TEST PLAY<>
022018<><>

Tiny Metal

Prošlo je gotovo 30 godina od kada je Nintendo na tržište izbacio prvu igru iz megapopularnog serijala Wars. Isto tako, prošlo je tačno deset godina od kada je poslednje poglavlje u serijalu (Days of Ruin) ugledalo svetlost dana. Nažalost, u ovoj fantastičnoj franšizi mogli su da uživaju samo Nintendo fanovi, jer je Wars serijal čvrsto vezan za igračke konzole poznatog japanskog proizvođača. Verovali ili ne, Nintendo je sve ovo vreme odbijao da „aminuje” rad drugih razvojnih timova koji su na tržište pokušavali da plasiraju spin-offe ove igre (o oficijelnim portovima, naravno, nije bilo ni govora), koristivši sva zakonski raspoloživa sredstva za „ubeđivanje”.

Tiny Metal je pljunuta kopija Advance Warsa, upakovana u modernu košuljicu i prilagođena igranju na ekranima visoke rezolucije.

A onda je, kao grom iz vedra neba, „pukla” informacija da Advance Wars wannabe stiže, ni manje ni više, nego na PC i da je za njegovo plasiranje zadužen niko drugi do sam Sony! Ionako neverovatnu vest još više je „zamastio” podatak da je Nintendo podržao razvojni studio koji je stao iza projekta – Area 35, što je automatski rezultovalo i verzijom za prepodobni Switch. Ovde moramo da razjasnimo jednu stvar. Zvaničan izdavač igre je Sony Music Entertainment, odnosno njegova podružnica za izdavanje i plasiranje indie igara – Unties. Okolo-naokolo, ali konačno i na PC-ju...

Tiny Metal je, što narod voli da kaže, pljunuta kopija Advance Warsa, upakovana u modernu košuljicu i prilagođena igranju na ekranima visoke rezolucije. Ne možemo da kažemo da se radi o AAA grafici i zvučnim efektima, ali se domet autorskog tima može označiti kao dobar. Grafika ima karikaturni šmek, a u velikoj meri koketira i sa rešenjima primerenim nekom animiranom filmu. Sve to ne odstupa mnogo od jednostavnosti na koju smo navikli igrajući original, ali možda je sve to moglo i bolje. Jednu činjenicu morate da prihvatite odmah – Tiny Metal je indie ostvarenje, i u tom pogledu je limitiran kao i bilo koji drugi naslov iz ovog miljea, ali baš to mu i daje neodoljivu privlačnost.

Ovo je ipak indie ostvarenje sa limitima karakterističnim za naslove iz ovog miljea, ali mu baš to i daje neodoljivu privlačnost.

Kampanja je glavni feature igre i ona prati dogodovštine poručnika Nejtana Grisa koji komanduje Prvom armijom države Artemisije. U pitanju je zemlja koja je možda i poslednje utočište mira na planeti razorenoj ratovima i čestim puškaranjima između suprotstavljenih strana. Zbog toga što do obala Artemisije još uvek nije „dogmizala” famozna mijazma, stanovnici uživaju u izobilju, ukusnoj hrani i suncu, koje ostali stanovnici planete retko imaju priliku da vide. Nekom je to zasmetalo, pa je inscenirao rat sa susednim Zipangom, šogunatom čiji poslenici negiraju bilo kakvu umešanost u nestanak kralja Artemisije. Nejtanu je poveren zadatak da ispita šta se zapravo desilo, a to neće biti nimalo lako jer će na svakom pedlju zemlje nailaziti na otpor protivnika. Odmotavanje priče prati se preko mnoštva predigitalizovanih (i predugih) dijaloga koje glavni protagonisti vode međusobno i to je pomak u odnosu na tonu teksta koji bistrimo u originalu. Nejtan će stupiti u interakciju sa još sedam živopisnih i otkačenih likova, ali na kraju ipak mora da se prizna da je priča sažvakana već „mali milion” puta i da unapred možete da predvidite šta će se posle svakog važnijeg eventa dogoditi.

Ako ste igrali Advance Wars, na terenu ćete se osećati kao riba u vodi. Način igranja je gotovo identičan i podrazumeva predavanje poteza protivniku nakon što iskoristite sve AP kojima raspolažete. Jedinice mogu da se kreću u dva pravca i četiri smera, imaju pravo na po jedan napad, dok je odbrana automatska i aktivira se direktnim protivničkim atakom. Specijalni slučajevi su pokušaji da protivnika oterate sa polja koje zauzima (Assault), kao i združeni napad (Lock On-Focus Fire) koji može da se izvede sa čak četiri jedinice istovremeno (downside je što, iako ste vi inicirali akciju, protivnik ima pravo prvi da napadne). Healovanje pešadije moguće je u gradovima koji se nalaze pod vašom kontrolom, dok mehanizaciju ne možete da opravljate, što je faktor koji ozbiljno ograničava taktiku. Inače, limitirani ste na korišćenje građevina koje se već nalaze na mapi i izgradnja novih nije moguća. To znači da se do mogućnosti „proizvodnje” pojedinih jedinica dolazi tek po lociranju odgovarajućih struktura na mapi i njihovom obaveznom zauzimanju. Zauzimanje vrše „prašinari” i obično traje dva poteza, dok je po potezu moguće spawanovati samo po jednu jedinicu sa jednog mesta.

Kao omaž Nintendovom Advance Warsu Tiny Metal je poluuspeo – stigao je prekasno, AI nije na nivou i broj akcija je limitiran.

Igrom defiluje 15 tipova jedinica. Na raspolaganju su četiri vrste pešadijskih jedinica, oklopna izvidnica, dve vrste tenkova, dve vrste radara i artiljerijskih baterija, a posebna pažnja posvećena je vazduhoplovstvu. Pored borbenih helikoptera i lovaca, na meniju su još i sistem za radarsko osmatranje i svojevrsne leteće tvrđave kao najjače jedinice u igri. Zanimljivo je da nema transportera. Ipak, najveći nedostatak je što autori uopšte nisu predvideli mogućnost borbe na vodi, kao i izgradnju stacionarnih objekata (čitaj: kula). Inače, pored običnih, na raspolaganju su i takozvane Hero jedinice, koje predstavljaju boostovane verzije jedinica koje proizvodite po defaultu. Dostupne su samo iz specijalnih građevina i to po jednom na svakoj mapi.

Tiny Metal je poluuspeo omaž Nintendovom Advance Warsu. Stiže sa velikim zakašnjenjem, ne može da se pohvali pametnom AI rutinom, ograničen je po pitanju akcija koje mogu da se sprovode i zbog toga će privući samo određeni broj igrača. Ljubitelji klasičnih strategija ovde nemaju šta da traže, pošto igra na bojno polje gleda van uobičajenog konteksta. Takođe, autori su napravili suviše mali (gotovo nikakav) otklon u odnosu na uzor, pa se igra čini pomalo zastarelom. Ljubiteljima originala to ni u kom slučaju neće smetati, čak će predstavljati i plus.

Vladimir PISODOROV

 
Shadow of the Colossus
Vesta
Gorogoa
Bridge Constructor Portal
Finding Paradise
Opus Magnum
LocoRoco 2 Remastered
Orbital Racer
The Red Strings Club
Battlestar Galactica Deadlock
Tiny Metal
Šta mislite o ovom tekstu?
Iconoclasts
Doki Doki Literature Club!
Rusty Lake Paradise
Final Fantasy XV: Monster of the Deep

Platforma:
PC, PlayStation 4, Switch
Potrebno:
Intel Core 2 Quad na 2,8 GHz ili AMD Athlon II X4 na 3,1 GHz, Nvidia GeForce GTX 450 ili ATI Radeon HD 5770, 1 GB VRAM, 3 GB RAM
Poželjno:
Intel i3-2100 na 3,1 GHz ili AMD Phenom II X4 na 3,1 GHz, Nvidia GeForce GTX 560 ili AMD Radeon HD 6850, 1 GB VRAM, 4 GB RAM
Veličina:
1,09 GB
Adresa:
tinymetal .com

74
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera