PD KUTAK<>
042006<><>

3DMark06 Advanced

Najnoviji „orač” video-kartica

U vremenu kada se video-kartice razvijaju i proizvode munjevitom brzinom, nesumnjivo je teško odabrati pravi komad koji će zadovoljiti pojedinačne igračke apetite. U testiranju brzine, pored aktuelnih (prezahtevnih) video-igara, pomoći će vam i najnoviji proizvod firme Futuremark – 3DMark06.

Postoji određena povezanost između hardvera i softvera, gde je obostrani uticaj trenutno izražen u kompjuterskoj industriji. Postoje situacije kada se pojave neke video-igre ili softver koji „gura” do maksimuma vaš grafički hardver, ali trenutno je situacija obrnuta pa imamo neverovatno snažan i moćan grafički hardver (SLI, Crossfire) koji prevazilazi i najzahtevnije igre podešene na najviši nivo detalja. Dok sve ovo frustrira neke ljude, situacija je generalno dobra za krajnje korisnike jer omogućava sve veći tehnološki napredak u igrama i igračkom hardveru. Zato je 3DMark vrlo koristan softver koji vam može omogućiti da testirate hardver bolje nego pomoću trenutnih video-igara.

3DMark je alat koji je već dugo prisutan na tržiaštu i vremenom je de facto postao standard za bechmarking u oblasti 3D grafike. 3DMark06 donosi novine u benchmark demoe, kako grafički tako i funkcionalno. Novine se odnose na postojeće demoe iz 3DMark05 koji su vizuelno unapređeni i novi demo impresivno renderovanog arktičkog pejzaža.

Testovi

Return to Proxycon prikazuje svemirsku bitku sa naoružanim marincima i padajućim silosima u hangaru. U 3DMark06 ovaj test je označen kao Shader Model 2.0 test koji je žestoko unapređen svetlima/teksturama i brojem poligona (prelazi pola miliona). Firefly Forest je demo sa šarenim svicima u mesečinom obasjanoj šumi. Za razliku od jednog svica u 3DMark05, ovde se pojavljuju dva koja će svojom interakcijom pokušati da namuče video-hardver.

Shader Model 3.0 testovi su zanimljivi jer zahtevaju potpunu Shader Model 3.0 i HDR rendering podršku i FP16 teksture od grafičke kartice. U suprotnom, testovi neće raditi i na kraju će konačna ocena biti izračunata drugačijom formulom koja uključuje samo Shader Model 2.0 i CPU testove. Prvi Shader Model 3.0 test – Canion Flightjeste najstariji test i doživeo je najdramatičniji apgrejd (koristi se HDR rendering i Shader Model 3.0 senčenje). Posmatranje ekrana naprosto oduzima dah dok letite predivno osenčenim kanjonom odnosno nad vodom koja ima HDR odsjaj i maglom koja je renderovana po „dubini” čineći morske nemani koje plivaju u vodi realističnijim. Deep Freeze je najnoviji test specijalno rađen za HDR testiranje. Nije režiran i kadriran filmski kao ostali testovi, ali će vas zato „smrznuti” svojom lepotom (prikazana je istraživačka baza na Arktiku sa dugim senkama i dosta snega koji leti unaokolo). Senčenje snega je urađeno Blinn-Phong načinom, sa dve normal mape i jednom kolor mapom. Za realistično nebo je korišćen HDR algoritam i dosta particle efekata koji treba da vam dočaraju atmosferu Arktika.

CPU testovi

CPU testovi su u prethodnim verzijama 3DMarka prolazili kroz nekoliko test igara koristeći CPU za procesiranje vertex shadera. Dok je sve to bilo stresno za CPU, cela priča nije bila dovoljno realna za gaming benchmark. Realno, vertex shadere je uvek procesirala grafička kartica, ostavljajući CPU da procesira kôd igre, AI, putanje kompjuterski vođenih likova itd. CPU testovi u 3DMark06 su mnogo realniji po pitanju CPU gaming performansi. Ovog puta su svi rendering zadaci ostavljeni grafičkoj kartici. CPU test nazvan Red Valley sastoji se od scene pustinje sa lavirintom kreiranim u obliku kanjona koji vodi do velike tvrđave. U sceni ima 87 botova (kompjuterski kontrolisanih neprijatelja) koji se bore u pustinji. Leteći hoverbajkovi pokušavaju da se probiju do tvrđave boreći se sa odbrambenim hovertenkovima. Scena sadrži tri tipa opterećenosti procesora – logika igre, fizika i traženje putanje AI likova. Logika igre, uključujući glavne operacije sa engineom, dešava se u jednom threadu (procesu) koji pokreće ostala dva procesa. Simulacija fizike se dešava u odvojenom threadu i sinhronizovana je s glavnim procesom. Sa svim ovim dešavanjima u CPU testu imamo mnogo realniju simulaciju dešavanja u okviru jedne zahtevne video-igre.

Ostali testovi

3DMark06 sadrži i nekoliko testova koji se ne ubrajaju u konačnu 3DMark ocenu. Većina ovih testova je već viđena u 3DMark05 i može se reći da su samo interesantni i da predstavljaju izolovane situacije koje ne reprezentuju performanse u igrama. Tu je test sa gomilom prostije senčenih trouglova grupisanih po raznim veličinama. Test sa filtriranjem tekstura se vratio, pokazujući isti beskonačni tunel sa obojenim mip-map nivoima tekstura koji je pogodan za demonstraciju kvaliteta filtriranja tekstura. Particle Shader je novi test u 3DMark06 koji pokreće čestične objekte sa realističnom fizikom, pri tom senčeći sve u Shader Model 3.0. Još jedan novi test je i Perlin Noise – generisanje grafički prikazanog šuma u šest oktava pri menjanju tekstura.

Zaključak

Na neki način, 3DMark06 predstavlja značajan upgrade u odnosu na 3DMark05. High Dinamycs Range (HDR) rendering sigurno postaje sve popularniji i biće sve prisutniji u budućnosti pa je potrebno imati dobar grafički benchmark sofver za tu disciplinu.

Algoritam senki korišćen u 3DMark05 nije bio popularan u tadašnjim igrama, dok kubični algoritam u 3DMark06 ima realniju upotrebu i samim tim je na tom polju posao dobro odrađen. 3DMark06 dosta „baca” akcenat na pixel shadere, što je veliki plus u odnosu na starije verzije 3DMarka koje su bile vertex shader orijentisane. Ovo sve govori o realnosti samog benchmark programa i njegovoj upotrebnoj vrednosti.

Na kraju se, ipak, postavljaju dva pitanja. Razumemo da Nvidia 7800 GTX grafičke kartice neće da pokrenu Shader Model 3.0 testove u punom antialias modu zbog nemogućnosti blendinga sa pokretnim zarezom. Ali zašto Nvidia GeForce 6200 kartice, koje su potpuno Shader Model 3.0 kompatibilne, ne mogu da pokrenu najosnovnije Shader Model 3.0 testove i daju krajnju ocenu nego moraju da se zadovolje samo Shader Model 2.0 testovima?

Izgleda da je ubeđenje u Nvidia krugovima da je bolje nemati nikakav skor nego jako nizak. I, na kraju, šta bi sa paralaksnim mapiranjem, tehnikom normal mapiranja koja sve više postaje prisutna u novijim igrama, podižući kvalitet neravnih površina (igra F.E.A.R. je dobar primer)? Sve u svemu, „jedva” čekamo 3DMark07 koji će biti urađen za DirectX 10 i doneti nove grafičke „mučilice” našim grafičkim karticama.

Duško PEJAČKI

 
Power Defragmenter GUI 2.0.110
MediaMonkey 2.5.1 Standard
File Lock 6.0.9
3DMark06 Advanced
Šta mislite o ovom tekstu?
HDCleaner 2.362
AI RoboForm 6.6.5
123Tag 1.15.3
ewido anti-malware 3.5
WYSIWYG Web Builder 2.8
RegFreeze 5.5
KillProcess 2.31 beta 2
CD Blaster 1.8
X-Setup Pro 8.0.100
Continuum Editor 1.03
NetPeeker 2.82

Potrebno:
Windows XP, DirectX 9.0c, Pentium 4/2,5 GHz, 1 GB RAM, grafička kartica sa 256 MB VRAM
Veličina:
1 CD, 590 MB na HD
Cena:
30 dolara (download verzija 20 dolara)
Adresa:
www .futuremark .com /products /3dmark06
Home / Novi brojArhiva • Opšte temeInternetTest driveTest runPD kutakCeDetekaWWW vodič • Svet igara
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontaktSaradnjaOglasiPretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opšte teme
Internet
Test Drive
Test Run
PD kutak
CeDeteka
WWW vodič
Svet igara



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera