TEST PLAY<>
092017<><>

Aporia: Beyond the Valley

U moru atmosferičnih šetalica iz perspektive prvog lica koje niču kao pečurke po Steamu, retko koja svojim kvalitetima skrene pažnju šire igračke populacije. Aporia: Beyond the Valley nije spektakularno kvalitetna igra potkovana produkcijskim vrednostima koje oduzimaju dah, ali i te kako ima „personaliti” i specifičan šarm kojim odiše od početne do odjavne sekunde svog kratkog trajanja.

Aporia: Beyond the Valley nema visoku vrednost produkcije, ali ima specifičan šarm kojim odiše od početne do odjavne sekunde svog kratkog trajanja.

Aporia je školski primer pripovedanja na show, don’t tell način, jer počiva na apsolutnom odsustvu bilo kakvog teksta, objašnjenja ili sličnih čitalačko/dijaloških momenata (izuzetak su loading ekrani sa generalnim uputstvima za igranje). U ulozi ste neimenovanog lika koji se budi u pogrebnoj kripti nekad slavne civilizacije Er’rat Qin, sada pretvorene u nepregledno more ruševina koje se stapaju sa obližnjom vegetacijom kraljevstva. Nakon početnog tumaranja po mraku, ubrzo dolazite u posed stanovitog cilindričnog instrumenta u kojem se komeša misteriozna i neobjašnjiva energija. Taj instrument ćete koristiti, osim kao izvor svetlosti, kao sredstvo kojim aktivirate mnogobrojne mehanizme i prekidače u igri i kao aktivator za projektorske stalke na koje ćete ponekad nailaziti i koji su obavezni da biste dalje napredovali.

Te projekcije su hajlajt igre i predstavljaju izvrsno izvedene delove ekspozicije u igri koji se pred vašim očima odigravaju (i odmotavaju) u vidu lutkarske predstave/animiranog filma sastavljenog iz više vinjeta koje se prikazuju oko centralnog stalka. Šta se desilo sa pomenutom civilizacijom, njenim stanovnicima i vladarsko/učenjačkom kastom koja je zaslužna za tehnološki procvat „harnesovanjem” pomenute energije, kakve su trzavice nastale između članova najviših staleža Qina i šta je dovelo do tragedije i kraha ovako prosperitetnog društva, osim kroz ove animirane segmente, otkrivaćete još preko raznoraznih murala, ikona, oslikanih fasada i drugih likovnih svedočanstava rasutih po svetu Aporie. Kruna ove setno-atmosferične balade jeste spoznaja da lik kojeg vodite nije samo generični stranac u stranom svetu koji treba da reši zadatu misteriju, već predstavlja integralni deo radnje koja će se odmotavati u onoj meri u kojoj se budete posvetili istraživanju ovako intrigantnog sveta.

Hajlajt igre je pripovedanje kroz kratke filmove koje puštate aktivacijom projektorskih stalaka razbacanih kroz svet Aporie.

Sama igra podeljena je na tri celine i nakon uvodnog tumaranja lokalitetima koji obuhvataju masivne kamene grobnice, kompleksno naselje na džinovskim stablima drveća iznad ubrzane reke i gradsku plazu koja prestavlja ulaz u masivni centralni hram, dolazite do glavnog dela igre koji omogućava slobodno i nelinearno istraživanje šireg područja koje se od tog trenutka pruža pred vama. Pomenuti gigantski hram prepun je sarkofaga nalik onom iz kojeg ste se i sami probudili i njegovom unutrašnjošću dominiraju masivna kamena vrata, ukrašena čudnim simbolima na koje ćete nailaziti i tokom daljeg istraživanja. Svet Aporie prepun je neobičnih i čudnih simbola i lokacija koje su u korelaciji sa pomenutim ilustracijama i projekcijama koje objašnjavaju šta se desilo žiteljima nekad prosperitetne civilizacije. Pravo je uživanje povezivati i/ili samostalno interpretirati sve ove elemente, uz pomenuto odsustvo bilo kakvih direktnih objašnjenja.

Bez obzira na to da li se radi o formaciji stena duboko u šumi nalik na Stounhendž, varijaciji na popularnu mozgalicu sa prelivanjem određenih količina vode, isušenom podvodnom rezervoaru, kamenom svetilištu na čistini koje omogućava manipulaciju trenutnim dobom dana, kompleksu staklenih bašti sa refraktujućim ogledalima i kristalima ili džinovskom lavirintu kanala za navodnjavanje, Aporia je prepuna interesantnih delova i zagonetki koje nije previše teško rešiti, ali koje zahtevaju određenu pronicljivost, dobro prostorno snalaženje i sposobnost uočavanja bitnog. Rešavanje ovih problema i mehanizama nekada donosi samo bonus kristale (koje koristite za otvaranje specifične lokacije u centralnom delu igre radi nagrade koja nije neophodna za dalje igranje), a nekad i vrlo bitne artefakte koje aktivirate u glavnom hramu, i koji se zatim koriste za otvaranje određenih vrata i prolaza. Ovo se postiže jednostavnim „alajnovanjem” do tada pronađenih simbola sa liste sa simbolima koji su iscrtani na prolazima koji su zaprečeni, što otvara put ka novim delovima doline i ostatku fragmenata koji su neophodni za dalji napredak.

Aporia je prepuna interesantnih zagonetki koje nije previše teško rešiti, ali koje ipak zahtevaju određeni stepen pronicljivosti.

Osim ovoga, ostatak šture interakcije sa okolišem svodi se na obnovu linije zdravlja hranljivim biljčicama, punjenje pomenute energetske palice svetlećim staklenim bocama, sporadično otvaranje raznih sanduka, okretanje čekrka, povlačenje poluga, izazivanje rasta puzavica koje ćete koristiti kao merdevine i slično. Jedinu prepreku i opasnost tokom igranja predstavlja nedefinisano demonsko prisustvo koje će se momentalno stuštiti na vas ukoliko mu se nađete u blizini, što se „kažnjava” smanjenjem trenutnog zdravlja i izmeštanjem na pređašnju lokaciju.

Igru pokreće Cryengine iz nekog srednje-višeg cenovnog ranga, što se ogleda u predivnim lokalitetima koji se gube na horizontu i ne preterano detaljnim ili koloritnim teksturama, kada se zagledate izbliza. Vizuelni i ostali specijalni efekti su na nivou i doprinose tmurno-setnoj i izolovanoj atmosferi. To se takođe odnosi i na kvalitetan zvuk i atmosferičnu muziku (mi preporučujemo slušanje soundtracka iz klasika, kao što su, na primer, Shadow of the Beast 3 ili Castle Master, koji savršeno pašu uz dešavanja na ekranu).

Aporia: Beyond the Valley je jedna od onih igara koje se ni po čemu previše bitnom ne izdvajaju iz mora sličnih naslova, ali u isto vreme na volšeban način ume da se podvuče pod kožu i ne pušta dok priču koju ima da ispriča efektno ne rasplete do kraja. Ako volite da budete sami sa svojim mislima, lunjate intrigantnim i otvorenim okruženjem i sopstvenim tempom sklapate deliće ovako lepe slagalice, Aporia bi trebalo da svakako nađe na vašoj Steam wish listi.

Aleksandar DINIĆ

 
LawBreakers
Sudden Strike 4
Pyre
The Long Dark
Ken Follet’s The Pillars of the Earth – Book 1: From the Ashes
Aporia: Beyond the Valley
Šta mislite o ovom tekstu?
StarCraft Remastered
>OBSERVER_
Hellblade: Senua’s Sacrifice
Immortal Planet
CMS 2018: Car Mechanic Simulator 2018
Strike Vector EX
Phantom Trigger
Sniper Elite 4: Deathstorm
Graceful Explosion Machine
Darkwood
Nidhogg 2
Solstice Chronicles: MIA
The Original Journey

Platforma:
PC
Potrebno:
Intel Core 2 Duo E6850 3,0 GHz/AMD Athlon II X3 455, 4 GB RAM, NVidia GeForce GTX 660/ATI Radeon R7 370
Poželjno:
Intel Core i5-650 3,2 GHz/AMD Athlon II X4 605e, 8 GB RAM, NVidia GeForce GTX 960/ATI Radeon R9 380
Veličina:
11 GB
PEGI:
nema
Adresa:
aporiathegame .com

86
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera