Povratak na indeks Prethodna igraStarCraftSledeća igra
 

 

Blizzard Entertainment” je sa Starcraftom pokazao kako uigrani tim od petnaestak talentovanih ljudi koji čine jezgro firme sa lakoćom krči put na vrh top liste kvaliteta, izbacujući u postojanom jednogodišnjem ritmu igre koje bez izuzetka naprave zemljotres i steknu horde poklonika. Njihov prodor na tržište najčešće je revolucionaran za određeni žanr (oba Warcrafta za real-time strategije, Diablo za FRP/RPG svet), dok je Starcraft završna karika u evoluciji jedne ideje, odnosno, klasičan primer uspešne upotrebe šminke na mnogo puta viđenom „licu”. To u praksi znači izuzetno precizno izbrušen, natprosečno zanimljiv i maksimalno igriv proizvod, bez radikalnih novina u odnosu na klasični real-time obrazac, ali svakako odličan komad neozbiljnog softvera.

Glavni adut Starcrafta jeste superiorno osmišljen zaplet, nalik na odličan SF film, koji je glavni nosilac kohezije svih ostalih elemenata bitnih za ukupan utisak i ocenu. U kombinaciji sa atraktivnom multimedijom (odličnom muzikom i još boljim video sekvencama), čini više nego dobitnu kombinaciju za zabavu igrača i zaradu autora. Epopeja počinje naoko bezazlenim incidentom na jednoj od ljudskih planetarnih kolonija, koji prerasta u opštu invaziju tuđinaca rase Zerg (veoma nalik na Xenomorphe iz Alien tetralogije). Loše izvedena evakuacija nekih svetova rezultira pobunom protiv konfederalne vlasti i razbuktavanjem građanskog rata, koji dobija novu dimenziju pojavom brodova galaktičkih istrebljivača, versko-fanatične rase Protos. Isti počinju da spaljuju sve planete zahvaćene zergovima, uključujući i dopola evakuisane kolonije...

Umesto klasične podele na dobre i loše momke, ovde ćete morati da se oprobate u vođenju svih protagonista. Naime, igra se sastoji iz tri epizode (kampanje), od kojih svaka pokriva vođenje jedne od rasa kroz 10 scenarija koji se nadovezuju i linearno grade priču. Tok sledi ljudsku bežaniju, pobunu i raspad konfederacije (prva epizoda), ekspanziju Zergova, potiskivanje ljudi i invaziju na matičnu planetu Protosa, Aiur (druga epizoda), otpor invaziji, sukob 2 Protos-frakcije i neočekivano savezništvo sa ljudima na apokaliptičnom kraju (treća epizoda).

Način igranja čista je klasika. Gradivo koje ste savladali jureći za Orkovima u većoj meri je upotrebljivo za uspešno savladavanje Starcrafta. Gotovo identičan ekranski interfejs, proizvodnja jedinica i jurnjava za resursima (gas i minerali) omogućavaju da bez ikakvog eksperimentisanja zaronite do daske u igru. Iako je jednostavnost jedna od osnovnih odlika ove igre nećete ostati uskraćeni za mali milion taktičkih pristupa okršajima. Možda nalepša osobina Starcrafta jeste ogroman izbor i šarenilo jedinica i potpuno drugačije filozofije gradnje, odbrane, napada i preživljavanja u zavisnosti od rase koju vodite.

Kompletan opis igre