![]() |
![]() |
|
O igrama uopšte Uopšteno, dakle sve ono što se ne tiče samo konkretnog igranja i konkretne igre (poređenje raznih igara, o žanrovima, o sociološkom i drugim uticajima igara itd.) |
![]() |
|
Alatke vezane za temu | Vrste prikaza |
![]() |
#1 |
Novi član
Član od: 11.9.2006.
Poruke: 11
Zahvalnice: 0
Zahvaljeno 0 puta na 0 poruka
|
![]()
Pod jedan-zanima me sta mislite kako ce se kretati razvoj AI u buducnosti i koji joj je maksimum u poredjenju sa pravom inteligencijom
Pod dva-AI u igricama-gde ste videli najbolju i kako bi se tu mogla unaprediti... Meni recimo je najbolji AI u Gothic dva,iako je to jos uvek dosta nesavrseno i zanima me sta mislite kako bi se AI mogao unaprediti,tako da recimo mozete da procaskate i nesto neobavezno sa nekim likom iz nekog RPG-a,a ne samo stupidno linearno i u vezi kvesta.Kako bi se moglo napraviti da NPC-ovi imaju mnogo vecu bazu podataka i da intuitivnije razumevaju... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Starosedelac
Član od: 29.10.2005.
Poruke: 1.378
Zahvalnice: 5.228
Zahvaljeno 642 puta na 306 poruka
|
![]()
Pa najjaca je u FEARu!
Ali na dosta tvojih pitanja naci ces odgovor na www.wikipedia.org ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Starosedelac
Član od: 24.10.2005.
Poruke: 2.226
Zahvalnice: 2
Zahvaljeno 123 puta na 48 poruka
|
![]()
Generalna situacija je da AI stagnira, naročito kod strategija u realnom vremenu. Dosta pomaka je načinjeno u FPS-ovima, ali nema ničeg epohalnog još od drevnog Half Life 1, koji ima sjajna rešenja.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Starosedelac
|
![]()
Ja se slazem sa @Wolverine, first encounter assault recon ima neverovatan a.i. Naravno HL je stvarno dominirao na tom polju - u svoje vreme
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Član
Član od: 4.3.2006.
Lokacija: grad u oblacima
Poruke: 288
Zahvalnice: 1
Zahvaljeno 5 puta na 4 poruka
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Deo inventara foruma
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Neozbiljni kolega
Član od: 4.11.2005.
Lokacija: Final Frontier
Poruke: 7.695
Zahvalnice: 245
Zahvaljeno 2.933 puta na 1.238 poruka
|
![]()
FEAR ima prosečan AI. Ne mogu da verujem da i posle godinu dana ima ljudi koji ga dižu u nebesa. On je, najblaže rečeno, nedovršen proizvod. Počev od nekih jako ružnih tekstura do AI-a. Oni vojnici i đene-đene, ali što su roboti glupi!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Član
Član od: 11.7.2006.
Lokacija: Podgorica
Poruke: 177
Zahvalnice: 1
Zahvaljeno 0 puta na 0 poruka
|
![]()
pa najjace je to istaknuto F.E.A.R
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
amurof aratnevni oeD
Član od: 18.11.2005.
Lokacija: tamo gde se ne radi
Poruke: 3.181
Zahvalnice: 2.055
Zahvaljeno 1.217 puta na 551 poruka
|
![]()
Dobro je videti kad te komp negde zayebe taman kad misliš da to ne može da uradi (da je glup). Ali razvijanje veštačke inteligencije van igara, tj. van virtuelnog sveta... Pa, mislim da to i nije baš dobro ako se pređu neke granice...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Član
|
![]()
AI protivnika u MAX PAIN-u 1. je po meni najjaci koji sam video do sada!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Veteran
Član od: 27.12.2005.
Lokacija: Vremenske Grobnice, Hiperion
Poruke: 680
Zahvalnice: 99
Zahvaljeno 124 puta na 82 poruka
|
![]()
Mislim da bi bilo dobro ovde odmah razjasniti neke stvari...
Prvo AI u igrama je samo gomila skripti koje kao takve, znači postoji algoritam za rešavanje problema i to mu je to. Nema kreativnok razmišljanja, nema iznenađenja, glupi bot u igri "zna" da uradi ono što mu piše u skripti i ništa više. Caka je u pravljenju privida razmišljanja u igrama. Na kraju krajeva, koga bi bilo briga za emocionalne probleme nekog demona iz Doom-a kada je jedini cilj jadnog stvorenja da bude upucano i da pri tom izgleda opasno. Za stvaranje ovog privida se koriste heuristike ( ako programeri nisu lenji ![]() Prava AI može da razmišlja o problemu, da dolazi do novih rešenja na osnovu ulaznih podataka, da uči. Postoje 2 pristupa u stvaranju AI. Prvi je genetski algoritmi, a drugi su ( bubnjevi ) neuralne mreže. Fazon kod neuralnih mreža je što one moraju da se istreniraju da bi radile ono što već želite da rade. Ah, da, izvadili su jednom pacovu mozak ( ništa drugo do biološka neuralna mreža ), i povezali ga na simulator letenja. U početku, avion je stalno lupao u zemlju, ponašao se haotično itd. Posle nekog vremena, pacovski mozak je naučio da upravlja avionom veoma dobro. Čini mi se da Black&White ( prvi deo ) koristi neuralnu mrežu za one živuljke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() Ali kad uzmem sve u obzir nekako mi je prastari Creatures i dalje najprihvatljiviji kada zelim da se zanimam sa igrom koja potencira AI. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Veteran
|
![]()
A da odgovorim i onima koji pišu o AI-u u pucačinama, strategijama i sl. "igricama":
Jedno od prvih pravila za game AI je da zabavi a ne da uništi igrača. U originalu stoji ...to entertain not to crush... Jer da je suprotno većina bi veoma brzo izgubila interesovanje za igranjem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Starosedelac
Član od: 11.12.2005.
Poruke: 1.255
Zahvalnice: 487
Zahvaljeno 329 puta na 171 poruka
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Starosedelac
Član od: 19.4.2006.
Lokacija: 4 8 15 16 23 42 Sistem: Arch
Poruke: 1.989
Zahvalnice: 235
Zahvaljeno 379 puta na 261 poruka
|
![]()
i ja sam primetio da u F.E.A.R. da su protivnici dosta inteligentni mada ih sve rokam opet prelazim FEAR
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Starosedelac
Član od: 7.12.2005.
Lokacija: Sablasni Kosačanovac
Poruke: 1.266
Zahvalnice: 142
Zahvaljeno 703 puta na 359 poruka
|
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() Nije poenta u tome. Težina igra mora biti balansirana, tj. ukoliko je preteška onda je više izvor frustracije nego zabave. Zato se i ai podešava tako da ne predstavlja nesavladivu prepreku. Ipak mislim da bi suštinska vrednost AI trebala biti iznenađenje reakcijama koje su različite na različite izazove. Slažem se da je ai u stvari skup skripti koji su programeri osmislili i da veća raznovrsnost reakcija iziskuje mnogo više rada,ali to je pitanje koje je takođe vrlo bitno za opšti utisak o nekoj igri. Ne slažem sa time da je FEAR prosečan što se ai tiče. Problem je u fear-u što je dizajn nivoa takav da je uglavnom pravolinijski-tj. znate otprilike od kuda dolazi opasnost. Da je to igra koja je mnogo više na otvorenom prostoru onda bi i ai došao više do izražaja-tj. igra bi bila teža. Ipak i pored toga ja u fear-u nisam imao problema ni na najvećoj težini ne zato što su botovi glupi ili prosečni, već zato što sam znao odakle je napad (s druge strane uskih hodnika )i to što sam koristeći bullet -time skidajući jednog po jednog protivnika. A da sam uleteo u prostoriju u quake fazonu ne bi se sve tako lepo završilo. Ali ipak je to sve linearni shooter, pa samim tim se svako sledeće igranje se završava za kraće vreme. (pod uslovom da uopšte i želite da je odigrate ponovo). ![]() Što se ai-a tiče dosta očekujem od stalkera (ka' će februar 2007 ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banned
Član od: 30.10.2005.
Lokacija: N45°56" E19°06"
Poruke: 801
Zahvalnice: 212
Zahvaljeno 87 puta na 63 poruka
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
amurof aratnevni oeD
Član od: 18.11.2005.
Lokacija: tamo gde se ne radi
Poruke: 3.181
Zahvalnice: 2.055
Zahvaljeno 1.217 puta na 551 poruka
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Veteran
Član od: 14.1.2006.
Lokacija: Amestelredamme
Poruke: 883
Zahvalnice: 20
Zahvaljeno 64 puta na 26 poruka
|
![]()
uzmes pa ga uslovis. Stavis mu neki restraining u memoriju, i voila- perfektno nepobunjivi robot (ili AI)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks sajtovi |
|
|