U kategoriji multimedijalnih programa za najmlađe naslovi kompanije Dorling Kindersley uživaju veliku popularnost. O tome da to nije slučajno svedoči kolekcija edukativnih programa, namenjenih deci između 6 i 10 godina, sačinjena od četiri diska koji pokrivaju različite naučne discipline.Become a Science Explorer je program na čijoj izradi su angažovani stručnjaci mnogih profila. Cilj paketa je da mlade čitaoce upozna s osnovnim životnim procesima, živim bićima, materijalima i njihovim osobinama, kao i fizičkim procesima i zakonitostima. U ulozi vodiča kroz nauku nalazi se simpatična energetska loptica po imenu Fizz, koja korisnika vodi kroz različita okruženja u kojima ga čekaju desetak interaktivnih opcija, virtuelni eksperimenti i zanimljivi, bogato ilustrovani članci. Kroz jednostavna pitanja mladim korisnicima se postupno i na više različitih načina izlaže veliki broj naučnih činjenica. Svaki tačan odgovor je nagrađen dodatnim informacijama o izabranoj temi, a kao nagradu za dobro savladano „gradivo” dete dobija nagrade, bedževe, nalepnice i medalje. Kada savlada predviđeni program, dobija titulu naučnog istraživača. Become A History Explorer je svojevrsni interaktivni kurs istorije za najmlađe, koji korisnike kroz igru upoznaje s najznačajnijim istorijskim lokacijama i vremenskim razdobljima. Program je zamišljen kao potraga za luckastim profesorom koji, koristeći se vremenskom mašinom, obilazi svet kroz nekoliko era i za sobom ostavlja tragove koje treba sakupiti. Svaka era sadrži glavnu mapu s interesantnim ilustracijama koje oslikavaju teme na kojima se korisnik može zadržati. Slično kao u prethodnom izdanju, nakon kratkog „predavanja” dete odgovara na jednostavna pitanja, a kao nagradu dobija nalepnice koje lepi u virtuelnu knjigu koja pomaže konsolidaciji znanja. U programu postoji i nekoliko interaktivnih opcija kao što su izrada autoportreta i fotografisanje ispred najznačajnijih istorijskih lokacija i jednostavne arkadne igre. Program sadrži i odličan indeks pojmova koji može biti od velike pomoći tokom rešavanja pitanja iz kviza.Become a Human Body Explorer je interesantan CD-ROM s dosta podataka o ljudskom telu. U ulozi vodiča kroz program nalazi se simpatični kostur Simur, koji korisnika vodi kroz seriju igara, kvizova i eksperimenata. Spoznavanje tajni ljudskog organizma odvija se kroz četiri interaktivne igre u kojima korisnik, na primer, treba da sakupi delove tela tako što će tačno odgovoriti na postavljena pitanja. Za direktno pretraživanje sadržaja diska predviđena je odgovarajuća funkcija koja brzo i jednostavno pronalazi željeni pojam i otvara ekran koji mu je posvećen (kontrola starijih je poželjna budući da se na listi pojmova nalaze i oni koji se odnose na ljudsku reprodukciju i sazrevanje). Korisnici imaju mogućnost da kreiraju sopstvene „tajne kartone” u kojima se nalaze informacije o njima. Program obiluje korisnim informacijama i dobro objašnjenim činjenicama o ljudskom organizmu, za koje mladi u predškolskom uzrastu pokazuju naročito interesovanje. Naročito su lepo prikazani unutrašnji organi, njihov položaj i funkcija i veliki je uspeh tako komplikovanu materiju prezentovati na tako zabavan način. Become A World Explorer je pravi izbor za buduće prirodnjake. Multimedijalni interaktivni priručnik fizičke geografije jedno je od najkvalitetnijih izdanja iz ove edicije Dorling Kindersleya jer obiluje raznovrsnim opcijama i korisnim informacijama sa svih krajeva planete. Sva neophodna uputstva korisniku pruža voz koji govori, a s ekrana glavnog menija u svakom trenutku se može pristupiti video odlomcima, indeksu, funkciji za pretraživanje zemalja koja prikazuje sve nacionalne zastave i brojnim drugim elementima koji pomažu upoznavanje s različitim svetskim kulturama. Okosnicu programa čini igra u kojoj korisnik sakuplja tragove na osnovu geografskih elemenata i zvukova i tako obilazi svet, obogaćujući se usput novim znanjem o glavnim gradovima, kontinentima i običajima ljudi s različitih meridijana. Naročito su kvalitetne detaljne animirane mape sa iskačućim prozorima u kojima su ispisane dodatne informacije i virtuelne razglednice. Korisničko okruženje ovih programa je veoma dobro osmišljeno i grafički lepo uobličeno, obiluje dobrim crtežima i simpatičnim animacijama. Navigacija kroz programe je jednostavna, zahvaljujući jasnim opcijama i nedvosmislenim pitanjima koja neće zbuniti mlade korisnike. Obim gradiva u pojedinim izdanjima prevazilazi okvire predškolskog i ranog školskog nivoa znanja i zbog toga, kao i zbog jezičke barijere, asistencija starijih je neophodna. Gradimir JOKSIMOVIĆ | | |