Forum Sveta kompjutera

Nazad   Forum Sveta kompjutera > Test Play > O igrama uopšte
Uputstvo Članstvo Kalendar Današnje poruke Pretraži

O igrama uopšte Uopšteno, dakle sve ono što se ne tiče samo konkretnog igranja i konkretne igre (poređenje raznih igara, o žanrovima, o sociološkom i drugim uticajima igara itd.)

Odgovor
 
Alatke vezane za temu Vrste prikaza
Stara 16.9.2006, 7:18   #1
vickovic zlatko
Novi član
 
Član od: 11.9.2006.
Poruke: 11
Zahvalnice: 0
Zahvaljeno 0 puta na 0 poruka
Određen forumom Vestacka inteligencija-opste i u igricama

Pod jedan-zanima me sta mislite kako ce se kretati razvoj AI u buducnosti i koji joj je maksimum u poredjenju sa pravom inteligencijom
Pod dva-AI u igricama-gde ste videli najbolju i kako bi se tu mogla unaprediti...
Meni recimo je najbolji AI u Gothic dva,iako je to jos uvek dosta nesavrseno i zanima me sta mislite kako bi se AI mogao unaprediti,tako da recimo mozete da procaskate i nesto neobavezno sa nekim likom iz nekog RPG-a,a ne samo stupidno linearno i u vezi kvesta.Kako bi se moglo napraviti da NPC-ovi imaju mnogo vecu bazu podataka i da intuitivnije razumevaju...
vickovic zlatko je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 16.9.2006, 8:23   #2
Wolverine
Starosedelac
 
Avatar korisnika Wolverine
 
Član od: 29.10.2005.
Poruke: 1.378
Zahvalnice: 5.228
Zahvaljeno 642 puta na 306 poruka
Određen forumom Re: Vestacka inteligencija-opste i u igricama

Pa najjaca je u FEARu!
Ali na dosta tvojih pitanja naci ces odgovor na www.wikipedia.org !
Wolverine je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 16.9.2006, 10:21   #3
Magneto
Starosedelac
 
Član od: 24.10.2005.
Poruke: 2.226
Zahvalnice: 2
Zahvaljeno 123 puta na 48 poruka
Određen forumom Re: Vestacka inteligencija-opste i u igricama

Generalna situacija je da AI stagnira, naročito kod strategija u realnom vremenu. Dosta pomaka je načinjeno u FPS-ovima, ali nema ničeg epohalnog još od drevnog Half Life 1, koji ima sjajna rešenja.
Magneto je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 16.9.2006, 14:16   #4
Inuyasha
Starosedelac
 
Član od: 2.12.2005.
Lokacija: Backa Topola
Poruke: 1.438
Zahvalnice: 176
Zahvaljeno 211 puta na 114 poruka
Slanje poruke preko MSN-a korisniku Inuyasha
Određen forumom Re: Vestacka inteligencija-opste i u igricama

Ja se slazem sa @Wolverine, first encounter assault recon ima neverovatan a.i. Naravno HL je stvarno dominirao na tom polju - u svoje vreme
Inuyasha je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 17.9.2006, 20:15   #5
priest (of_the_moon)
Član
 
Član od: 4.3.2006.
Lokacija: grad u oblacima
Poruke: 288
Zahvalnice: 1
Zahvaljeno 5 puta na 4 poruka
Određen forumom Re: Vestacka inteligencija-opste i u igricama

Citat:
vickovic zlatko kaže:
zanima me sta mislite kako ce se kretati razvoj AI u buducnosti i koji joj je maksimum u poredjenju sa pravom inteligencijom
Neće postojati maksimum (kao kod prave inteligencije ).
priest (of_the_moon) je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 17.9.2006, 20:23   #6
uros@3D
Deo inventara foruma
 
Član od: 10.6.2006.
Lokacija: Beograd
Poruke: 5.632
Zahvalnice: 1.193
Zahvaljeno 1.918 puta na 966 poruka
Slanje poruke preko MSN-a korisniku uros@3D
Određen forumom Re: Vestacka inteligencija-opste i u igricama

Citat:
priest (of_the_moon) kaže:
Neće postojati maksimum (kao kod prave inteligencije ).
Slazem se
uros@3D je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 17.9.2006, 21:52   #7
Rocker
Neozbiljni kolega
 
Avatar korisnika Rocker
 
Član od: 4.11.2005.
Lokacija: Final Frontier
Poruke: 7.695
Zahvalnice: 245
Zahvaljeno 2.933 puta na 1.238 poruka
Cool Re: Vestacka inteligencija-opste i u igricama

FEAR ima prosečan AI. Ne mogu da verujem da i posle godinu dana ima ljudi koji ga dižu u nebesa. On je, najblaže rečeno, nedovršen proizvod. Počev od nekih jako ružnih tekstura do AI-a. Oni vojnici i đene-đene, ali što su roboti glupi! Svakog sam ubjao tako što se uštekam iza nečega i malo izvirim i napucam ga. On onda ispali rakete koje izbegnem čučanjem i čeka da ga opet napucam. Vojnici se kao nešto šunjaju, ali svaki pada u zamku kad ga čekam iza ćoška. Neki put čekaju i po 5 minuta, ali na kraju završe kao i prethodnici! I,da, igrao sam na najtežem nivou težine. Teži su mi bili oni tripovi sa demonima i pištoljem (ništa bre ne vidim kako treba) nego borba s protivnicima. Još kad se uključi slow motion...igra je boza! Jedino što mi je živce iskidala ona mala gadura!
Rocker je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 28.9.2006, 15:20   #8
Phoenix
Član
 
Član od: 11.7.2006.
Lokacija: Podgorica
Poruke: 177
Zahvalnice: 1
Zahvaljeno 0 puta na 0 poruka
Exclamation Re: Vestacka inteligencija-opste i u igricama

pa najjace je to istaknuto F.E.A.R
Phoenix je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 29.9.2006, 0:33   #9
hacker_aca
amurof aratnevni oeD
 
Avatar korisnika hacker_aca
 
Član od: 18.11.2005.
Lokacija: tamo gde se ne radi
Poruke: 3.181
Zahvalnice: 2.055
Zahvaljeno 1.217 puta na 551 poruka
Određen forumom Re: Vestacka inteligencija-opste i u igricama

Dobro je videti kad te komp negde zayebe taman kad misliš da to ne može da uradi (da je glup). Ali razvijanje veštačke inteligencije van igara, tj. van virtuelnog sveta... Pa, mislim da to i nije baš dobro ako se pređu neke granice...
hacker_aca je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 29.9.2006, 2:44   #10
Eddie
Član
 
Član od: 11.3.2006.
Lokacija: Novi Sad
Poruke: 482
Zahvalnice: 89
Zahvaljeno 20 puta na 18 poruka
Slanje poruke preko Yahooa korisniku Eddie Slanje poruke preko Skypea korisniku Eddie
Određen forumom Re: Vestacka inteligencija-opste i u igricama

AI protivnika u MAX PAIN-u 1. je po meni najjaci koji sam video do sada!
Eddie je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 29.9.2006, 10:25   #11
M.Silenus
Veteran
 
Član od: 27.12.2005.
Lokacija: Vremenske Grobnice, Hiperion
Poruke: 680
Zahvalnice: 99
Zahvaljeno 124 puta na 82 poruka
Određen forumom Re: Vestacka inteligencija-opste i u igricama

Mislim da bi bilo dobro ovde odmah razjasniti neke stvari...
Prvo AI u igrama je samo gomila skripti koje kao takve, znači postoji algoritam za rešavanje problema i to mu je to. Nema kreativnok razmišljanja, nema iznenađenja, glupi bot u igri "zna" da uradi ono što mu piše u skripti i ništa više.
Caka je u pravljenju privida razmišljanja u igrama. Na kraju krajeva, koga bi bilo briga za emocionalne probleme nekog demona iz Doom-a kada je jedini cilj jadnog stvorenja da bude upucano i da pri tom izgleda opasno. Za stvaranje ovog privida se koriste heuristike ( ako programeri nisu lenji .

Prava AI može da razmišlja o problemu, da dolazi do novih rešenja na osnovu ulaznih podataka, da uči.
Postoje 2 pristupa u stvaranju AI. Prvi je genetski algoritmi, a drugi su ( bubnjevi ) neuralne mreže.

Fazon kod neuralnih mreža je što one moraju da se istreniraju da bi radile ono što već želite da rade.
Ah, da, izvadili su jednom pacovu mozak ( ništa drugo do biološka neuralna mreža ), i povezali ga na simulator letenja.
U početku, avion je stalno lupao u zemlju, ponašao se haotično itd.
Posle nekog vremena, pacovski mozak je naučio da upravlja avionom veoma dobro.

Čini mi se da Black&White ( prvi deo ) koristi neuralnu mrežu za one živuljke.
M.Silenus je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 29.9.2006, 12:24   #12
Nemesis
Veteran
 
Član od: 29.11.2005.
Lokacija: Novi Beograd
Poruke: 1.181
Zahvalnice: 24
Zahvaljeno 44 puta na 31 poruka
Slanje poruke preko MSN-a korisniku Nemesis
Određen forumom Re: Vestacka inteligencija-opste i u igricama

Citat:
M.Silenus kaže:
Čini mi se da Black&White ( prvi deo ) koristi neuralnu mrežu za one živuljke.
Jeste! Samo zbog toga sam i gubio sate i sate uz B&W iako su ostali elementi igre slabi. Dosta vremena sam proveo analizirajući ponašanje kreature. Mnogo dobro su odradili AI, zapanjen sam kako uči.

Ali kad uzmem sve u obzir nekako mi je prastari Creatures i dalje najprihvatljiviji kada zelim da se zanimam sa igrom koja potencira AI.
Nemesis je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 29.9.2006, 12:27   #13
Nemesis
Veteran
 
Član od: 29.11.2005.
Lokacija: Novi Beograd
Poruke: 1.181
Zahvalnice: 24
Zahvaljeno 44 puta na 31 poruka
Slanje poruke preko MSN-a korisniku Nemesis
Određen forumom Re: Vestacka inteligencija-opste i u igricama

A da odgovorim i onima koji pišu o AI-u u pucačinama, strategijama i sl. "igricama":
Jedno od prvih pravila za game AI je da zabavi a ne da uništi igrača. U originalu stoji ...to entertain not to crush... Jer da je suprotno većina bi veoma brzo izgubila interesovanje za igranjem.
Nemesis je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 30.9.2006, 13:37   #14
Auror
Starosedelac
 
Član od: 11.12.2005.
Poruke: 1.255
Zahvalnice: 487
Zahvaljeno 329 puta na 171 poruka
Cool Re: Vestacka inteligencija-opste i u igricama

Citat:
Nemesis kaže:
A da odgovorim i onima koji pišu o AI-u u pucačinama, strategijama i sl. "igricama":
Jedno od prvih pravila za game AI je da zabavi a ne da uništi igrača. U originalu stoji ...to entertain not to crush... Jer da je suprotno većina bi veoma brzo izgubila interesovanje za igranjem.
Pa neka dodje taj mudonja AI da me unisti.To nece postojati jos 50-60 godina tada ja necu biti u stanju da igram bilo kakve igre.
Auror je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 30.9.2006, 14:06   #15
Mr.Eco
Starosedelac
 
Član od: 19.4.2006.
Lokacija: 4 8 15 16 23 42 Sistem: Arch
Poruke: 1.989
Zahvalnice: 235
Zahvaljeno 379 puta na 261 poruka
Određen forumom Re: Vestacka inteligencija-opste i u igricama

i ja sam primetio da u F.E.A.R. da su protivnici dosta inteligentni mada ih sve rokam opet prelazim FEAR
Mr.Eco je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 30.9.2006, 17:42   #16
lijenština
Starosedelac
 
Član od: 7.12.2005.
Lokacija: Sablasni Kosačanovac
Poruke: 1.266
Zahvalnice: 142
Zahvaljeno 703 puta na 359 poruka
Određen forumom Re: Vestacka inteligencija-opste i u igricama

Citat:
Auror kaže:
Pa neka dodje taj mudonja AI da me unisti..
To uopšte nije teško. Nije ni potreban ai, dovoljno je da recimo developeri postave u jednom trenutku na nekoj mapi bez ikakvog zaklona 50 botova koji istovremeno krenu na igrača tako da ga opkole sa svih strana naoružani getlinzima, plus postave na 5 međusobno udaljenih različitih tačaka snajperiste od kojih svaki ima nesmetan vidik (za headshot) , jedno 3-4 mitraljeska gnezda, plus jedno 10 mutanata kojima treba minimum 3 headshota da bi otegli papke, a od oružja igraču dostupan recimo colt m1911 sa 7 metaka i lopata. Još stave u igri samo auto save... Nije teško napraviti nivo koji je nemoguće preći, pa ma kakav igrač bio. I to bez ikakvog naprednog ai-a. Dakle od ai ne zavisi u potpunosti težina igre iliti dva loša (level-dizajnera) ubiše Miloša
Nije poenta u tome. Težina igra mora biti balansirana, tj. ukoliko je preteška onda je više izvor frustracije nego zabave. Zato se i ai podešava tako da ne predstavlja nesavladivu prepreku.
Ipak mislim da bi suštinska vrednost AI trebala biti iznenađenje reakcijama koje su različite na različite izazove. Slažem se da je ai u stvari skup skripti koji su programeri osmislili i da veća raznovrsnost reakcija iziskuje mnogo više rada,ali to je pitanje koje je takođe vrlo bitno za opšti utisak o nekoj igri.
Ne slažem sa time da je FEAR prosečan što se ai tiče. Problem je u fear-u što je dizajn nivoa takav da je uglavnom pravolinijski-tj. znate otprilike od kuda dolazi opasnost. Da je to igra koja je mnogo više na otvorenom prostoru onda bi i ai došao više do izražaja-tj. igra bi bila teža. Ipak i pored toga ja u fear-u nisam imao problema ni na najvećoj težini ne zato što su botovi glupi ili prosečni, već zato što sam znao odakle je napad (s druge strane uskih hodnika )i to što sam koristeći bullet -time skidajući jednog po jednog protivnika. A da sam uleteo u prostoriju u quake fazonu ne bi se sve tako lepo završilo. Ali ipak je to sve linearni shooter, pa samim tim se svako sledeće igranje se završava za kraće vreme. (pod uslovom da uopšte i želite da je odigrate ponovo).
Što se ai-a tiče dosta očekujem od stalkera (ka' će februar 2007 )- koji bi trebalo da ima life simulation sistem- da stvorenja koja nastanjuju zonu imaju svoje potrebe kao što je hrana itd pa na osnovu toga i zavisi njihovo ponašanje(na pr da li će napasti igrača ili ne) i smart terrain -da botovi znaju da koriste zaklone u borbi (zemljište,zgrade itd.). Ali imajući u vidu da su želje jedno a stvarnost drugo nadam se ipak da će bar veći deo tih zamisli biti ostvareno. Pitanje je naravno u kojoj meri će biti nelinearan, ali smatram da je to i najlogičniji pravac razvoja igara, da postoji osnovni kostur priče ali i veći broj događaja koji nije istovetan svaki put kada pokrenete igru i odvija se nezavisno od glavnog toka priče.
lijenština je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 30.9.2006, 18:12   #17
Jim Bravura
Banned
 
Član od: 30.10.2005.
Lokacija: N45°56" E19°06"
Poruke: 801
Zahvalnice: 212
Zahvaljeno 87 puta na 63 poruka
Određen forumom Re: Vestacka inteligencija-opste i u igricama

Citat:
hacker_aca kaže:
Dobro je videti kad te komp negde zayebe taman kad misliš da to ne može da uradi (da je glup). Ali razvijanje veštačke inteligencije van igara, tj. van virtuelnog sveta... Pa, mislim da to i nije baš dobro ako se pređu neke granice...
A koje su to granice? Da masina bude pametnija od coveka . Hehe, dobra fora. Mozda u sahu ili tako necem. To postoji i postojace samo u fimovima tipa Terminator i sta ti ja znam, jer ipak je covek stvorio masinu, a ne obrnuto.
Jim Bravura je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 30.9.2006, 21:50   #18
hacker_aca
amurof aratnevni oeD
 
Avatar korisnika hacker_aca
 
Član od: 18.11.2005.
Lokacija: tamo gde se ne radi
Poruke: 3.181
Zahvalnice: 2.055
Zahvaljeno 1.217 puta na 551 poruka
Određen forumom Re: Vestacka inteligencija-opste i u igricama

Citat:
Jim Bravura kaže:
A koje su to granice? Da masina bude pametnija od coveka . Hehe, dobra fora. Mozda u sahu ili tako necem. To postoji i postojace samo u fimovima tipa Terminator i sta ti ja znam, jer ipak je covek stvorio masinu, a ne obrnuto.
Pa, kako se gleda, sve će roboti biti inteligentniji i inteligentniji (za otprilike 50 godina kažu da će moći u fudbalu tim robota da pobedi tim ljudi) i samo zamisli jedan bag ili samo neku sitnu greščicu i da robot promeni mišljenje. Danas teroristi ubijaju ljude sa bombom vezanom oko sebe ili biološko oružje i šta ti ja znam, a u budućnosti će da "ulaze" u robote pa će svašta da čine... Nego, to je ipak moje gledanje, zar ne?
hacker_aca je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 1.10.2006, 14:44   #19
Nemesis
Veteran
 
Član od: 29.11.2005.
Lokacija: Novi Beograd
Poruke: 1.181
Zahvalnice: 24
Zahvaljeno 44 puta na 31 poruka
Slanje poruke preko MSN-a korisniku Nemesis
Određen forumom Re: Vestacka inteligencija-opste i u igricama

Citat:
hacker_aca kaže:
... i samo zamisli jedan bag ili samo neku sitnu greščicu i da robot promeni mišljenje...
Budi bez brige. Zbog "jednog baga" robot sigurno neće promeniti mišljenje. Potrebno je mnooogo faktora da se uklopi (čak kad bi neko i hteo i na tome intenzivno radio) pa da se robot fudbaler pretvori u terminatora. Veća ti je verovatnoća da svake nedelje dobijaš sedmicu na lotou.
Nemesis je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 1.10.2006, 15:07   #20
Mrmot
Veteran
 
Član od: 14.1.2006.
Lokacija: Amestelredamme
Poruke: 883
Zahvalnice: 20
Zahvaljeno 64 puta na 26 poruka
Određen forumom Re: Vestacka inteligencija-opste i u igricama

uzmes pa ga uslovis. Stavis mu neki restraining u memoriju, i voila- perfektno nepobunjivi robot (ili AI)
Mrmot je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Odgovor

Bookmarks sajtovi


Vaš status
Ne možete postavljati teme
Ne možete odgovarati na poruke
Ne možete slati priloge uz poruke
Ne možete prepravljati svoje poruke

BB kod: uključeno
Smajliji: uključeno
[IMG] kod: uključeno
HTML kod: isključeno



Sva vremena su po Griniču +2 h. Sada je 12:25.


Powered by vBulletin® verzija 3.8.7
Copyright ©2000–2025, vBulletin Solutions, Inc.
Hosted by Beograd.com