Šta je pravi razlog za prevremeni Destiny 2? Sudeći po intervjuima koje su poslednjih godina davali bivši pripadnici razvojnog tima, bitan razlog za odbacivanje prvog dela i fokus na čistu „dvojku” jesu problematične softverske alatke i editori koji su napravljeni za potrebe istovremenog razvoja igre na konzolama prethodne (PS3 i Xbox 360) i nove generacije (PS4 i Xbox One). Jedan bivši developer naveo je primer da rutinsko premeštanje rasporeda objekata u jednoj in-game prostoriji traje čitav dan, a da je kreacija novog sadržaja težak i neefikasan proces zbog 3D enginea ograničenih mogućnosti i njegovih nefunkcionalnih softverskih alatki. Destiny 2, sa utegnutim engineom koji ne pokušava da premosti dve generacije konzola s drastično različitim hardverom, već se fokusira na najnoviji hardver koji je manje-više kompletno zasnovan na x86 tehnologiji, omogućiće da novi DLC sadržaj bude kreiran jeftinije i plasiran mnogo frekventnije. Originalni Destiny zamišljen je kao krava muzara koja će deset godina da daje mleko, što je bilo preambiciozno, ali dvojka svakako može da postigne bolji skor od trogodišnjeg, pogotovo jer dolazi i u verziji za PC... Beta verzija Destiny 2, koja je u zatvorenoj i otvorenoj formi mogla da se proba krajem jula, prikazala je minijaturni fragment sadržaja finalne verzije, donoseći tri „instancirana” elementa koji se po formi nisu mnogo razlikovali od sadržaja koji postoji u prvoj igri. U beti je mogla da se proba uvodna misija single-player kampanje, jedna strike misija (mini-raid za troje ljudi), kao i dva multiplayer moda. I to je to! Bungie je odlučio da unapređene patrole, redizajnirane open-world zone, random loot (i njegovo modifikovanje), društvene zone i sve druge seksi novine, uključujući i klanski interfejs, ostavi za finalnu verziju igre. Stiče se utisak da je poenta ove bete bilo čisto tizovanje uz testiranje finalizovanog net-koda. Kad smo već kod finalizacije, ona više nije toliko daleko jer konzolne verzije igre dolaze šestog septembra. Verzija za PC, za koju je najavljena podrška za 4K, egzotične monitore (21:9) i neograničen (uncapped) frejmrejt, dolazi 24. oktobra. PC verzija će zaobići Steam i biće dostupna isključivo preko Blizzard launchera, što je malo bez veze u pogledu društvene komponente (svakome su svi prijatelji na Steamu), ali Activision i Bungie smatraju da je igra dovoljno značajna da može da postavi svoja pravila. Videćemo. Kad odradite uvod, otvaraju vam se opcije za Strike misiju i Crucible multiplayer. Strike me nije posebno oduševio jer ne nudi ništa što već Y puta nije viđeno u strike misijama prve igre: prostrana, ali linearna zona u kojoj se borite protiv kombinacije crvene legije i Vexa, prepuna platformi na koje je potrebno doskakati. Bungijevcima je ZMILION puta rečeno da platformski elementi i pucačina u prvom licu nisu pogodni za uparivanje, ali momci su tvrdoglaviji od legije mazgi... Ono što se nije moglo videti u beti bio je društveni interfejs, koji bi trebalo da omogući klanski čet i organizaciju, kao i formiranje raid grupa. Potreba za eksternim organizovanjem raid grupa preko specijalizovanih sajtova bio je jedan od najvećih problema prve igre, te me je snažno zanimalo kako će to biti rešeno u dvojci. Saznaćemo kad igra izađe, izgleda. Promena koju smo videli, a koja se mnogima nije svidela tiče se drugačijeg pristupa arsenalu i municiji: umesto primarnog, specijalnog i teškog oružja sada postoji podela na kinetic, energy i power. Kinetičko oružje sada nema nikakav elementarni demidž, koji je rezervisan za kategoriju broj dva. Detaljnija razglabanje o oružju i šteti sačuvaću za full opis igre jerbo je sve još uvek u stanju fluksa, a Bungie je obećao da će zamerke fan baze ozbiljno uzeti u obzir. Generalni utisak o beti za Destiny 2 krajnje je amplitudan jer mnoge stvari deluju čudno, a odsustvo ključnih novina koje će dvojku vidljivije razlikovati od keca nimalo ne pomaže. Impozantne njuške poput Kima Dotcoma (Megaupload), koji važi za jednog od najvokalnijih promotera prve igre, kažu da su razočarane i da su posle dva dana odustale od bete dvojke i vratile se u Destiny. Mislim da je u pitanju kolerična reakcija na prvu loptu koja se nimalo ne razlikuje od „meh” utiska koji je kec prvobitno izazvao. Ogroman broj ljudi (u koje spadam i ja), koji su rekli da im sve deluje mlako, na kraju su imali bilans od 500+ sati utucanih u igru. Svaki novi peč doneo je nešto novo u igru, a stalna potraga za novim lootom uspešno je gudila po istim strunama po kojima gude najveći sinovi loot groznice poput Diabla. Ne sumnjamo da će i Destiny 2 imati masan potencijal za uvlačenje pod kožu. Miodrag KUZMANOVIĆ |
| ||||||||||||||
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |