TEST PLAY<>
122017<><>

Destiny 2 (PC)

Retko kojoj igri smo posvetili toliko pažnje kao igri Destiny 2 („Prvi utisci” SK 8/2017, „Test play” SK 10/2017). Da li ovaj visokobudžetni, popularni naslov to zaslužuje, može da bude predmet neke druge diskusije, ali naša je tema promena kursa Destinyja 2 sa konzolne ekskluzive ka PC vodama. Jedno je sigurno, ako volite vožnje na roller-coasterima, donekle ste pripremljeni za igranje Destiny 2.

Da li visokobudžetni Destiny 2 u verziji za PC zaslužuje iste hvalospeve koje je dobila konzolna verzija?

Sve rečeno u pomenutim tekstovima o igri Destiny 2 i dalje stoji. Igra izgleda fenomenalno, a dinamika i osećaj tokom prepucavanja sa neprijateljima su na vrhunskom nivou. Priča jeste veličanstveni kliše i prilično je kratka, ali Nejtan Filion i ostali glumci nadahnjuju iskustvo gotovo bezgraničnim šarmom, što u kombinaciji sa impresivnim sinematicima rezultuje zaista vanserijski dobrim pripovedanjem. Za manje od deset sati ćete preći celu kampanju, nešto sporednog sadržaja i dostići maksimalni, dvadeseti nivo. Kao u mnogim današnjim naslovima sa izraženom online komponentom, tek tada počinje pravo „meso” ove igre, jer to što je vaš lik dostigao level cap samo je preduslov za sticanje sve moćnije opreme, što se odražava (light) power levelom vašeg lika.

Taj centralni deo Destinyja 2 (dok vam je power između 200 i 265) jeste ono gde ova igra blista. Neizbežno je oduševljenje kvalitetom ugođaja i atmosfere dok istražujete bravurozno dizajnirana okruženja i tamanite (pomalo oskudnu) galeriju protivnika, pridružujete se timskim događajima, strajkovima, PvP mečevima ili odmotavate zahtevnije kvestove sa dodatnim fragmentima priče, koja upotpunjuje ovaj interesantni univerzum. Ovaj naslov nudi jedno od zaista najboljih pucačkih iskustava u modernim igrama. Svako oružje u arsenalu je pažljivo promišljeno i balansirano, a male oscilacije karakteristika unutar specifične klase oružja omogućuju svakome da nađe svog favorita. Svaki guardian želi legendarne i egzotične predmete, pogotovo ove druge, koji donose specijalne dodatne mehanike, ali u svakom trenutku možete da opremite samo dva egzotična predmeta – jedno oružje i jedan deo oklopa.

Ova igra je na momente veličanstven svemirski brod koji blista od pažnje i pedantnosti dizajnera, a na momente krntija koja jedva vozi i koju je neko napravio preko volje.

U igri postoje tri klase, svaka sa tri podklase i svaka ima nekoliko buildova zasnovanih na određenim veštinama i bonusima specifičnih egzotičnih predmeta. Zato je neophodno da imate što više različitih komada opreme, jer uspešno igranje podrazumeva prilagođavanje datoj situaciji kako buildom, tako i loadoutom. To znači da ljudima u Bungieu nije bilo dovoljno da iskoriste tendenciju igrača da poput hrčaka sakupljaju sve što mogu, nego Destiny 2 od vas zahteva da to radite. Opremu stičete lovom na svetleće šarene poliedre zvane engrami, koje možete sakupiti skoro od svakog protivnika, ali sa većom verovatnoćom tokom izazovnijih aktivnosti. Egzotični i legendarni engrami sadrže opremu odgovarajućeg kvaliteta, a njihov nivo odgovara poweru vašeg lika. Bright engrami sadrže kozmetičke predmete i, sem postepenog otključavanja, sistemom analognim sticanju iskustva dok ste levelovali mogu da se kupuju i za realan novac. Destiny 2 je, nažalost, još jedan veliki naslov koji nije uspeo da pobegne od lootbox mehanike. Na kraju, najbitniji su Lumionus engrami, u kojima je oprema iznad vašeg aktuelnog power levela i oni su glavni motor za vaše grozničavo puzanje ka trenutnom maksimumu od 305. Ove engrame dobijate isključivo ispunjavanjem specijalnih nedeljnih aktivnosti, tzv. milestoneova, čiji broj se udvostručuje ako pripadate klanu. Klanovi su apsolutno neophodni za učestvovanje u otežanim nightfall strikeovima, raidovima (instance za šestoro igrača sa najizazovnijim protivnicima) i ozbiljnim Crucible mečevima (bez klana ne možete napraviti tim od četiri igrača za PvP!?!). Sve to nas dovodi do potpunog debakla društvenog aspekta ove igre.

Svi smo svesni da se na konzolama neke stvari rade drugačije, ali, nakon tri godine života originalne igre i njene tri ekspanzije, napraviti nastavak koji nema integrisane kanale za tekstualnu komunikaciju, je definicija stupidarije epskih proporcija. Destiny 2 nije MMO naslov per se, ali radi se o nečemu što se igra u perzistentnom online svetu gde kontakt sa drugim ljudima predstavlja esencijalnu komponentu igračkog iskustva. Jasno je da 2017. godine tekstualna komunikacija u igrama predstavlja osnovu za eventualni prelazak na Discord ili TeamSpeak, ali to je osnova koja u samoj igri mora da postoji. Ideja da članovi jednog klana treba da idu na Bungiev sajt jer tamo, zamislite, imaju sopstveni tekstualni kanal, probija granicu inkompetencije i bezobrazluka ljudi odgovornih za stvaranje ove igre, a opravdanja: „Mi smo to tako namerno, znate, zbog toksičnosti igrača”, zalaze u čudan domen apstraktnog performans humora. Sledi odsustvo matchmakinga za sve sem strikeove i casual crucible. Da li je namerno najveći deo težine endgame contenta samo formiranje grupa? Dodatna smejurija je neintuitivni interfejs, koji bespotrebno komplikuje elementarne komande koje bi morale da se aktiviraju jednim klikom. Kako populacija konzolnih igrača trpi ovako obogaljene igre? Zar je moguće da ne znaju za bolje? Problem je i vreme učitavanja koje ne interesuje da li imate SSD, ono će da traje od pedesetak sekundi do preko dva minuta (čini se da je interno logovanje igrača na shardove uzrok čekanju), a gledanje bespotrebne animacije broda koji leti ka odabranom cilju nimalo ne pomaže situaciji. Igrač ne može da bira specifični crucible mod ili određeni strike nego vam ih igra bira potpuno nasumično što je takođe van pameti. Srećom, PC igrači nisu tiha stvorenja, pa su odmah digli buku i zasuli Bungie svojim „konstruktivnim kritikama” i de facto zahtevima. Zvanični odgovor ovog studija jeste da će većina primedbi biti ispravljena patchevima tokom meseci koji su pred nama.

Destiny 2 ima zaraznu mehaniku i zrači gotovo beskrajnim potencijalom, ali je trenutno vrlo, vrlo daleko od toga što bi mogla da bude.

Destiny 2 nosi veličanstven osećaj tokom borbi i izgleda prelepo, ali tužno je što ga po komforu igranja pobeđuju stariji, efektivno mrtvi naslovi, kao što je Defiance. Destiny 2 ima zaraznu mehaniku i zrači gotovo beskrajnim potencijalom, ali je trenutno vrlo, vrlo daleko od toga što bi mogla da bude i njen sadržaj, koji ćete da izgustirate za manje od mesec dana (kao četiri petine igrača na konzolama), nikako ne opravdava cenu od 60 evra za punu igru, plus 30 evra za expansion pass.

Dragan KOSOVAC

 
Assassin’s Creed Origins
Call of Duty: WWII
Star Wars Battlefront II
Hand of Fate 2
Football Manager 2018
LEGO Marvel Super Heroes 2
LEGO NINJAGO Movie Videogame
Destiny 2 (PC)
Šta mislite o ovom tekstu?
Nioh: Complete Edition (PC)
WWE 2K18
Wolfenstein II: The New Colossus
Spintires: MudRunner
Hyakki Castle
Outcast: Second Contact
Need for Speed Payback
Ben 10
Tower 57
Marvel’s Guardians of the Galaxy: The Telltale Series – Season 1
Sonic Forces
Crusader Kings II: Jade Dragon
Europa Universalis IV: Cradle of Civilization
This War of Mine: Father’s Promise
Bouncy Bob

Platforma:
Windows, MacOS, Xbox One, PlayStation 4, Nintendo Switch
Potrebno:
procesor na 2,0 GHz, 4GB RAM, Intel HD 4000 / ekvivalentni Geforce ili Radeon sa 1 GB VRAM, Windows 7 64-bit
Poželjno:
Core i5 na 2,5 GHz/ ekvivalentni Athlon, 12 GB RAM, Geforce GTX 950 / ekvivalentni Radeon, 4 GB VRAM, Windows 10 64-bit
Veličina:
10 GB
Adresa:
www .battlechasers .com
Kontakt:
ComputerLand Games

74
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera