Kratko i jednostavno. OpenGL je po strukturi pravi pravcati "hard core" grafički sistem namenjen po specifikaciji baš širokim narodnim masama dok je DirectX više framework koji na jednom mestu okuplja sve što je potrebno za rad sa grafikom, zvukom i kontrolnim uređajima. Oba sistema imaju svoje mane i prednosti a u zavisnosti od potreba developeri će izabrati jedan ili drugi.
OpenGL je kao što rekoh mnogo širi i raznovrsniji ali ima tu manu da sadrži stavke koje jednostavno nisu potreben u recimo game designu gde je DirectX našao svoje mesto uklanjajučći stvari iz OpenGL-a koje nisu potrebne u game designu i dodajući integraciju zvuka i kontrole u celu priču.
Nedostatak DirectX-a je očigledno postojanje samo na Windows platformi ali s obzirom na to koji od OS-ova danas pogoni većinu igračkog PC hardvera to nije nedostatak ukoliko neko ima nameru da se baci na game dev.
Metaforički rečeno OpenGL mu dođe kao staro dobro, klasikom nabijeno "Prohujalo sa vihorom" dok bi DirectX bio ekvivalent "Titaniku" Džejmsa Kameruna. Prevedeno, "Titanik" i dalje može da zavije romantičnu CGI sarmu u relativno ograničenom okruženju dok "Prohujalo sa vihorom", iako ne previše koncentrisano na jednu stvar, može u bilo kom trenutku da ponudi više "old style" romantike obožavateljima
Citat:
Mickie kaže:
Ako ti Microsoft ne daje pare, nemas nijedan realan razlog da ucis DirectX.
|
Čista dezinformacija. Nemojte da padate na ovakve niske provokacije. Većina današnjih a i starijih naslova u igračkoj industriji koristi DirectX ako ne kao jedini onda kao primarni rendering sistem ali ne zato što je DirectX po grafičkim tehničkim specifikacijama bolji od OpenGL-a (jer nije) već zato što DirectX na jednom mestu objedinjuje sve što je bitno za razvoj jedne igre (deo grafike koji je potreban igrama, zvuk, kontrole) a to igračkoj industriji štedi vreme (a vreme je novac). Veoma malo hrabrih (i ludih) u igračkoj industriji je voljno da dodeljuje svoje resurse na izradu potpuno OpenGL orijentisanih naslova a istini za volju hrabrih je bilo mnogo više u prošlosti kad su postojali timovi koji su bili spremni na rizik (vreme "RTCW-a" itd.) Treba shvatiti da u korporativnom svetu niko ne gleda opšte dobro pa da će čisto iz dobrobiti prema svojoj konkurenciji preći na korišćenje "otvorenijeg" standarda. Jednostavno to nije prirodno u bilo kom sistemu gde postoji konkurencija i gde da bi ostao moraš da gledaš šta je bolje za tebe a ne za okolinu i zajednicu.
OpenGL jeste grafički superironiji u smislu da nudi više stvari od DirectX-a li većina tih stvari zaista nije potrebno u igrama iliti u prevodu čist "overkill". Zato on svoju primenu nalazi u profesionalnim aplikacijama mada i tamo se dešava da aplikacije ponude kao opciju rad i sa DirectX sistemom prikaza ("3D Studio Max" itd.)
Zato oni koji imaju nameru da se bave isključivo razvojem igara nema razloga da ne razmišljaju o DirectX-u dok opet sa druge strane ne bi bilo loše ni da se pozabave klasikom tipa OpenGL.