PRVI UTISCI<>
102017<><>

BattleTech

U prošlom broju „Sveta kompjutera” mogli ste da čitate o tome kako je jedna od stvari koja nas je na ovogodišnjem Gamescomu najviše oduševila bila prezentacija BattleTecha, potezne strategije na kojoj se radi punom parom u studiju Harebrained Schemes. Igra je smeštena 3025. godinu na kraj Trećeg rata za nasleđe, tokom kog su se skoro šest decenija velike i male feudalne kuće koje vladaju čovečanstvom naseljenim širom galaksije borile za prevlast. U toj dalekoj i brutalnoj budućnosti, najmoćnija oružja na bojnom polju su mechovi, hodajući roboti opremljeni laserima, raketama i topovima kojima upravljaju odvažni piloti zvani mechwarriori. Najpreduzetniji među njima pretvorili su ratovanje u svoj zanat i vode plaćeničke odrede koji stupaju u službu kako manjih feudalaca koji nemaju sopstvene velike armije, tako i velikih kuća koje često imaju specijalne posliće za avanturiste željne rizika. Igrač u BattleTechu preuzima ulogu komandanta jednog takvog plaćeničkog odreda, sa zadatkom da iskoristi neprestana previranja male jedinice sa par lakih mechova i razdrndanim dropshipom napravi elitnu borbenu grupaciju.

Zahvaljujući velikom uspehu tokom prikupljanja sredstava putem kampanje na Kickstarteru, finalna verzija BattleTecha imaće i single player kampanju sa opsežnom, nelinearnom pričom i nasumičnim generatorom misija, tako da, nakon što završite kampanju, možete da nastavite sa razvojem svoje plaćeničke čete. Za mnoge igrače najbitnija komponenta biće neizbežni multiplayer okršaji koji obećavaju najpribližniji osećaj klasičnim bitkama u stonom BattleTechu. Ipak, u backer beti koju smo imali prilike da igramo trenutno je samo skirmish mod u kom možete da povedete svoj lance od četiri mecha u bici protiv jednako snažnog, kompjuterski vođenog protivnika. Na raspolaganju nam je pet mapa, a na svakoj mogu da se biraju vremenski uslovi i doba dana (izmaglica, kiša, dan, sumrak itd.), kao i ograničenje u vrednosti mechova koje vodite u bitku (15, 20, 25 miliona c-billsa ili bez limita).

U igri je trenutno 26 mechova, neki u samo jednoj, a neki i u tri varijante. Tradicionalno to podrazumeva ravnomernu mešavinu light, medium, heavy i assault šasija. Arsenal se, kao što ste verovatno navikli, deli na projektilna, balistička i energetska oružja, svako sa poznatim vrednostima napada, potrošnjom municije, generisanjem toplote prilikom aktivacije i, ako je to moguće, verovatnoćom zaglavljivanja. Za ljubitelje klanovskih modela mechova, oružja i tehnologije ponavljamo da je igra smeštena u 3025. godinu, tako da je sve ograničeno na Inner Sphere tehnologiju. To naravno ne znači da proverene battletech taktike nisu na snazi, naprotiv, poznavanje sopstvenog i protivničkog arsenala i pametno pozicioniranje uz upotrebu ofanzivno/defanzivnih pogodnosti koje može da pruža specifičan teren, uvek su siguran put do pobede.

Klasična misija BattleTecha stavlja vas i protivnika na bojno polje koje istražujete gotovo slobodno, sve dok ne ostvarite međusobni radarski kontakt. Kada se to desi, igra prelazi u striktni potezni režim sa jasno definisanim prioritetom pomeranja. Prvo se pomeraju i napadaju light mechovi, zatim medium, pa heavy, da bi ogromni assautovi došli na red tek na kraju. Takođe, u svakom trenutku je moguće stavljanje mecha u rezervu, čime odlažete njegovu akciju do sledećeg poteza vašeg mecha. Na taj način možete da sačekate da se neprijatelj pomeri u položaj koji je možda povoljniji za vas ili, ukoliko niste pod direktnom neprijateljskom vatrom, možete da organizujete nagli prepad na nekog od protivničkih mechova u jednom potezu. Idealni splet okolnosti je kada oborite protivnika na zemlju, a on ne može da ustane dok nije njegov potez, pa za to vreme možete da nišanite tačno koji deo mecha želite da gađate. Dok je u skirmishu često najbolje odvaliti protivniku ruke i smanjiti mu borbenu moć, u kampanji će mete izbora biti, tradicionalno, glava i centralni torzo kako biste obezbedili što više salvagea.

Sem mechova, tu je i deset mechwarriora sa četiri bitne borbene karakteristike: nišanjenje, upravljanje, odvažnost i taktika (gunnery, piloting, guts i tactics). Sem toga, svaki pilot ima po dve veštine koje mogu da budu aktivne i pasivne. Tu su, na primer, sposobnost napadanja više meta odjednom, senzorsko praćenje protivnika ili precizni napad jednim oružjem koji ignoriše sve defanzivne bonuse. Sa pasivne strane, postoji mogućnost automatskog sticanja defanzivnih bonusa ili većeg uspeha pri izvođenju slavnog manevra „Death From Above”. Iako u skirmish modu levelovanje mechwarriora nije moguće, iz njihovih statusnih menija je očigledno da će moći da napreduju i unapređuju karakteristike i otključaju do četiri veštine. U finalnoj igri će, naravno, biti moguće i detaljno podešavanje svakog mecha, ali mechbay je u beti, za sada, takođe isključen.

Igra obiluje pravilima koja modifikuju napad (verovatnoća pogađanja se računa odvojeno za svako oružje svakog mecha), odbranu, kretanje, stabilnost i temperaturu mecha ili zdravstveno stanje mechwarriora. Ovo je pravi festival taktičkih izazova za sve strateške sladokusce koji vole pažljivo da planiraju nekoliko poteza unapred. Čak i kada ste brojčano nadmoćniji, razmena vatre u BattleTechu uvek traje nekoliko poteza, a i oštećeni protivnik je uvek opasan (mada nema oštećenja okolnih mechova prilikom eksplozije protivnika eliminisanog u neposrednoj blizini).

BattleTech je trenutno na dobrom kursu da se pojavi „tokom 2018. godine”. Srce igre, taktička borba, već je toliko dobra da će oduševiti fanove ranijih igara i njihovog stonog predloška, tako da će ogromna kampanja sa otvorenim krajem i multiplayer sa stotinama hiljada mech-entuzijasta iz celog sveta biti samo desert nakon bogate gozbe. Mi samo držimo palčeve da dobri ljudi iz Harebraineda što pre privedu kraju svoj visoko kvalitetni rad.

Dragan KOSOVAC

 
JCB Pioneer: Mars
BattleTech
Šta mislite o ovom tekstu?
Citadel: Forged With Fire
Frostpunk
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera