TEST PLAY<>
112017<><>

Battle Chasers: Nightwar

U davna vremena, između 1998. i 2001. godine, pisac i crtač stripova Džo Madureira, koji se proslavio crtanjem Marvelovih serijala, kao što je „X-Men”, izdao je devet epizoda serijala „Battle Chasers”, koje fanovi i danas rado pamte. Priča je smeštena na fantastični svet Gaiu, u kom se prepliću magija i tehnologija, i prati pet glavnih likova. Na prvom mestu je Gully, devojčica od samo devet godina koju iz mirnog doma proteruju monstruozni napadači. Naime, njen otac, legendarni paladin Aramus, nestao je bez traga, ali je svojoj ćerki ostavio magične rukavice neverovatne moći. Gully sreće Calibretta, ratnog golema (inteligentni borbeni robot) nežnog srca koji voli da uzgaja biljke. Pošto je nakon poslednjeg rata kralj naredio uništenje svih golema, Calibretto živi u tajnosti sa Knolanom, moćnim čarobnjakom starim petsto godina. Tu je i Garrison, nekada najbolji mačevalac u kraljevstvu i Aramusov učenik koji je godinama živeo u izolaciji nakon tragične smrti supruge. Na kraju, tu je Red Monika, ona je lopov i avanturista i ima komplikovanu prošlost sa Garrisonom.

Ovaj RPG nas vodi u fantastični svet stripa „Battle Chasers” i daje nam priliku da vodimo njegove živopisne protagoniste.

Iako je strip imao vernu publiku, pre svega zbog impresivnog dizajna koji je spajao uticaje američke i japanske škole stripa, Madureira nije bio u prilici da crta brže, pa su se pojedinačna izdanja pojavljivala veoma sporo. Krajem 2001. godine Džo je rešio da se okrene dizajnu igara, pa je serijal pauziran na neodređeno vreme. U međuvremenu, Madureira je radio na igrama kao što su Dungeon Runners i serijalu Darksiders da bi se pridružio studiju AirShip Syndicate, koji su osnovali dizajneri Darksidersa. Upravo u tom studiju je svet iz Džoovog stripa pretvoren u igru Battle Chasers: Nightwar, koja se konačno pojavila u prodaji početkom oktobra ove godine, a tu je i srećna vest za ljubitelje stripa da će Džo izdati još tri poglavlja stripa tokom meseci koji su pred nama (najverovatnije tokom 2018. godine).

Na početku Nightwara pomenuta družina je i dalje u potrazi za nestalim Aramusom. Tada njihov nebeski brod napadaju pirati i teško ga oštećuju. Gully se budi sama na nepoznatom ostrvu gde ubrzo pronalazi Calibretta i Garrisona, ali nema nigde traga ni glasa od Knolana i Monike. Kako bi pronašli svoje prijatelje i našli način da napuste ostrvo i nastave svoju misiju, članovi naše male grupe moraće da se izbore sa brojnim lokalnim problemima koji muče žitelje Crsecent Islea.

Igra izgleda fenomenalno i predstavlja omaž JRPG klasicima iz devedesetih.

Od prvog kontakta sa igrom jasne su dve stvari – da igra izgleda prosto fenomenalno, kao i to da je ovo omaž JRPG klasicima iz devedesetih. Stil crteža, koji je prepoznatljiv iz stripa, animiran je veoma kvalitetno, što pogotovo dolazi do izražaja tokom istraživanja tamnica i, naravno, bitaka. Izgled odzumiranog kretanja po mapi sveta, kao i statičnih ekrana tokom dijaloga sa brojnim živopisnim NPC-jevima, nije toliko impresivan, ali ne odudara od atmosfere i onoga što se nameće kao duh igre.

Srž igre su potezne borbe koje suprotstavljaju tri člana vaše družine (do kraja igre imaćete ih ukupno šest) manje ili više izazovnom kombinacijom protivnika. U bestijarijumu igre nalazi se više od 120 klasa neprijatelja koji istovremeno odgovaraju i fantasy klišeima i specifičnom svetu sa kojim nas je upoznao strip „Battle Chasers”. Igra ima i interni katalog protivnika sa njihovim jasnim karakteristikama koje otkrivate postepeno, što se više borite sa specifičnom vrstom neprijatelja. Mehanika same borbe je jasno inspirisana onim što je moglo da se vidi u klasicima iz serijala Final Fantasy ili Chrono Trigger. Inicijativa svakog učesnika u bici određuje njegov ili njen red akcije tokom poteza. Svaki lik može da koristi normalan napad ili da žrtvuje svoj red u toku poteza za aktivaciju posebnih veština, koje mogu da budu izuzetno razorni napadi, AoE efekti, DoT-ovi, bafovi saboraca ili debafovi protivnika. Najbitnije od svega, ove veštine troše manu, specijalnu vrstu resursa zvanu overcharge. Naime, overcharge funkcioniše kao mana, ali se generiše postepeno, korišćenjem normalnih napada i potpuno nestaje nakon završetka borbe. Na ovaj način, tokom svake izazovnije borbe morate da balansirate između generisanja overchargea i trošenja rezerve mane. Mana može da se dopuni samo napicima, koji su relativno retki, ili odmaranjem u krčmi, što responuje čudovišta koja ste očistili sa mape sveta.

Srž igre su potezne borbe koje suprotstavljaju tri člana vaše družine manje ili više izazovnom kombinacijom protivnika.

Nakon svake borbe članovi vaše družine stiču iskustvo, a pronalaze i predmete, zlato ili komponente koje se koriste u okviru kompleksnog sistema kraftinga. Kod svakog prodavca, pored samih predmeta, oružja ili napitaka, možete da unapredite svoju veštinu pravljenja i kupite recepte. Kako bi sticanje opreme bilo balansirano, svaki sledeći nivo kraftovanja zahteva unapređivanje samog prodavca, što ne može da se obavi tako brzo. Takođe, da bi mogao da se koristi, svaki komad opreme zahteva određeni minimalni nivo lika. Uz krafting, tu je i simpatičan sistem za pecanje sa različitim štapovima i mamcima, koji je više šeretski mig ljubiteljima JRPG igara, nego esencijalni deo mehanike.

Za nešto inspirisano stripom i igrama od pre skoro dvadeset godina, Battle Chasers: Nightwar je prilično moderan naslov. Mnogo bitnije od toga, Nightwar će u jednakoj meri moći da zabavi i fanove predloška i igrače koji nemaju pojma šta je strip serijal „Battle Chasers”. Kada bismo cepidlačili, mogli bismo da zahtevamo malo više glasova tokom stripolikih dijaloga, kao i kvalitetnije balansiranu završnicu igre, kada borbe nevezane za priču (koja bi sama mogla da bude malo kompleksnija i dublja) polako postaju grind. Ipak, robusna i zarazna igračka mehanika i prelep vizuelni deo igre dovoljni su da vas okupiraju tridesetak sati. Igra može da se završi brže, ali to ni u jednom trenutku nećete poželeti. Želećete da se prepustite užitku u ovoj retro-modernoj poslastici.

Dragan KOSOVAC

 
Middle Earth: Shadow of War
Project CARS 2
South Park: The Fractured but Whole
Cuphead
Hob
Gran Turismo Sport
Battle Chasers: Nightwar
Šta mislite o ovom tekstu?
ECHO
Forza Motorsport 7
RUINER
FIFA 18
Dungeons 3
ELEX
Blue Reflection
The Evil Within 2
Stable Orbit
Marvel vs. Capcom: Infinite
Heat Signature
Total War: WARHAMMER II
WRC 7
Vaporum
Pinball FX3
Real Farm
Darkest Hunters
Guild Wars 2: Path of Fire

Platforma:
Windows, MacOS, Xbox One, PlayStation 4, Nintendo Switch
Potrebno:
procesor na 2,0 GHz, 4GB RAM, Intel HD 4000 / ekvivalentni Geforce ili Radeon sa 1 GB VRAM, Windows 7 64-bit
Poželjno:
Core i5 na 2,5 GHz/ ekvivalentni Athlon, 12 GB RAM, Geforce GTX 950 / ekvivalentni Radeon, 4 GB VRAM, Windows 10 64-bit
Veličina:
10 GB
Adresa:
www .battlechasers .com

88
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera