti, dobiti nekakav sepia filter i uz zlokobno krčanje haj-tek verzije Gajgerovog brojača, sigurno će probuditi stalkera u vama, evocirajući uspomene na avanture u Zoni. Big Robot je predstavio zaista interesantan koncept koji se, nažalost, izgubio u moru repetitivnosti i loših dizajnerskih odluka, sa tempom prilagođenim stondiranom rastafarijancu. Signal sa Tölve će teško uspeti da privuče FPS igrače zbog mlakog i retkog napucavanja, dok će istraživače iz fotelje odbiti prisustvo bilo kakvog puškaranja. Naravno, vaš poznanik iz uvoda biće presrećan što je konačno našao igru u kojoj sa njim niko neće brisati patos, ali i on će je verovatno izgustirati za jedno popodne. Darko MIHOKOVIĆ | |||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |