KORAK PO KORAK<>
072000<><>

The Longest Journey

Prolog: A Lion is in the Streets

Idi desno i videćeš kako jaje ispada iz gnezda. Slomi rašljastu granu, popričaj sa duhom iz drveta i ponudi mu pomoć. Pogledaj gnezdo i pokupi komad ljuske. Na ivici litice teče potok. Zabodi granu u zemlju pored potoka, a zatim iskoristi ljusku. Voda će poteći prema drvetu. Ponovo popričaj sa duhom.

1. poglavlje: Penumbra

Nakon što se probudiš, najpre otvori orman i pokupi igračku na navijanje (majmunče). Pogledaj je u okviru inventara i dva puta klikni na oko. Dobićeš majmunsko oko. Pokupi fotografiju i dnevnik sa stola. Zaviri u dnevnik i naći ćeš komad hartije (lista odrađenih sati u kafeu). Izađi iz sobe i popričaj sa svojim prvim komšijom Zakom. U desnom uglu hodnika otkini jedan veštački list sa biljke. Siđi u prizemlje. Pogledaj oglasnu tablu i pokupi ružičastu poruku. Pročitaj je. Popričaj sa gazdaricom (Fiona) i pokaži joj poruku. Ona će ti vratiti prsten. Uzmi šibice sa stola, a zatim izađi napolje. Levo od vrata videćeš neobičnu mašinu. Priđi joj. Iskoristi prsten da prespojiš pokidanu žicu koja se nalazi u gornjem desnom uglu ekrana. Mašina će proraditi. Pomoću prekidača u donjem delu uređaja postavi sva četiri markera u horizontalan položaj. Kada zelena sijalica zasvetli, otvori ventil u gornjem levom uglu, a zatim okreni glavni točak. Pokupi klešta i naravno, prsten.

Kreni prema gradu, ali pre toga popričaj sa čovekom koji sedi na klupi (Kortez). Pređi preko mostova, prođi kroz park i dođi od likovne akademije. Uđi unutra. Pokupi gumene rukavice iz kante za otpatke, a zatim se popni na sprat. Uzmi paletu i četkicu i klikni na platno. Razgovaraj sa svojom prijateljicom Emom. Izađi iz zgrade i uputi se do kafea u kome radiš (tri ekrana desno). Tamo popričaj sa barmenom Čarlijem. Uzmi bombone iz posude na šanku. Idi levo i pogledaj poster iznad džuboksa. Uzmi besplatne karte i pregledaj ih da bi saznao adresu galerije. Pokupi hleb sa stola i razgovaraj sa Emom. Popričaj i sa Stenlijem (vlasnik kafea) i pokaži mu listu odrađenih sati. Zatraži platu. Stenli će te pitati da li želiš da radiš uveče. Odaberi odgovor: da ili ne (postoji mala razlika u daljem razvoju događaja). Izađi iz kafea i vrati se u svoju sobu.

Otvori prozor i pogledaj napolje. Otkači konopac za veš i on će pasti u vodu. Izmrvi komadiće hleba na gumenu patku koja pliva u vodi. Povuci lanac i pokupi konopac. Idi do lokacije ispred kafea i videćeš gumenu patku. Uzmi je. Idi do ulaza u podzemnu železnicu. Stani ispred skenera i kupi nedeljnu kartu (klikni svojom kreditnom karticom na „oko”). Pogledaj šine u uglu ekrana i primetićeš varnice. Ako još jednom pogledaš to mesto, videćeš ključ. U inventaru zakači klešta za konopac. Skini flaster sa gumene patke i zalepi probušene rukavice. Naduvaj patku (koristi ikonicu „talk”), brzo je veži za konopac sa kleštima i pomoću tako napravljene priručne hvataljke pokupi ključ sa šina.

Uđi u voz i pogledaj mapu grada. Odaberi lokaciju „Watertown Brigde”. Uđi u galeriju i popričaj sa Kortezom. Posle razgovora on će otići. Vrati se u metro, odaberi „East Venice” i idi kući. Popričaj sa Fionom. Nakon razgovora imaš dve mogućnosti: ako si Stenliju rekao da ćeš raditi uveče, onda idi u kafe, a ukoliko si odbio posao, idi u svoju sobu. U svakom slučaju, uslediće animacija i dan će se završiti.

2. poglavlje: Through the Looking Glass

Izađi iz sobe, siđi u prizemlje i razgovaraj sa Fionom. Čućeš da Zak zna gde se nalazi Kortez. Vrati se na sprat i pokucaj na Zakova vrata. Popričaj sa njim i on će ti reći gde Kortez obično provodi slobodno vreme. Koristeći podzemnu železnicu, uputi se do lokacije „Metro Circle”. Idi dva puta desno i naći ćeš se ispred bioskopa. Najpre popričaj sa čistačem (Fredi), a zatim sa čovekom koji je naslonjen na stub (policijski inspektor). Razgovaraj sa inspektorom sve dok ne pomene da bi mu prijao desert posle obilnog ručka. Gurni kantu za smeće levo i ugledaćeš zelenu lokvu na zemlji (kerozin). Potopi jednu bombonu u kerozin i ponudi inspektora. Posle smešne scene idi levo i pokupi inspektorov šešir koji leži na zemlji. Vrati se do bioskopa i pogledaj elektro-orman sa osiguračima. Otključaj orman pomoću ključa koji si našao u stanici metroa, a zatim zakrpljenom rukavicom klikni na oštećeni osigurač (varnice). Fredi će tada otići u dvorište iza bioskopa. Kreni za njim. Pogledaj senku na desnom zidu. Postavi majmuna i šešir na kutije. Otvori kantu za otpatke i šibicom upali papire u njoj. Sačekaj malo i pojaviće se Fredi. Kada on ode, vrata od bioskopa ostaće otvorena. Uđi i popričaj sa Kortezom. U toku razgovora pristani da prođeš kroz portal. Kada se portal pojavi, klikni na njega.

Po prvi put si se našao u Arkadiji. Priđi svešteniku i pokušaj da razgovaraš sa njim. U početku ga nećeš ništa razumeti i zato odgovaraj bilo šta. Reči će postepeno postati razumljive i saznaćeš da se sveštenik zove Tobias. On će ti objasniti gde se nalaziš i pokazati grad (Markurija). Najpre se uputi do pijace. Popričaj sa prodavcem mapa i zabavljačem koji će te pozvati da odigraš igru sa tri čaše i novčićem. Odbij ga za sada. Idi do gradske kapije (City Gates) i nastavi ka dokovima. Razgovaraj sa kapetanom koji stoji ispred velikog broda, a zatim idi do malog mola i popričaj sa starim mornarom. Zatraži da ti ispriča jednu od njegovih „morskih” priča. Pogledaj kovčeg na kome starac sedi i on će pomenuti da je nekada imao pticu po imenu Ptica (Bird). Vrati se do zabavljača i pogledaj pticu u kavezu. Uđi u gradski hram i razgovaraj sa Tobiasom. On će ti objasniti šta se zapravo događa. Kada on završi sa pričom, upitaj ga gde možeš naći Brajana Vesthausa (čovek na koga te je Kortez uputio). Saznaćeš da je on poznat pod nadimkom „Rolling Man”. Idi do trgovca mapama i raspitaj se o njemu. Ubrzo će se pojaviti dečak koji raznosi mape. Kada ga trgovac otpusti, ponudi se da pomogneš. Dobićeš otpremnicu za tri isporuke mapa koje treba da odradiš.

Prva mapa namenjena je kapetanu velikog broda. Idi na dokove i isporuči mu mapu. Daj mu otpremnicu da je potpiše, ali on će odbiti da to uradi. Posle dužeg ubeđivanja kapetan će ipak prihvatiti, ali samo pod uslovom da se, dok on potpisuje, čuje muzika. Idi do gradske kapije i priđi tezgi sa muzičkim instrumentima. Daj trgovcu novčić i kupi flautu. Vrati se do kapetana i ponovo mu pokaži otpremnicu. Ovoga puta on će je potpisati (za to vreme Ejpril će svirati flautu). Vrati se do trgovca mapama i pokaži mu otpremnicu. Dobićeš drugi zadatak: da odneseš mapu Brajanu Vesthausu. Idi do njegove kuće (nova lokacija na mapi) i popričaj sa njim. Predaj mu mapu i zatraži potpis (ovoga puta sve će proteći bez problema). Kreni prema gradu, ali će te Vesthaus zaustaviti. Dobićeš džepni sat. Pogledaj ga i videćeš da nije navijen. Upotrebi pribadaču sa oglasne table na satu i pojaviće se portal. Prođi kroz njega. Po povratku u Njuport, razgovaraj sa Kortezom o svemu. U kafeu popričaj sa Čarlijem. Idi levo i pojaviće se Ema. Odluči da li ćeš uveče izaći sa Zakom ili ne.

3. poglavlje: Friends and Enemies

Izađi iz sobe i popričaj sa Zakom koji je nezadovoljan zbog tvog ponašanja prethodne večeri. Metroom se prevezi do stanice „Hope Street”. Idi desno i uđi u katedralu. Popričaj sa sveštenikom i on će ti reći gde možeš naći Vorena Hjuza. Vrati se na ulicu i uđi u zgradu br. 87. Na stepeništu ćeš zateći momka (Voren). Razgovaraj sa njim i on će ti ponuditi pomoć, ali pod uslovom da ti njemu prvo pomogneš. Prihvati ponudu. Uđi u metro i odvezi se do lokacije „Metro West”.

Pogledaj robotizovanu putnu prepreku i zaviri u kontejner. Pročitaj šta piše na tablama sa nazivima ulica (jedna se nalazi na stubu, druga je postavljana na zgradi). Ponovo pogledaj putnu prepreku i Ejpril će uneti šifru za pomeranje prepreke. Kada prepreka blokira ulicu, videćeš da će kamion za skupljanje smeća promeniti maršrutu. Idi desno i naći ćeš se ispred policijske stanice. Nakon što TV reporterka ode, popričaj sa policajcem. Pogledaj šatl koji je pao i videćeš antigravitacionu jedinicu kako visi na kablovima. Popni se uz stepenice od ulaza u stanicu. Razgovaraj sa čuvarem i saznaćeš da su vrata neispravna. Vrati se u prethodnu ulicu i uskoči u kontejner.

Nalaziš se u holu policijske stanice. Sa ženom na šalteru razgovaraj o arhivi koju vodi. U levom uglu ekrana sede dvojica majstora. Obrati se debeljuci i traži da popravi vrata. On će te odbiti. Pogledaj kutiju sa alatom i pokupi stari formular. Pročitaj šta piše na njemu, a zatim ga pokaži majstoru. Od šalterske službenice zatraži novi primerak istog formulara. Popuni ga, potpiši i predaj majstoru. Formular ponovo neće biti ispravan i zato ga od službenice zatraži još jednom (ovoga puta specijalnu verziju istog obrasca). Predaj ga majstorima i oni će prionuti na posao. Obrati pažnju na dva videofona koji se nalaze u holu. Zapamti broj levog aparata. Stani ispred desnog videofona i pozovi levi. Kada on počne da zvoni, brzo priđi debelom majstoru i reci mu da ima poziv. Čim se on udalji, reci i mršavku isto. Razvodna kutija pored vrata sada će biti slobodna. Veži dve žice i vrata će se otvoriti. Međutim, službenica će te sprečiti da prođeš dalje. Pogledaj policu iza nje i zatraži još jedan obrazac. Službenica će se okrenuti, a ti za to vreme ponovo prespoji žice i, kada se vrata otvore, uđi u hodnik.

Koristeći kreditnu karticu na automatu, kupi konzervu gaziranog pića. Uđi u svlačionicu i pročitaj imena na svim ormančićima. Obrati se policajcu koji sedi na WC šolji (bombone sa kerozinom mu očito nisu prijale). Predstavi se kao narednik Hernandez i on će ti dati ključ njegovog ormančića. Otključaj ga i uzmi bočicu sa lekom. Pogledaj ogledalo i ukloni slomljeni deo (donji desni ugao). Pročitaj poruku koja se nalazi ispod. Daj policajcu lek, a zatim ugasi svetlo u njegovoj kabini. Ponovo razgovaraj sa policajcem i navedi ga da kaže datum rođenja svoje supruge. Sačekaj malo i on će početi da kija. U jednom momentu ispašće mu veštačko oko. Brzo ga zameni majmunskim koje imaš kod sebe. Vrati se u hodnik i oko iskoristi na skeneru ispred arhive. Kada se vrata otvore, uđi unutra. Sedi za kompjuter i zatraži dosije Vorena Hjuza. Klikni na opciju „Edit” i očisti dosije. Odštampaj izveštaj. Klikni „Eye” ikonom na ime Vorenove sestre. Unesi njen matični broj u kompjuter i dobićeš novi izveštaj. Odštampaj i njega. Sada unesi pojam „Church of Voltec” i saznaćeš ime njenog lidera: Džejkob Mek Alen (Jacob McAllen). Zatraži podatke vezane za to ime i na ekranu će se pojaviti šifra od četiri simbola. Precrtaj simbole. Ustani od stola i pokupi odštampani materijal. Pogledaj konzolu na drugom zidu. Pritisni prekidače koji odgovaraju šifri koju si malo pre saznao i dobićeš paketić. Otvori ga i u njemu ćeš naći kocku. Vrati se u hol policijske stanice i pokupi odvijač. Izađi napolje.

Odnesi Vorenu ono što si odštampao i on će te uputiti na izvesnog Flipera Brnsa koji živi u jednoj garaži na njuportskim dokovima. Idi tamo i pronađi garažu. Zakucaj na vrata tri puta i popričaj sa Fliperom. Kada te on pusti unutra, idi levo i uđi u rupu. Ponovo pričaj sa Fliperom i pokaži mu kocku. Pošto odgledaš video snimke, zamoli ga da ti napravi lažnu ID karticu. Nagovaraj ga da ti pomogne, i on će na kraju pristati, ali pod uslovom da mu nabaviš antigravitacionu jedinicu. Izađi iz garaže i konzervu sa gaziranim pićem stavi na mašinu za mućkanje. Kada se konzerva naduva, brzo je uzmi i odnesi je policajcu koji stoji pored olupine šatla (lokacija ispred policijske stanice). Stražar će otići da se presvuče, a ti za to vreme upotrebi parče ogledala na laserskom zraku, a zatim, kada ograda nestane, pomoću odvijača skini antigravitacioni modul. Odnesi ga Fliperu i on će pristati da ti napravi lažnu ID karticu. Idi do katedrale i saslušaj razgovor između sveštenika i Korteza. Pošto sveštenik ode, popričaj sa Kortezom i zakaži sasatanak za sutra. Vrati se u hotel i uđi u svoju sobu. Tamo ćeš zateći Emu i Čarlija. Nakon kraćeg razgovora, lezi u krevet.

Slobodan MACEDONIĆ

 
The Longest Journey
Šta mislite o ovom tekstu?
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera