 | Pre nego što je otkriven pomorski put do Indije, najbitnija veza između Orijenta i Zapada bio je takozvani „put svile”, ogromna trgovačka ruta koja je vodila od Kine do Mediterana, kojom su godinama karavani sa svilom, ali i mnogim drugim dobrima (metalima, začinima...) putovali savlađujući nebrojene teškoće, vezane za negostoljubivu klimu i okoliš (put je uglavnom vodio kroz pustinje i planine), ali i za brojne razbojnike i neprijateljska plemena. „Put svile” brzo je postao mesto na kojem su se mogli susresti ljudi najrazličitijih karaktera i kultura, uključujući i veliki broj avanturista koji su želeli da otkriju tajne „novog sveta”.Ova zanimljiva istorijska priča poslužila je kao podloga za razvoj novog MMORPG-a južnokorejskog studija Joymax, nazvanog jednostavno Silkroad Online, čija se beta verzija nedavno pojavila (može se preuzeti sa zvaničnog sajta igre – www.silkroadonline.net). Međutim, pored pomenutih istorijskih podataka, njeni tvorci su prikupili i razne legende iz tog vremena, ubacivši tako u igru i fantazijske elemente koji joj još više ulivaju dah nepoznatog i mističnog. Igrač započinje svoju avanturu u velikom kineskom gradu Janganu, a ubrzo se otkrivaju mnogi putevi kojima može poći. Avanture kroz koje prolazi zasnovane su na mešavini istorije, kineskih legendi, islamskih i evropskih drevnih mitova. Igra je uglavnom bazirana na trgovini te možete preuzeti ulogu trgovca koji stalno putuje u potrazi za dragocenostima i mušterijama (u gradovima može da postavi tezgu sa svojom robom i da je na taj način prodaje drugim igračima), ali su tu i lopovi koji ih pljačkaju (što je veća vrednost robe koju trgovac nosi sa sobom to će primamljiviji biti pljačkašima), kao i lovci čiji je zadatak da se reše takvih nitkova. Zbog ovoga je međusobno organizovanje i udruživanje igrača veoma važno jer će, zbog velikog broja pripadnika drugih klasa, usamljenom avanturisti biti veoma teško da opstane. Udruživanje u guildove ima i drugih prednosti, a zanimljivo je što, pored likova, i gilde mogu da napreduju. Naime, kada članovi zajedno uspešno obavljaju određene aktivnosti, njihovo udruženje dobija poene koji donose posebne beneficije (bolji guild može da ima više članova, na primer). Što se razvoja lika tiče, igraču je tokom igre ostavljeno dosta slobode, a napredak je uglavnom baziran na razvijanju magičnih sposobnosti ili umeća u rukovanju oružjem, a zanimljivo je to što profesije nisu fiksne, to jest igrač može da promeni zanimanje u bilo kom trenutku tokom igre. Pri napretku igrača, dobijanje iskustvenih poena i poena koji se ulažu u skillove je razdvojeno, što praktično znači da svoje veštine možete da poboljšavate kad god želite, nezavisno od prelaska nivoa (ukoliko imate dovoljno poena, naravno). Oružje u igri uglavnom je podeljeno na tri grupe: mačeve, lukove i koplja. Pri tom, neke klase oružja imaju jače magične napade, a neke se baziraju na čistoj fizičkoj snazi. Slično je i sa delovima oklopa te se tako možete koncentrisati na fizičku ili magičnu zaštitu ili napraviti dobar balans. Svi predmeti koje nalazite tokom igre ponekad mogu da se nađu i u posebnoj, retkoj varijanti, koja daje mnogo veće bonuse. Pored toga, igrači mogu i da koriste alhemijske sposobnosti da bi poboljšali svoju opremu. Ovo se radi pomoću posebnih eliksira koji se u odvojenom prozoru kombijuju s oružjem ili oklopom, čime im povećavate statistike. Borba je manje-više klasična za igre ovog tipa i jedino što bismo posebno pomenuli jeste specijalni berserker mod. Naime, kada ubijete veći broj neprijatelja, ispunjava se poseban bar i tada možete da se pretvorite u neku vrstu demona (sjajno dizajniranog i animiranog), sa znatno poboljšanom brzinom i snagom napada (nešto nalik limitima iz Final Fantasy igara). Berserker bar se veoma sporo puni te je preporučljivo koristiti ga za teže okršaje, posebno za borbe sa bossovima. PvP (player versus player) borbe su takođe zanimljivo rešene. Pored toga što pripadnici različitih profesija mogu da se bore međusobno, posle 20. nivoa svaki igrač može da kupi oznaku određene boje koja mu omogućava da se sukobi sa svim igračima koji nose oznake u drugim bojama. U ovakvim duelima se ništa ne dobija niti gubi, ali ukoliko pobedite u velikom broju okršaja, dobićete oznaku „murderer” što znači da će svaki igrač moći da vas napadne kad god poželi. Takođe, ukoliko nosite ovo „odličje”, ukoliko vas drugi igrač ubije, pretrpećete sve penale kao da ste poginuli u borbi s monstrumima (gubite iskustvene poene, a nekad čak i predmete). Po onome što smo mogli da vidimo u beta verziji igre, Silkroad Online zaista obećava. Čini nam se da je više namenjen strpljivijim igračima jer se sve odvija dosta sporo, nema mnogo questova ni previše akcije, a uspeh u trgovini zahteva dobro proračunavanje i dosta strpljenja. Vizuelno je igra prelepa, posebno kada je reč o dizajnu građevina i monstruma, a muzičke teme dodatno doprinose egzotičnoj atmosferi. Ono čemu bismo najviše mogli da prigovorimo jeste nedovoljan broj opcija prilikom kreiranja izgleda lika, zbog čega se dešava da igrači često veoma liče jedni na druge. Konačna verzija igre se očekuje uskoro, a najlepše od svega je to što će, prema najavama tvoraca, i finalna varijanta Silkroada Online biti potpuno besplatna. Jovana ERČIĆ | | |