Microsoft Xbox One X
Ali’ nećemo se zaletati, već početi sa tehnikalijama... Na papiru, Xbox One X je prava pravcata zver, koja je četiri puta brža od osnovnog Xbox Onea i, sa svojih šest teraflopsa, skoro 30 odsto jača od PlayStationa 4 Pro, koji je sposoban za 4,2 teraflopsa. Xbox One X dolazi u manjem i elegantnijem kućištu u odnosu na Xbox One, sa dimenzijama koje su približne Xbox One S konzoli, ispravljačem koji je smešten u kućištu i efikasnijim sistemom hlađenja, koji sav topao vazduh „baca” isključivo iza uređaja. Xbox One X donosi i 4K Blu-ray drajv, o kome PS4 i PS4 Pro mogu samo da sanjaju, vrlo brzi procesor i grafičku kartu koja predstavlja custom rešenje „by AMD”, podršku za AMD FreeSync monitore, sa HDD-om od jednog terabajta i čak 12 gigabajta GDDR5 radne memorije. Sve to je u funkciji future proofinga ove konzole, koja je trenutno najjača na svetu po sirovoj snazi koja joj kuca u njedrima. Između Microsoftovog Xboxa One X i blistavog tržišnog uspeha koji konzola kvalitetom izrade i performansama nepobitno zaslužuje, stoji nekoliko nagaznih mina, rovova sa zašiljenim kočevima i šanaca sa otrovnom vodom. Prvi je činjenica da je na tržište došao tačno godinu dana posle PlayStationa 4 Pro i da pojam „konzola za 4K gejming” niko ne vezuje za njega, već za Sonyjevog „prokonzula”. Microsoftovi napori da najširem auditorijumu objasni razliku između 4,2 i 6 teraflopsa, koliko iznosi disproporcija u snazi između PS4 Pro i Xboxa One X, naprosto su dirljivi koliko su smešni i uzaludni. Standardni konzolni konzument ne razume i ne želi da se udubljuje u pojmove kao što su upscaling i checkerboard rendering, već će eventualno da shvati korelaciju između 4K televizora i 4K konzole. Ako je prosečni Džo pre godinu dana uz slasni 4K TV kupio i 4K konzolu, šta će mu još jedna 4K konzola ove godine? Kompanija Microsoft izgleda nije naučila lekciju iz konfuzije koju je izazvala zasebnim verzijama Windowsa za x86 i ARM procesore, te nastavlja u istom ritmu... Naravno, ovo pojednostavljivanje ne važi za hard-core segment igračke publike koji shvata i ceni to što mu se nudi, ali on je u svetu konzola značajno manji od ekvivalentnog postotka u PC zajednici. Drugi faktor je odsustvo platformskih ekskluziva. Kada se Xbox One X pojavio, paralelno nije izašla nijedna igra koja bi mogla da se shvati kao nezaobilazni „killer app”, niti u najavi za sledeću godinu ima naslova zbog kojih bi vredelo favorizovati Xbox One X naspram PlayStationa 4 Pro. Podsetimo se, PS 4 platforma u 2018. godini dobija Shadow of the Colossus (remaster), The Last of Us Part II, Death Stranding, Days Gone, Detroit: Become Human, Kingdom Hearts 3, God of War, Spider-Man, Final Fantasy VII Remake i druge potencijalne megahitove koji će moći da se igraju SAMO na Sonyjevoj platformi. A šta dolazi za Xbox One? Praktično jedine „ekskluzive” su Crackdown 3, Sea of Thieves i State of Decay 2, koje zapravo nisu prave ekskluzive, jer dolaze i na Windows PC... Naravno, na tržište će doći obilje zajedničkih AAA igara, poput Red Dead Redemption II ili Far Cry 5, koje će na Xbox One X lepše izgledati u laboratorijskim uslovima nego na PlayStationu 4 Pro, ali to zaista nije dovoljan razlog da bi neko ko još uvek nema 4K konzolu odabrao Microsoftovog aduta. MS ne bi bio MS kada iz rukava ne bi izvukao keca koji se tiče emulacije igara za Xbox 360 i njihove adaptacije za 4K rezoluciju. Na ovom polju, Microsoft je daleko odmakao od Sonya, čiji napori na tom polju nisu vredni pomena. To je još jedna prednost koja može da postane značajnija u godinama koje dolaze, jer je biblioteka igara za Xbox 360 apsolutno impresivna. Miodrag KUZMANOVIĆ |
| ||||||||||||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |