Hrvatski studio Ironward pre dve godine izbacio je The Red Solstice, interesantan, niskobudžetni i nebaždareni taktički ARPG, zamišljen da se igra u kooperativnom multiplayeru. Iako igra nije masivnije kliknula kod publike, developer se nije prepustio crnim mislima, već je, u skladu s balkanskom doktrinom da se ništa korisno ne baca, iskoristio alatke, teksture, 3D modele i druge resurse koji su preostali od TRD-a za pravljenje jednostavnije igre na istu temu.Solstice Chronicles: MIA je solo miks akcionog RPG-a i izometrijske pucačine koji u velikoj meri podseća na Alien Breed i njegove klonove. |
Solstice Chronicles: MIA je solo miks akcionog RPG-a i izometrijske pucačine koji u velikoj meri podseća na Alien Breed i njegove klonove kao što je, recimo, Shadowgrounds. U igri vodite marinca koji samostalno (zapravo, uz pomoć malog lebdećeg robota) treba da sanira mutantnu pošast u marsovskoj koloniji. Igra ima dva moda: single-player kampanju koja traje 3-4 sata i challenge modove koji traju neograničeno i donose solo verziju onoga što se u drugim igrama smatra „horde” gejmplejem. Umesto predvidljive težinske eskalacije, single-player kampanju karakteriše izrazita amplituda izazova, pogotovo kod mini-boss fajtova gde svaki ima potencijal da vam pokida živce kao debeli trkač u šumi paukovu mrežu. Interesantan element u igri jeste skala „pretnje”: na nižim nivoima podrazumeva lako ubivljive talase mutanata, dok na višim garantuje veoma brzu smrt u njihovim raljama. Ključ za threat management jeste vaš droidski kompanjon čija sposobnost taunt može da smanji nivo pretnje po potrebi. Njegove druge sposobnosti, pre svega scout, kojom ćete ga poslati u izviđanje i dotur municije i zaliha, podižu threat level, pa se sve nekako svodi na balancing act, što kaže naš dobri narod. Igri može da se zameri na odsustvu loota i, samim tim, ostvarivanju potencijala za dublju motivaciju za uništavanjem mutanata. Osim nekoliko predefinisanih modela oružja i robotskih modula, od protivnika vam neće ispadati nikakav hardver kolor kodiran od belog do ljubičastog. Od početka do kraja kampanje koristićete svega nekoliko pucaljki, granata, mina i drugog hardvera koji zavisi od klase koju ste odabrali na početku (koje se, takođe, ne razlikuju previše jedna od druge). Iako protivnici nisu nešto posebno raznovrsni, gola pucačka akcija u igri sasvim je solidno izvedena: da je bilo više vremena i novca za bogatiju produkciju igre, od MIE se moglo napraviti nešto zaista posebno. Igra je sasvim OK za jednokratnu upotrebu, bez ambicija koje sežu dalje od toga. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |