Bezalkoholna osvežavajuća pića |
Pored proizvođača alkoholnih pića koji se i na Mreži sve agresivnije i sve originalnije reklamiraju (a i bivaju parodirani, o čemu smo već pisali) ni kompanije koje prave bezalkoholna osvežavajuća pića (tzv. „soft drinks”) ne sede skrštenih ruku. Firmama poput „Coca-Cole” ili „Pepsija” ide na ruku i okolnost da njihova pića mogu da kupuju i maloletni potrošači, pa svoje reklamne kampanje prilagođavaju nešto mlađem uzrastu. Njihove zvanične stranice na Internetu, međutim, najčešće ne deluju nimalo neozbiljno i odaju utisak strogog poslovnog profesionalizma. Sledi spisak nekoliko najpoznatijih: www.geocities.com/MadisonAvenue/5447/fantasprite – privatna prezentacija posvećena „Fanti” i „Sprajtu” www.schweppes.com – vrlo siromašna „Švepsova” stranica sa koje je jedino moguće poslati e-mail proizvođaču (nova stranica je u fazi izrade) www.coca-cola.com – matična stranica giganta među proizvođačima osvežavajućih pića www.pepsico.com – home page najvećeg „Coca-Colinog” konkurenta (bar u Americi) www.afri-cola.com – prezentacija proizvođača pića primamljivog naziva www.7up.com – „7up-ova” zvanična prezentacija www.tropicana.com – zvanična stranica sokova „Tropicana” www.sinalco.de – stranica kod nas sve popularnijeg proizvođača „Sinalko”
Kako su se poslednjih godina i kod nas raširila kontroverzna energetska pića, evo i nekoliko stranica vodećih proizvođača: www.xtc-power.com – stranica posvećena energetskom piću „XTC” www.red-bull.com – zvanična stranica „Crvenog bika” www.bawls.com – prezentacija energetskog pića baziranog na gvarani. Vojislav ĆIRKOVIĆ | | |