![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
„Sony” je stupio u akciju i napravio konzolu koja će zameniti legendu
Premijera PSX2 (PlayStation 2) konzole bila je 4. marta u Japanu. Masa ljudi čekala je ispred prodavnica da se što pre domognu ovoga „čuda tehnike”. U prodaju je odmah pušteno oko milion komada po ceni od 368 dolara. Čak i po ovako visokoj ceni, svi primerci su ubrzo rasprodani. Što se tiče ostatka sveta, PLAYSTATION 2 će na tržiste Azije biti pušten tek na leto, dok će Amerikanci morati da sačekaju jesen. Kada će do nas stići ova konzola naravno nije poznato, ali bi to trebalo da bude odmah nakon azijske premijere. Na prvi pogled Konzola je dimenzija 301 x 178 x 78 mm i težine oko 2,1 kg. Standardno se uz nju isporučuje jedan kontroler i memorijska kartica. Dual Shock 2 je kontroler nove generacije i od starog se razlikuje po tome što je crn i u potpunosti analogan. U praksi to znači da će se jačina vašega pritiska na bilo koje dugme odraziti na igru (na primer, dok vozite neki automobil – što jače pritiskate taster za gas to će automobil brže ići i obrnuto). Nova memorijska kartica od 8 MB čita i piše podatke 250 brže od stare. Na kartici se nalazi i novi sistem za šifrovanje podataka koji onemogućuje rad ove kartice na piratskim kopijama igara. Prvi problemi koji su se pojavili sa konzolom Playstation 2 vezani su upravo za ovu karticu, jer se pri pokušaju čuvanja pozicije ceo sadržaj kartice briše. Novine u konzoli Procesor je 128–bitni Emotion Engine (mašina za emocije?) koji radi na taktu od 294 MHz. Mnogo ljudi će pomisliti da procesor i nije tako brz, jer većina današnjih kućnih računara premašuje tu brojku. Međutim, tajna se krije u veoma brzom 128-bitnom računanju, a to je samo deo Playstationove snage. Konzola ima 32 MB DRAM memorije, što je najviše od svih konzola koje su na tržištu. Izbor je pao na DRAM tip memorije jer ona može u isto vreme da zapisuje i izdaje podatke, što je čini dvaput bržom u radu od standardne SRAM memorije. Propusna moć ove memorije je 3,2 GB, što dovoljno govori o brzini koju, u tandemu sa glavnim procesorom, konzola može da postigne. Tu su i tri koprocesora. Prvi je standardni FPU koji vrši neophodna izračunavanja, a ostala dva su zadužena za 3D vektorska izračunavanja i određivanje mesta poligona u tri dimenzije. DVD-ROM je takođe ugrađen u konzolu. Može da čita normalne CD-ROM diskove kao i DVD diskove koji su formatirani na 4,7 GB. Sama konzola je sposobna za reprodukciju MPEG2 signala, tako da može da reprodukuje DVD filmove bez ikakvih dodataka. Grafika je urađena uz pomoć Graphics Synthesizera. On poseduje 4 MB VRAM-a. Zbog velike brzine transfera memorije ova količina je sasvim dovoljna i u praksi se ponaša kao 32 MB na PC akceleratorima. „Sirova brzina” grafike je zapanjujuća: može da izrenderuje 66 miliona poligona u sekundi. Digitalno obrađen zvuk ima frekvenciju semplovanja od 48 KHz, što prevazilazi kvalitet klasičnog CD-uređaja. Zvučni čip poseduje 2 MB memorije i podržava Dolby, AC3 i DTS. Konzola poseduje i dva USB porta, jedan IEEE 1394 port, kao i PC Card Type III slot na koji se mogu priključiti neki periferijski uređaji. Tokom sledeće godine biće predstavljen i hard disk za PSX2. Brzina i igre Brzina rada bilo koje konzole veoma je diskutabilno pitanje, jer se može izmeriti samo u realnom radu, a takve podatke još nemamo. Prema SONY-ju, ova konzola može da obradi 6,2 milijardi operacija sa pokretnim zarezom u sekundi. To je 15 puta brže od standardnog Pentiuma II ili triput brže od Pentiuma III, naravno, sa najnovijim grafičkim akceleratorima, tako da će se, ako je verovati ovim podacima, vlasnici ove konzole još dugo podsmevati ljudima se PC kompatibilcima. Novi PlayStation je u potpunosti vertikalno kompatibilan – sve igre koje su radile na staroj konzoli radiće i na novoj. U prvo vreme većina novih igara neće koristiti DVD već starim dobri CD-ROM, ali se u najskorijoj budućnosti može očekivati prava najezda igara puput Crash 2 i Grand Turismo 2000. Igor MILANKOVIĆ |
| ||||||||||||
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |