TEST PLAY<>
012018<><>

Space Pirates and Zombies 2

Šta se desilo kada je čovečanstvo otkrilo REZ, hemijski element koji je omogućio putovanje kroz svemir warp brzinama, videli smo u prvom delu igre koji se na rafovima prodavnica pojavio davne 2011. godine – sukobi, gramzivost, ali i zombi pandemija koja se brzo proširila čitavim univerzumom. Dve godine nakon što je galaksijom zavladao mir, a planete očišćenje od zombi-infestacije, zatičemo glavne likove kako kreću „od nule”. Nešto im ne da mira, crvić sumnje im govori da zombi apokalipsa ipak nije prošla i da negde u dubinama svemira pretnja i dalje postoji. Od otpadnog i naizgled bezvrednog materijala uspevaju da sastave svemirski brod i u tom trenutku nova avantura počinje.

Space Pirates and Zombies 2 je u isto vreme realtime strategija, avantura, svemirska opera i, pre svega, igra koja će vas držati zakucane ispred ekrana.

Space Pirates and Zombies 2 (SPAZ2) je u isto vreme realtime strategija, avantura, svemirska opera i, pre svega, igra koja će vas držati zakucane ispred ekrana. Radnja se odvija na ogromnoj površini, galaksiji kojom patroliraju kapetani i pirati kojima upravlja veštačka inteligencija (ima ih 200 – trostruko više nego u prvom delu). U takvom okruženju jedina šansa za preživljavanje vam je da se pridružite nekoj od postojećih frakcija ili da oformite svoju. Uostalom, pirate je uvek lakše naučiti pameti kada ima ko da vam čuva leđa. U društvu ćete takođe brže namicati novac, pružiće vam se prilika da pristupite preko potrebnom naprednom naoružanju, koje inače predstavlja misaonu imenicu, i tako dalje. Izvođenje ovog segmenta igre je dvodimenzionalno, na mapi koju možete da zumirate do te mere da jasno vidite detalje svakog sektora, a možete i kameru da postavite u položaj koji vam obezbeđuje uvid u ceo univerzum. Od esencijalne važnosti je skupljanje resursa. Nekada mnogo dostupniji REZ se sada pronalazi samo u obrisima, ali sada se i ljudi u bazama tretiraju kao resurs kojim možete da trgujete(!?). Baze su izvor novih, poboljšanih modula za brod koji omogućavaju veću vatrenu moć, ali i otpornost na protivničke atake. Sem toga, moduli se proceduralno generišu. Osim trgovine, bazu koristite i za fight u arenama, što takođe donosi masnu zaradu. Na brodu uvek morate da imate određenu količinu REZ-a i ljudi, pošto mašina zahteva održavanje, a sve se dodatno usložnjava ukoliko mapom poželite da se krećete većom brzinom – resursi se troše kao ludi.

Još jedan 2D segment igre predstavlja i „konstruisanje” broda, koje se obavlja uz identičan pogled „odozgo”. Uz pomoć vučnog zraka module odvajate i dodajete na trup, pritom birajući koju vrstu naoružanja postavljate i na koju stranu. Tu su i „barake” za ljudstvo, pogonske jedinice, pa čak i „nos” na koji mogu da se postave „mitraljezi”. Module koji vam više nisu potrebni možete da prodate, sameljete ili ispalite u svemir. Mogućnosti su neograničene, delom i zbog pomenutog proceduralnog generisanja gradivnih delova.

Borbe su maestralne, ali u isto vreme i izuzetno jednostavne.

Priču pratite kroz statične međuscene podvučene voiceoverom, a dodatne informacije o SPAZ univerzumu saznajete pronalaženjem data modula razbacanih po sektorima. Inače, tehničke karakteristike igre su na nivou AAA ostvarenja, počevši od pomenutog voiceovera, preko detaljne grafike, pa sve do potpuno destruktivnog 3D mobilijara. Da stvar bude još zanimljivija, SPAZ2 zauzima manje od 800 megabajta i prosto je neverovatno koliko su sadržaja autori uspeli da spakuju na tako malo prostora. SPAZ2 dolazi sa ogromnom mapom i mnoštvom lokacija koje mogu da se posete.

Trodimenzionalni prikaz je rezervisan za borbe, koje su maestralne, ali u isto vreme i izuzetno jednostavne. Mothership može da se naoruža automatskim ili oružjem koje je potrebno ručno aktivirati. Po sopstvenom nahođenju obavljate aktiviranje dostupnih modula, a jedno oko uvek držite na skali koja predstavlja stanje štitova. Isto tako, na raspolaganju se nalaze i fighteri kojima možete da izdajete naređenja (koju metu da napadnu), pa čak i da preuzmete direktnu kontrolu nad njima ako mislite da ćete efikasnije da obavite kidisanje na željenu metu. Ručno nišanjenje je učinkovitije od automatskog, koje se obavlja po principu „gađaj” sredinu mete dok je ne prepoloviš. Za razliku od takvog pristupa, prilikom ručnog nišanjenja možete da birate koji modul protivničkog broda napadate. Iza neprijatelja ostaju nacrti za konstrukciju naoružanja i dodataka, koji se automatski privlače ka vašem brodu kada se nađete u njihovoj blizini. Takođe, nakon bitaka ostaje i loot koji možete da pokupite ili da ga jednostavno ostavite da pluta svemirom. Kada se nađete u situaciji da vas napada neprijatelj koji je značajno jači od vas, bitku možete da izbegnete ukoliko platite određenu proviziju. Ako ste pak pogrešno procenili protivnika i već ušli u bitku, iz nje izlazite preko naročitih portala, ali i njihovo korišćenje za sobom povlači penal u vidu resursa.

Igra koja će oduševiti svakog ljubitelja SF-a, a jedina mana joj je izostanak podrške za multiplayer.

Space Pirates and Zombies 2 je obojen retro aromama, iako dolazi upakovan u moderno ruho. Igra atmosferom neodoljivo podseća na hitove iz 16-bitne ere i dokaz je da centar mete može da se pogodi i u indie univerzumu. Ljubitelje SF-a igra ne može da ne oduševi, a jedina mana koju smo joj našli jeste izostanak podrške za multiplayer. Istina je da autori nisu imali želju da je prebace u online univerzum, ali joj je postavka više nego odgovarajuća za tako nešto. Na kraju, napomenućemo i više nego nisku hardversku zahtevnost, koja izlazi iz svih ustanovljenih šablona, što će naročito obradovati one sa slabijim, outdated mašinama.

Vladimir PISODOROV

 
PlayerUnknown’s Battlegrounds
World of Final Fantasy
Spellforce III
Seven: The Days Long Gone
Ode
Nine Parchments
Black Mirror
Shadowhand
Battle Chef Brigade
Space Pirates and Zombies 2
Šta mislite o ovom tekstu?
Persona V
Okami HD
Hello Neighbor
Far From Noise
Battlerite
Life Is Feudal
Destiny 2: The Curse of Osiris
Rumu
Cattails – Become a Cat
The Surge: A Walk in the Park
Horizon Zero Dawn: The Frozen Wilds
Total War: Rome II – Empire Divided

Platforma:
PC
Potrebno:
procesor sa dva jezgra na 2,6 GHz, grafička kartica sa 1 GB VRAM, 2 GB RAM
Poželjno:
procesor sa dva jezgra na 3,1 GHz, grafička kartica sa 2 GB VRAM, 4 GB RAM
Veličina:
778 MB
Adresa:
goo .gl /MJDdLg

88
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera