TEST PLAY<>
012018<><>

Rumu

Kada bi kućni aparati mogli da govore, kakvu bi priču ispričali? Da li su i oni sposobni da osećaju ljubav, tugu, bol, patnju. Koliko god apsurdno zvučale, ovo su teme sa kojima koketira prvenac australijskog Robot House studija – Rumu.

Rumu je kratkometražna avantura čiji je glavni protagonista futuristički usisivač.

Rumu je kratkometražna avantura koja vas vodi na jedan kraći emotivni rolerkoster sa futurističkim usisivačem kao glavnim protagonistom. Priča igre prati (nesrećnu) sudbinu dvoje genijalaca, koji postaju žrtve svoje ingenioznosti i opsednutosti poslom i tragično skončavaju svoje putovanje nakon što su izgubili ono najvrednije u svom životu – svoje dete. Vi, kao najsavršeniji proizvod njihove umnosti, bivate pušteni u rad tek nakon što se u kući tragedija dogodila i započinjete sa postepenim odmmotavanjem klupka priče.

Sam scenario igre me je u nekoliko navrata poprilično podsetio na scenario igre Pinstripe, čiji ste opis bili u prilici da pročitate u jednom od prethodnih brojeva (SK 6/2017). Ipak, nakon što pređete Rumu, steći ćete utisak da je scenarista precenio svoje mogućnosti i kapacitete. Priča jeste dirljiva, ali celoj igri nedostaje još dosta toga da bi je mogli svrstati u red must-have naslova za sve ljubitelje žanra. Igra u mnogo instanci ostaje poprilično nedorečena i nejasna. Primera radi, poreklo i svrha postojanja izvesnog MESSR-a, Rumuovog zlog alter ega na koga ćete u nekom trenutku igre naleteti, samo je jedna od stvari koje u igri nisu dovoljno razrađene. Dalje, ukoliko u kući nema nikoga drugog osim vas i ostalog pokućstva, ko svakog dana pravi toliki haos? OK, kroz igru se šunja i kućna mačka (jedino stvorenje od krvi i mesa u igri), ali sam poprilično sigurna da mačke još nisu ovladale veštinom tostiranja hleba.

Akcenat igre je na narativu, a ne na rešavanju zagonetaka.

Rumu se može svrstati u red P&C avantura, sa akcentom na narativu, a ne na puzzlesolvingu. Kontrole su svedene na upravljanje Rumuom mišem ili ’WASD’ tasterima i na aktivaciju specijalnog moda koji će na mapi označiti sve interesne tačke sa kojima Rumu može na neki način da stupi u kontakt. Email prepiske Dejvida i Sesili (tragični ljubavnici), citati iz njihovih omiljenih knjiga koje su razbacane svuda po kući, kao i podsetnici koje su jedno drugome ostavljali na najrazličitijim mestima – to je sve što vam je potrebno da biste rešili glavolomke u igri. Rumu nema inventar i nema mogućnost sakupljanja predmeta koje bi kasnije iskoristio (što je, ruku na srce, i logično, uzevši u obzir da govorimo o usisivaču). Kroz avanturu će vas pratiti još jedan nevidljivi, ali sveprisutni saborac – veštačka inteligencija Sabrina, koju su Dejvid i Sesili za života programirali i zamislili kao svojevrsnog ličnog asistenta. Kuća u kojoj su živeli predstavlja i sedište svih dešavanja. Postepeno ćete otključavati nove prostorije kako budete odmicali kroz igru, a neretko ćete se vraćati i u one u kojima ste već ranije bili, ne biste li saznali nešto novo. Nažalost, igra traje jedva četiri sata, a tome umnogome doprinosi činjenica da je u igri u svakom trenutku ograničeno kretanje Rumua samo na prostorije koje su bitne za dalji tok radnje. Drugim rečima, nećete imati slobodu da njuškate po kući ukoliko ne želite slepo da pratite nit priče.

Sa tehničke strane, igra je izvedena više nego solidno. Moglo bi se reći da su grafički dizajneri veliki ljubitelji minimalizma, ali ovakva grafička izvedba savršeno odgovara vajbu samog naslova. Ambijentalna muzika koja će vas pratiti kroz igru izuzetno je dobra. S obzirom na to da će Rumu kroz igru samo cvrkutati po uzoru na R2D2 iz serijala „Star Wars”, Sabrina je jedina čiji ćete glas imati zapravo prilike da čujete. Interakcija sa objektima u okolini će se odvijati putem unapred predefinisanih akcija, kao što su: pročitaj, pokreni itd. Rumu pomalo pati od dezorijentacije i upravljanje njime je na momente veoma teško, pogotovo kroz skučene prostore (kroz kućnu ventilaciju, na primer, koju ćete relativno često posećivati). Za jedno čudo tehnike, ovoliki problemi sa pronalaženjem putanje od tačke A do tačke B zaistasu sramni. Šalu na stranu, kontrole u igri su problematične. Zbog toga što se Rumu isuviše brzo okreće oko svoje ose, navigacija tasterima ’WASD’ postaje gotovo nemoguća. Sa druge strane, ukoliko upravljate mišem, moraćete N puta da kliknete na mapu ne bi li Rumu stigao do odredišta, a da pritom ne udari na stotine puta o ostalo pokućstvo. Ni ugao kamere nije briljantan, jer je neretko veoma teško uočiti određene interesne tačke bez uključivanja specijalnog moda koji ih označava. S tim u vezi, najverovatnije ćete kroz igru proći konstantno pritiskajući ’SHIFT’.

Interesantan i hrabar pokušaj da se jedna ovako nesvakidašnja ideja i scenario pretoče u igru.

Još jedna stavka koja bi umela da iritira igrače jeste nemogućnost da se ubrza konverzacija koju ćete voditi sa Sabrinom ili nekim drugim pametnim uređajima po kući (Dejvid i Sesili imaju pametan frižider, pametan toster, pametnu korpu za odlaganje veša...). S obzirom na to da će većina tih dijaloga biti svedena na puko blebetanje, zaista može da iznervira činjenica da ne možete ni na koji način skipovati ili ubrzati nebitne delove.

Da ne ispadne kako smo igru isuviše ocrnili, možemo na kraju zaključiti da je Rumu jedan interesantan naslov. Pokušaj da se jedna ovako nesvakidašnja ideja i scenario pretoči u igru predstavlja zaista hrabar potez. Igra je dobila relativno dobre kritike u svojih prvih nekoliko dana postojanja na Steamu, ali je definitivno sve ovo moglo da bude mnogo, mnogo bolje uz samo malo više truda i strpljenja. Ovako se stiče utisak da su se sami dizajneri igre umorili na pola puta i odlučili da igru brže-bolje završe po svaku cenu.

Ana KRSTIĆ

 
PlayerUnknown’s Battlegrounds
World of Final Fantasy
Spellforce III
Seven: The Days Long Gone
Ode
Nine Parchments
Black Mirror
Shadowhand
Battle Chef Brigade
Space Pirates and Zombies 2
Persona V
Okami HD
Hello Neighbor
Far From Noise
Battlerite
Life Is Feudal
Destiny 2: The Curse of Osiris
Rumu
Šta mislite o ovom tekstu?
Cattails – Become a Cat
The Surge: A Walk in the Park
Horizon Zero Dawn: The Frozen Wilds
Total War: Rome II – Empire Divided

Platforma:
Windows
Potrebno:
dual core procesor na 2,4 GHz, 1 GB VRAM, 3 GB RAM
Poželjno:
quad core procesor na 3,0 GHz, 2 GB VRAM, 8 GB RAM
Veličina:
1,2 GB
Adresa:
www .rumugame .com
PEGI:
nema

71
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera