![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Natural Selection
Novi Half-Life mod koji stiče sve više popularnosti zove se Natural Selection
Marinci i njihovo naoružanje poznati su iz SF filmova ili igara. To su razne vrste lakih i teških mitraljeza i bacača granata. Jedan od marinaca mora da sedne u komandnu stolicu, i od njegove koncentracije i mašte zavisi tok igre. On će iz ptičije perspektive posmatrati mapu, postavljati objekte koje će pešadija graditi, bacati municiju i prvu pomoć svojim ljudima, ili skenerom detektovati protivnike. Pored toga treba da poboljšava opremu, i istražuje dodatke, koji će ojačati njegove saigrače, a ako baš prigusti može da iskoči iz komandne stolice i pridruži se borbi. Zli alieni nemaju vođu već dejstvuju svako za sebe, što malo otežava igranje, ali zato imaju druge prednosti. U osnovnom obliku su brzi i smrtonosni, ali ne mogu da grade. Zato nekoliko njih mora da evoluira u „gorge”, koji je radilica, ali može i da napadne neprijatelja ili leči prijateljsku jedinicu. Gorge je kičma svake alienske ekipe, jer od njegove upornosti i veštine zavisi napredak aliena. On gradi Hive (tri Hive omogućuju alienima evoluiranje u opasnije forme), zatim turete, resurs kolektore... Alieni mogu da vide gde se nalaze njihova sabraća i da li im je neka građevina napadnuta. Partija obično počinje građenjem nekih vitalnih objekata (infantry portal, recimo) i utvrđivanjem sopstvene baze. Zatim se pravi proširenje koje se takođe odmah utvrđuje. Za pomoć u odbrani služe turete, a imaju ih obe frakcije. Nažalost, prilično su neefikasne samostalno. Dobro dođu kao pomoć pri odbijanju napada, te uvek morate imati igrača u blizini jer imaju slepe uglove; mogu se lako izbeći i uništiti. U sredini partije obe strane se ubrzano grade i istražuju, uz povremno čarkanje. Kao i u pravim RTS-ovim, vrlo je značajno ako uništite protivniku ekspanziju. To će mu smanjiti priliv resursa, ili otežati pa čak i onemogućiti poboljšanje osnovnih osobina (recimo, ako nema tri Hivea, alienu nisu dostupni neki jači oblici). U finalnom delu partije dolazi do klasičnog okršaja gde odlučuju nijanse, ali i bolje pripremljena odbrana. Nažalost ni Natural Selection nije lišen bagova, iako je mod. Mape su nebalansirane, pate od lošeg dizajna koji stavlja u neravnopravan polažaj neku od frakcija, a i sam Half-Life engine poznat je po svojim ćudima. Naravno, to ne znači da je mod neigriv, ali proći će bar nekoliko meseci i mnogo pečeva pre nego što mod preleži dečije bolesti. Za sada blagu prednost imaju alieni na početku, ali ako marinci uspeju da se izgrade, tj. istraže tehologije, alieni nemaju šanse. Takođe ukoliko alieni izgube Hive, bolje im je da restartuju partiju. Nekoliko činjenica idu u prilog Natural Selectionu. Prvo, kreator ovog moda je bivši programer „Ensemble Studios” Čarls Klivlend, zatim, CPL liga ga je uvrstila u zvaničnu konkurenciju za sledeću CAL sezonu, a na pragu je i dogovor sa „Valveom” da se distribuira putem Steama. U Beogradu se već formiralo nekoliko ekipa, uglavnom po novobeogradskim igračnicama, a većinom ih čine igrači CS-a ili Q3-a. Aleksandar AŠKOVIĆ |
| ||||||||||||
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |