Već nekoliko meseci Mrežom kolaju glasine o mogućem zatvaranju jedne od najvećih multiplayer mreža „Heat.neta”. Ovog meseca glasine su se obistinile: od 31. oktobra Heatovi serveri će prestati da rade. Razloge za ovaj potez treba tražiti u potezima osnivača Heata giganta „Sega”. Do pre nekoliko godina nekrunisana kraljica konzola (Sega Mega Drive) dolaskom „Sonyja” i njegovog čeda Playstation „Sega” je dočekala crne dane. Želeći da uzvrati udarac i prestigne PSX 2, „Sega” je pre nešto više od godinu dana izdala konzolu Dreamcast. Jedna od najizvikanijih osobina ove konzole bila je mogućnost multiplayera. Cela ova priča pokazuje da velike kompanije vrlo retko nešto rade iz ljubavi za malog čoveka. „Sega” je iskoristila „Heat.Net” da oformi infrastrukturu, testira softver za igranje i servere. Zatim je izdala konzolu i lansirala Sega.Net koji će biti u potpunosti posvećen MP mogućnostima Dreamcast konzole. Svi će serveri biti integrisani u novu mrežu koja se već sada agresivno reklamira (ko uplati pretplatu za godinu dana dobije na poklon Dreamcast). Naravno, ova usluga će se plaćati oko 150$ za godinu dana (Heat je uglavnom bio besplatan). Razlog za ovolikim kašnjenjem Sege je nedostatak pravih igara koje bi iskoristile multiplayer. Sa pojavom Quakea 3 i nekolicine drugih više „socijalno” orijentisanih igara (slagalice, kartaške igre...), postalo je oportuno uskočiti u biznis. Od „Heat.neta” će ostati jedino online-only igra „10six”. Dobar odziv igrača i relativan uspeh (kao i činjenica da se plaća mesečna pretplata) naveli su „glavonje” da nastave da pružaju podršku ovoj igri koja u teoriji može imati 1.000.000 igrača. „Heat.Net” je bio pionir u nekim poljima virtuelne zabave. Registrovani igrači su za pobede bili nagrađivani poenima koje su mogli menjati za majice, šolje ili neke jeftinije igračke periferije. Takođe su mogli kupovati igre sa popustom i učestovati na bogatim turnirima (UT turnir sa nagradnim fondom od 50 000 $).
Pisanje nekrologa mi nikada nije išlo od ruke i nadam se da ostatak velikih mreža (Zona, WON, MPlayer...) neće poći sličnim putem, tj. zatvoriti svoje servere ili skupo naplaćivati članstvo igračima. Ostaje da se vidi da li su razmaženi konzolni igrači spremni da istrpe lag, prekide veze i štucanje servera, nešto na šta su PC-jevci oguglali tokom poslednjih nekoliko godina. Bilo kako bilo, „Heat” je mrtav, živela „Sega”. Aleksandar AŠKOVIĆ | | |