U ulozi ste naslovnog, u crveni plašt zaodenutog dečaka Hoba, kojeg iz zatvorske ćelije u misterioznom svetu oslobađa podjednako misteriozni, prijateljski nastrojeni robot. Nakon uvodnog jurcanja po terenu ograđenom naizgled neotvorivim vratima i prolazima, kao i nedefinisanom, agresivnom ljubičastom masom, Hoba će zadesiti gadan peh zbog kog će u ostatku priče dobiti masivnu, robotsku, multipraktik ruku koja mu omogućuje obavljanje nekoliko krucijalnih radnji. Hob može da povlači poluge i energetske blokove razbacane unaokolo, aktivira prekidače koji pokreću određene mehanizme ili otvara pomenuta vrata. Nakon što, nešto kasnije, ruku unapredite dodavanjem energetske kuke, ona postaje i sredstvo za krstarenje terenom i asset u borbi sa mnogobrojnim napastima sveta u kojem ste se obreli.
Igru krasi fluidna kombinacija konstantnog platformisanja i istraživanja u Metroidvania stilu (vremenom ćete povezati sve naizgled razdvojene ili odsečene oblasti), dinamične i napete borbe, kao i sijaset steampunk naprava, mehanizama i zagonetki koje je pravo uživanje odgonetati i rešavati. Dotični problemi nisu samo lokalnog karaktera, već često predstavljaju pomeranja ogromnih gromada i struktura ili čak uzdizanja (ili spuštanja) čitavih džinovskih celina, kroz impresivno animirane sekvence u kojima će se dotične uglaviti u dotadašnje okruženje, otvarajući nove puteve i rute kojih do tada niste ni bili svesni. Ono što Hob snažno razdvaja od modernih trendova u igrama (i što ga povezuje sa nekim prošlim vremenima, što pomenusmo na početku teksta) jeste gotovo potpuno odsustvo uputstava, tragova, hintova i gomile razdraganih markera koji vam pokazuju gde i šta sledeće treba da radite. Osim jednog jedinog traga koji ukazuje na to gde se nalazi sledeća tačka koja odmotava glavnu priču, igraču je u potpunosti ostavljeno da se sam snađe i pronađe put do nje, odnosno, ako tako odluči, da ode na potpuno drugu stranu i istražuje sopstvenim tempom. Ovo neće biti nimalo lako jer je svet Hoba lavirintskog tipa, sa mnogo jednosmernih transverzala, izrazitom, višestrukom vertikalnošću pojedinih lokacija, mehanizmima i strukturama koje naizgled zaprečuju put, tajnim prolazima i lokacijama, usmeravajućim teleportovima i tako dalje. Aktivno istraživanje terena (i nerviranje kada niste sigurni kako negde tačno stići, iako je očigledno da je to moguće) zapravo je i više nego poželjno, jer je to jedini način da pronađete preko potrebne upgrade bonuse. Njima unapređujete svoj verni mač i otključavate lepezu različitih poteza u borbama, odnosno nekoliko varijacija Hobovog odela sa određenim bonusima i pratećim penalima.
Borbe su brze i neizvesne jer su protivnici u stanju da vas upokoje u svega nekoliko udaraca (insta-gibovanje takođe neće biti redak prizor). Ovo iziskuje određenu taktiku sa štitom, rush-teleportom za repozicioniranje, izbegavanje kotrljanjem, kao i pesničenje i korišćenje pomenute energetske kuke za obavezno smanjivanje snage oklopljenih neprijatelja. Posebnu satisfakciju u ovom smislu predstavlja aktiviranje rakolike, robotske platforme kojom možete upravljati u ograničenom prostoru na par mesta, koja, pored aktiviranja određenih mehanizama, predstavlja idealno sredstvo za gaženje napasti na putu. Mane i propusti u igri su minimalni, ali, nažalost, i krucijalni za ovakav tip igre. Kontrole su ponekad neprecizne i krute, što zna da bude fatalno u sadejstvu sa Hobovim živahnim jurcanjem po terenu (naročito kada treba da odradite kritičan skok na visokim platformama koje su pod nestandardnim uglovima). Živciraju i borbe, zbog mušičavog sistema lockovanja, jer često proizvoljno „gubite” metu, ili igra odbija da selektuje najbližeg protivnika, što često vodi ka fatalnim, frustrirajućim situacijama u kojima se više rvete sa kontrolama nego što se usredsređujete na borbu. Hob je sjajan naslov stare škole odeven u novo ruho, koji igrača ne tretira kao nedonošče koje će zaplakati jer ne zna kako i gde dalje ili zato što nešto nije prešlo iz prve. Ako volite izazove platformsko-akcionog-puzzle tipa i uspete da prizovete unutrašnji zen kada su pomenute zamerke u pitanju, Hob je prava stvar za čeličenje i stasavanje u tvrdokornog igrača, igra kojoj ne pada na pamet da podilazi onima kojima nije ni namenjena. Aleksandar DINIĆ | |||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |