PRVI UTISCI<>
112017<><>

Call of Duty: WWII

Sve na ovom svetu je ciklično. Onaj ko je sada dole u jednom trenutku će otići gore, a Drugi svetski rat, zaboravljeni rat koji je nekada bio tema devet od deset pucačina, ponovo će postati dominantni FPS lajtmotiv. Pravo da vam kažem, jedva čekam da brkovi, blejzeri s naramenicama i reflektujuće naočare za sunce ponovo postanu moderni, pa da konačno mogu da se opustim.

Drugi svetski rat je „najbezbedniji” rat za medijsku obradu jer u njemu ima najmanje kontroverzi – sve je crno ili belo i naknadna tumačenja dominantnog diskursa, osim postfaktum pokušaja da se Rusi dodatno ocrne, načelno se izbegavaju. U eri planetarnog lova na veštice, terora Antife i drugih SJW grupa koje se bore protiv slobode govora, najbezbednije je napraviti pucačinu u kojoj se nacisti ubijaju za sve pare. Autori najnovijeg Wolfensteina nedavno su čak licitirali broj nacista koje ćete u igri moći da ubijete (3000), navodeći u humblebrag maniru da trenutno ne postoji igra u kojoj možete da ubijete više dotičnih individua. Pucačine zasnovane na ratu protiv terora u kojima se šibate s muslimanima u budućnosti će biti ekstremno retke, a ni druge problematične stvari i teme, kakvih se, recimo, doticao Black Ops podserijal CoD naslova, neće biti prioritet developera pucačkih naslova.

Call of Duty se ove jeseni vraća u Drugi svetski rat, koji ćemo ispratiti iz američke perspektive od iskrcavanja u Normandiji do bitke u Ardenima i upada u Nemačku. Ovaj pucački serijal već nekoliko godina unazad vapi za resetovanjem na fabrička podešavanja, ali je tek komercijalna propast poslednje igre (CoD: Infinite Warfare) stvar pokrenula iz mrtve tačke. Svemirske bitke, bauljanje po Jupiterovim mesecima i borba s marsovskim separatistima prekoračili su granicu svačijeg strpljenja, te su čak i najveći fanovi tražili da se nešto, a poželjno sve, promeni. Rečeno – učinjeno. Drugi svetski rat it is!

U želji da povrati poverenje starih kupaca i eventualno stekne nove, Activision je tokom kasnog leta i jeseni pustio nekoliko talasa bete nove CoD igre, koja je mogla da se proba isključivo u multiplayeru. Prvi i drugi utisak te bete, koju sam probao na konzoli (PS4) i kasnije na PC-ju, pozitivni su uz nekoliko rezervi vezanih za delimični ali postojani osećaj već viđenog. Ako CoD misli da se vrati u dane slave kad je bukvalno samostalno definisao nove i uzbudljive postulate za multiplayer, moraće da se potrudi više od uvođenja jednog jedinog novog multiplayer moda, urađenog po uzoru na Battlefield. Natpis na zidu je jasan: novi i neprikosnoveni lider pucačkog multiplayera jeste PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS, a sve druge igre, uključujući i najveće hitove ove sezone (Destiny 2, CoD: WWII i Star Wars: Battlefront II), moraće da se besomučno bacakaju ako misle da im nosevi ostanu iznad vode.

Beta verzija Call of Duty: WWII mogla je da se proba u nekoliko klasičnih modova: Team Deathmatch, Domination i Hardpoint savršeno su vam poznati iz ranijih nastavaka. Novina je War, višefazni mod koji podseća na mešavinu Battlefield rush moda i nekih elemenata iz Enemy Territory: Quake Wars i starih Unreal Tournament igara. Cilj saveznika na jedinoj War mapi koja je mogla da se proba u demo verziji jeste da unište nemačke flakove i u tom cilju moraju da osvoje štab i poprave most preko kojeg treba da pređu tenkovi koji će izvršiti napad. Nemci, naravno, to moraju da spreče i za to imaju tri prilike, zavisno od uspešnosti odbrane u svakoj etapi. Ako im saveznici osvoje štab, ofanzivu mogu da zaustave ukoliko ih spreče da poprave most, a ako i tu popasu hoden, poslednju priliku dobijaju tokom tenkovskog juriša na artiljerijsku poziciju, gde kupuju vreme tako što mu ubijaju pešadijsku pratnju i forsiraju ga na povlačenje. Prvi put za jednu CoD igru, War je mod koji zahteva kakvu-takvu koordinaciju, posebno među napadačima. Recimo, drugu fazu odnosno popravku mosta izuzetno teško je izvesti bez korišćenja dimnih bombi i istovremenog pokrivanja prozorskih okana s leve i desne strane mosta.

U ostalim modovima nema nekih posebnih iznenađenja osim novih scorestreakova i pomalo komičnih situacija u vezi sa crncima i ženama u nemačkim uniformama. Neko je u Activisionu odlučio da dozvoli sve simpatično sulude spolno-rasne kombinacije pri kreiranju igračkih avatara, jer svi blagi podsmesi i upitni pogledi igrača manje bole od horskog kričanja hordi uvređenih internet pravednika koji zahtevaju bezuslovnu i totalnu inkluziju.

Sistem skupljanja XP-a, napredovanja po nivoima i otključavanja novog oružja i dodataka za njega malčice je usložnjen uvođenjem koncepta divizija koje funkcionišu kao nekakve pseudoklase iz Battlefielda i nude varijacije na temu borbenih sposobnosti uz ograničavanje pristupa pojedinom naoružanju. Tako, recimo, ako igrate kao pripadnik padobranske divizije, bićete u stanju da se brže prebacujete preko prepreka, a ako izaberete oklopnu diviziju, bićete otporniji na splash damage eksplozija. Pored levelovanja lika, levelovaćete i diviziju, čime stičete perkove poput bržeg preskakanja, da biste na finalnom nivou otključali ultimativno oružje koje definiše tu formaciju (kod padobranaca je to specijalni automat, na primer). Oružje zajedničko za sve divizije otključavate dostizanjem određenog nivoa i plaćanjem cene u tokenima, a dodatke za njega postizanjem određenog broja killova određenim oružjem, što su koncepti koji su primenjivani i u ranijim CoD igrama s manjim ili većim varijacijama. Za ljubitelje napredovanja, otključavanja i pravljenja kombinacija, novi Call of Duty biće pravi raj.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Sociable Soccer
Call of Duty: WWII
Šta mislite o ovom tekstu?
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera