Blizzard
Entertainment” je sa Starcraftom pokazao kako uigrani tim
od petnaestak talentovanih ljudi koji čine jezgro firme sa lakoćom
krči put na vrh top liste kvaliteta, izbacujući u postojanom jednogodišnjem
ritmu igre koje bez izuzetka naprave zemljotres i steknu horde poklonika.
Njihov prodor na tržište najčešće je revolucionaran za određeni
žanr (oba Warcrafta za real-time strategije, Diablo
za FRP/RPG svet), dok je Starcraft završna karika u evoluciji
jedne ideje, odnosno, klasičan primer uspešne upotrebe šminke na
mnogo puta viđenom „licu”. To u praksi znači izuzetno precizno izbrušen,
natprosečno zanimljiv i maksimalno igriv proizvod, bez radikalnih
novina u odnosu na klasični real-time obrazac, ali svakako odličan
komad neozbiljnog softvera.
Glavni adut Starcrafta jeste superiorno osmišljen
zaplet, nalik na odličan SF film, koji je glavni nosilac kohezije
svih ostalih elemenata bitnih za ukupan utisak i ocenu. U kombinaciji
sa atraktivnom multimedijom (odličnom muzikom i još boljim video
sekvencama), čini više nego dobitnu kombinaciju za zabavu igrača
i zaradu autora. Epopeja počinje naoko bezazlenim incidentom na
jednoj od ljudskih planetarnih kolonija, koji prerasta u opštu invaziju
tuđinaca rase Zerg (veoma nalik na Xenomorphe iz Alien tetralogije).
Loše izvedena evakuacija nekih svetova rezultira pobunom protiv
konfederalne vlasti i razbuktavanjem građanskog rata, koji dobija
novu dimenziju pojavom brodova galaktičkih istrebljivača, versko-fanatične
rase Protos. Isti počinju da spaljuju sve planete zahvaćene zergovima,
uključujući i dopola evakuisane kolonije...
Umesto klasične podele na dobre i loše momke, ovde ćete
morati da se oprobate u vođenju svih protagonista. Naime, igra se
sastoji iz tri epizode (kampanje), od kojih svaka pokriva vođenje
jedne od rasa kroz 10 scenarija koji se nadovezuju i linearno grade
priču. Tok sledi ljudsku bežaniju, pobunu i raspad konfederacije
(prva epizoda), ekspanziju Zergova, potiskivanje ljudi i invaziju
na matičnu planetu Protosa, Aiur (druga epizoda), otpor invaziji,
sukob 2 Protos-frakcije i neočekivano savezništvo sa ljudima na
apokaliptičnom kraju (treća epizoda).
Način igranja čista je klasika. Gradivo koje ste savladali
jureći za Orkovima u većoj meri je upotrebljivo za uspešno savladavanje
Starcrafta. Gotovo identičan ekranski interfejs, proizvodnja
jedinica i jurnjava za resursima (gas i minerali) omogućavaju da
bez ikakvog eksperimentisanja zaronite do daske u igru. Iako je
jednostavnost jedna od osnovnih odlika ove igre nećete ostati uskraćeni
za mali milion taktičkih pristupa okršajima. Možda nalepša osobina
Starcrafta jeste ogroman izbor i šarenilo jedinica i potpuno
drugačije filozofije gradnje, odbrane, napada i preživljavanja u
zavisnosti od rase koju vodite.
Kompletan
opis igre
|