Poprište
vašeg borbenog angažmana u ovoj igri, zamislite, nije Srbija, Irak,
niti neka otcepljivački nastrojena gubernija u Rusiji. Ovog puta
nadletaćete Koreju, koja je konačno doživela reprizu 1947. godine
i opšte šibanje na demarkacionoj liniji koja razdvaja crveni feud
Kim-Džong-Ila na severu i demokratski, prosperitetni jug poluostrva.
Preuzimajući ulogu potporučnika američkog ratnog vazduhoplovstva
imaćete šansu da se dokažete kroz tri fantastično koncipirane kampanje
koje se, doduše, odvijaju iznad istog terena, ali sa ključno drugačijim
strateškim rasporedom sukobljenih strana (savezničke snage u ofanzivi,
defanzivi, ili srednja varijanta sa pat-pozicijom na početku fiktivnog
konflikta). Kampanje su tradicionalno dinamičke, u najboljem i najnelinearnijem
smislu te reči, a vaša i dejstva eskadrile kojoj pripadate (u zavisnosti
od vrste, tipa i rezultata odeđene misije) imaju sasvim realne taktičke
reperkusije: ako, recimo, od početka krenete da forsirate napade
na oklopne kolone komunista i sve drugo zanemarite, protivnik lako
može osvojiti i zadržati prevlast u vazduhu, blagodareći netaknutim
radarima, nebombardovanim aerodromima i neoborenim avionima; stavite
akcenat na konstantni dogfight, pa posle nekoliko dana dočekajte
otrežnjenje u vidu sopstvene kopnene tehnike u defanzivi... Ovo
su, naravno, ekstremi, koji postaju iznijansiraniji analizom podataka
sa strateške mape i poređenjem dosadašnjeg uspeha vaše jedinice
i (ne) uspeha drugih eskadrila.
Prisustvo vazdušnih saboraca, i uopšte svih angažovanih
efektiva u sukobu ovih razmera, po prvi put ima sasvim jasno vidljiv
i opipljiv smisao: izvršavajući određeni zadatak, susretaćete grupe
koje nadleću obližnje ciljeve, druge koje se vraćaju iz patrole,
AWACS će vas usmeriti na wing koji je upao u nepredviđenu situaciju
i kolege kojima treba skinuti Migove s repa, gledaćete vaše tenkove
u jurišu na otvorenom, transportne helikoptere koji lete nekom sedmom
rutom... Ukratko, uverljiv osećaj da predstavljate mali, ali bitan
deo zahuktale ratne mašine vam nikako ne može izmaći.
Pored kampanjskog režima koji se ne može dovoljno nahvaliti,
možda još veće priznanje zaslužuje preciznost flight-modela vaše
ef-šesnaestice. Isti je doveden do stepena krajnje perfekcije, a
setovanjem svih opcija na maksimum realnosti vaše sobno letenje
se neprimetno pretvara u pravi-pravcati trening borbenog pilota
(jedino što zavaljeni u stolicu nećete moći da osetite 9G pritiska
na kičmene pršljenove). Počevši od radara (sa desetak modova i sub-modova),
preko drugih sofisticiranih gadžeta u kokpitu čija je pravilna upotreba
uslov opstanka na nebu, preko 100% autentične letne fizike, uticaja
vremenskih uslova i krvavo tačnih pravila sa borbeni angažman, Falcon
4.0 ne prestaje da fascinira svakog kome slične igre nešto znače.
Kompletan
opis igre
|