Space Hulk je najtipičniji predstavnik derelict ship dungeon crawling koncepta, ali nipošto nije jedini. Duskers, recimo, predstavlja relativno svež, retro-moderni osvrt na tu temu, a nedavna pojava Deep Sky Derelicts u Steam Early Access programu ljubiteljima ove taktičke RPG niše raširiće osmeh za dodatni centimetar. Vizija budućnosti koju donosi Deep Sky Derelicts jeste ona u kojoj siromašni slojevi žive u prenaseljenim svemirskim stanicama, dok se patriciji baškare na površinama planeta. Taj staleški aparthejd teško se prevazilazi, ali za sposobnu sirotinju koja je spremna da rizikuje vrata su uvek odškrinuta. Kao jedan od egzemplara preduzimljivih plebejaca, skupili ste ekipu, otišli na audiciju kod sektorskog subguvernera i prihvatili posao koji vam je ponudio. Da biste dobili dozvolu za život na površini planete i bijedan Beltalowda život ostavili iza sebe (gledali ste/čitali ste „Expanse”, myes?), moraćete da pronađete masivni vanzemaljski derelict koji se krije u dubinama neistraženog svemira. Put do tog skrivenog relikta biće popločan infiltracijama u manje olupine, u čijim centralnim kompjuterima se kriju fragmenti lokacije glavnog. U njima se, naravno, krije još štošta... Deep Sky Derelicts sastoji se od dve osnovne celine. Prva je operativna logistika koju obavljate na svemirskoj stanici i koja se svodi na preuzimanje sekundarnih ugovora, kupovinu i prodaju loota, lečenje povreda stečenih u misijama, reanimaciju nastradalih članova tima, popunjavanje zaliha i drugih aktivnosti koje će biti pečovane u budućnosti (istraživanje). Druga celina su ekskurzije na olupine koje predstavljaju meso i kosti igre. Na stilizovanoj mapi broda, čiji je najveći deo skriven pri prvom upadu, kretaćete se uz utrošak energije za napajanje sistema za održavanje života. To predstavlja permanentnu pretnju koja traži da jednim okom uvek gledate u brojilo, jer ako suviše daleko odmaknete od airlocka koji omogućava povratak u bazu, desiće vam se game over. Energiju možete da trošite i na skeniranje bliže okoline, što će eliminisati potrebu da lično istražite svaki kvadrat na mapi, a možete i da je dopunjavate baterijama koje nalazite ili kupujete. Kad nabasate na nešto interesantno, loot, ekipu NPC-ja na istom zadatku ili aliene/robote/mutante, igra se prebacuje u formu izometrijskog taktičkog RPG-a, pri čemu dobijate opcije u skladu s kontekstom – dijalog sa NPC-jevima, search za loot u blizini ili započinjanje borbe ukoliko ste nabasali na pretnju. U ovoj tački igra postaje hibrid ranih Final Fantasy igara i Hearthstonea: svaki od tri člana vaše ekipe, u zavisnosti od klase i opreme kojom raspolaže, ima borbeno-odbrambene sposobnosti koje su predstavljene kartama koje vam se nasumično dodeljuju u malim dozama. Ovo borbu čini taktičko-nasumičnom, a ista pravila važe i za protivničku ekipu koja vas gleda s desne strane ekrana. Te karte mogu da predstavljaju različite vrste napada balističkim, energetskim ili hladnim oružjem, buff/defuff akcije za članove tima ili protivnike, popunjavanje štitova ili nešto sasvim devetnaesto. Svaki potez u borbi troši i globalnu energiju, tako da odugovlačenje lako može da dovede do smrti od gušenja. Uspeh u bitkama zavisi od mnogo faktora, a prvenstveno od inteligentne upotrebe karata koje su vam dodeljene. Protivnike sa malo healtha i snažnim energetskim štitom ima više smisla napadati EMP napadima ili seći hladnim oružjem (koje ponekad zanemari štit) nego gađati laserima s distance. Stunlock napadi, debuffi nalik na sprečavanje oponenta u korišćenju ofanzivnih karata takođe će biti deo svake uspešne taktičke jednačine. Trenutno dostupan sadržaj u igri ne nudi posebno teške izazove kad se ekipa malo potkoži iskustvom i opremom, ali boss protivnici (ima ih nekoliko) mogu vas oznojiti ako im u jazbinu upadnete s defaultnom opremom. Kada možemo da očekujemo punu verziju Deep Sky Derelictsa? Autori gađaju april 2018. godine, a za svaki mesec do ciljnog najavljen je parcijalni apdejt koji će dodavati novi sadržaj i gejmplej elemente (goo. Miodrag KUZMANOVIĆ |
| ||||||||||||
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |