TEST PLAY<>
052017<><>

Snake Pass

Ljubitelji platformskih igara stavljeni su ovog proleća na slatke muke, jer su se gotovo istovremeno pojavila dva naslova čiji su autori dali sve od sebe da ponovo stvore onaj čarobni doživljaj, karakterističan za zlatno doba ovog žanra, sa kraja prošlog i početka ovog veka. O prvoj, Yooka-Layle, takođe možete da čitate na stranama ovog broja i taj naslov ne pokušava da sakrije svoju kandidaturu za nezvaničnog naslednika legende ovog žanra – Banjo-Kazooie. Sa druge strane, Snake Pass je na igračku scenu stigao manje bombastično, ali se radi o naslovu koji ispoljava jednaku količinu ljubavi prema očiglednim klasičnim uzorima i, možda još bitnije, koji je jednako zabavan. Uostalom, od tima kao što je Sumo Digital, koji za pojasom ima naslove u serijalima, kao što su Sonic, Forza i TOCA, i treba očekivati kvalitetnu igru.

Ako sebe smatrate pravim fanom platformskih naslova, onda morate da lično doživite inovaciju koju donosi Snake Pass.

Verovatno najslabija tačka Snake Passa je njegov klišeirani zaplet, mada i on može da se pripiše pridržavanju tradiciji platformskih naslova. Neki nevaljalac je protutnjao kroz magičnu zemlju Haven Tor i raštrkao magično kamenje koje drži svet u ravnoteži. Naša dva protagonista, zmija Noodle i njen najbolji prijatelj, kolibiri Doodle, na početku beže od opasnosti nastale kao posledica kamenja koje nedostaje, ali nedugo zatim počinju da vraćaju stvari na svoje mesto i da otkrivaju ko se krije iza te krize. Četiri igračka sveta (sa četiri nivoa po svetu), kroz koje vas ova igra vodi, zaista su predivni, sa jarkim bojama, magičnim, lebdećim elementima, vrhunskim ambijentalnim zvučnim efektima i impresivnom muzičkom pozadinom, za koju je odgovoran Dejvid Vajs. Iako najveći deo igre nećete imati vremena da obraćate pažnju na dešavanja oko sebe, ugođaj bi bio potpuno savršen da bar povremeno nabasate na još koju šaroliku živuljku kao što su Noodle i Doodle, pa makar one bile samo žive kulise, ali to već zalazi u domen cepidlačenja.

Razlog što nećete imati vremena da se divite okolini i dizajnu sveta u kom se nalazite, jesu fantastično inovativne kontrole. Naime, Noodle nije pretvoren u humanoida, kao što je slučaj sa velikim brojem životinja u animiranim filmovima i igrama. Ne, glavni lik je zmija i kreće se kao zmija, a da stvari budu još bolje, cela igra je dizajnirana upravo oko tog aspekta mehanike – kako da dosegnete čudne lokacije i sakupite sve što želite puzeći, gamižući, uvijajući se i „padajući sa stilom”. Kontrolna šema je ekstremno uspešna i solidno prilagođena kombinaciji miša i tastature. Ipak, pravi užitak vas čeka tek kada se latite džojpeda. Upravljačka mehanika je prilično jednostavna i veoma lako objašnjena tokom prvih nekoliko misija. Imate tastere za kretanje unapred, za izdizanje glave od površine i za pojačavanje stiska na objekat oko kog se obmotavate. Ubrzavate tako što se krećete levo-desno (i uvijate kao prava zmija), a kada je očigledno da ste preteški da završite neku akrobaciju, možete da zamolite Doodlea da vam pomogne pridržavajući vam rep.

Glavni lik je zmija i kreće se kao zmija, a da stvari budu još bolje, cela igra je dizajnirana upravo oko tog aspekta mehanike.

Klasične platformske izazove sa skakanjem i izbegavanjem pomičnih opasnosti u Snake Passu menjaju problemi prostorno-fizičke prirode, koji se rešavaju promišljeno, možda čak i sporo, ali je i dalje potreban solidan stepen umešnosti. Pomenuto vijuganje levo-desno pogotovo je bitno kada ronite i nemate čvrstu podlogu. Uvijanje oko sve kompleksnijih struktura od bambusa, na početku igre nije povezano sa velikim stepenom rizika jer je ispod vas ili tlo ili voda. Ipak, kada dođete do poslednjeg sveta, gde ispod svake „mini-skele” od bambusa vreba sigurna smrt, bićete srećni što ste na onim jednostavnijim problemima savladali kompleksnost upravljanja zmijom.

Iako se ponekad čini da bi istraživanje svetova ovim specifičnim, zmijskim načinom kretanja bilo dovoljno da nas zabavi satima, Snake Pass nam nudi i klasične platformske ciljeve u vidu skupljanja objekata. Na prvom mestu je pomenuto magično kamenje koje morate da pokupite i zatim aktivirate oltare sa kojih su uzeti kako biste završili dati nivo. Skupljanje kamenja nije veliki izazov i ako se fokusirate samo na taj obavezni deo igre, protutnjaćete kroz nju za samo tri-četiri sata. Srećom, tu su novčići i energetski wispovi i upravo će pokušaji da dosegnete što veći broj njih biti ono što će vam izmamiti najveće osmehe. Wispovi su brojni (ima ih oko dvadeset po nivou) i potraga za njima tera vas da njuvate po ćoškovima i verete se tamo gde inače ne biste želeli. Skupljanje svih wispova zna da namuči, ali to vas, takođe, trenira da budete sve bolji u upravljanju Noodleom. Novčići su, pak, potpuno druga zverka. Ima ih manje (oko pet po nivou), najveći broj njih je dobro sakriven, a poneke možete da dosegnete samo ako se svesno stavljate u opasnost da padnete u provaliju. Responovanje je, na sreću, neograničeno, ali vas vraća do poslednjeg punkta za automatsko snimanje, pa rizične akrobacije treba izvoditi tek pošto pokupite većinu lako dostupnih objekata.

Nadamo se da dobri ljudi iz Sumo Digitala već rade na nastavku sa opsežnijom pričom i mnogo većim brojem nivoa.

Ukoliko želite da se potpuno posvetite skupljanju svih wispova i novčića, verovatno ćete proći kroz Snake Pass za desetak sati , ali ni to ne znači da ste tada završili sa ovom nadasve zabavnom i inovativnom igrom. Kada ovladate upravljačkom šemom, želećete da prođete igru nekoliko puta, čisto radi uživanja u dizajnu prostornih problema i nivoa. Istina, nakon što pređete igru, poželećete još nivoa, još priče, još mogućnosti za kreativno upravljanje. Upravo zbog toga nadamo se da će ova igra naći vernu publiku koju zaslužuje i da dobri ljudi iz Sumo Digitala već rade na nastavku sa opsežnijom pričom i mnogo većim brojem nivoa. Ako sebe smatrate pravim fanom platformskih naslova, onda morate da lično doživite inovaciju koju donosi Snake Pass. Bilo da igru kupite odmah za dvadeset evra ili sačekate neko sniženje na steamu, nećete se pokajati što ste nabavili Snake Pass.

Dragan KOSOVAC

 
Thimbleweed Park
Marvel’s Guardians of the Galaxy: The Telltale Series, Episode 1 – Tangled Up in Blue
Outlast 2
Full Throttle Remastered
Planescape: Torment – Enhanced Edition
The Signal From Tölva
Battle Brothers
Shock Tactics
Afghanistan ’11
The Sexy Brutale
Bayonetta
Snake Pass
Šta mislite o ovom tekstu?
Stellaris: Utopia + Leviathans Story Pack
The Great Whale Road
Yooka-Laylee
Vikings: Wolves of Midgard
LEGO City Undercover
The Franz Kafka Videogame
FlatOut 4: Total Insanity
Paradigm
DESYNC
Dark Souls III: The Ringed City
Beat Cop

Platforma:
Windows, Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One
Potrebno:
Intel Core i5-750 / AMD Athlon 64 X2, 4 GB RAM, Nvidia Geforce GTX 560 / ATI Radeon 6870, 1 GB VRAM
Poželjno:
Intel Core i5-3340 / AMD FX-8150, 8 GB RAM, Nvidia GTX 670 / Radeon RX 460, 2 GB VRAM
Veličina:
5 GB
Adresa:
www .snake -pass .com

80
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera