![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| |||||||||||||||||||
Internet ekonomija
Veliki Internet igrači postaju još veći
Posle dužih pregovora o kojima se samo nagađalo, Google i DoubleClick ozvaničili su akviziciju u petak, 13. aprila, pri čemu je saopšteno da je Google za ovu kupovinu izdvojio 3,1 milijardu dolara. Zauzvrat, Google je u posed dobio najrazvijeniju mrežu za digitalni marketing na svetu, sa ogromnom bazom oglašivača, digitalnih medija i agencija. Kompanija Double- Click specijalizovana je za prikazivanje raznih vrsta digitalnih reklama na ogromnom broju sajtova koje ima u svojoj mreži, pri čemu tipovi reklama variraju od klasičnih banera, preko rich media i video reklama, sve do affiliate programa i reklama u rezultatima pretrage. Iz navedenog jasno je da ovom kupovinom Google proširuje svoju bazu korisnika sličnih usluga, pre svega oličenih u programima AdWords i AdSense, tako da ova kupovina predstavlja logičan korak proširenja tržišta. Interesantna je i informacija koja je dugo bila prisutna u medijima – da je za kupovinu DoubleClicka u borbi sa Googleom do poslednjeg trenutka učestvovao i Microsoft, što su ljudi iz ove kompanije odbijali da komentarišu. Sve ovo, naravno, nije omelo Microsoft da zajedno sa AT&T-om, povodom Googleove kupovine DoubleClicka uloži žalbu Američkoj državnoj trgovinskoj komisiji (Federal Trade Commission) zbog navodnog mogućeg monopola koji bi Google mogao da uspostavi u oblasti online oglašavanja. Pored Microsofta, žalbu podneo je i Centar za privatnost elektronskih informacija (Electronic Information Privacy Center), doduše iz drugog razloga, zbog kojeg upravo najveći deo organizacija smatra spajanje dveju kompanija opasnim – a to je ugroženost privatnosti korisnika Interneta. Odakle potiče toliki strah od ugrožavanja privatnosti? Dosad je Google mogao da prati istoriju pretraga svojih korisnika, pre svega onih koji koriste njegove servise poput GMaila. Odskora je istorija pretrage i zvanično postala dostupna samim korisnicima (www.
Pored pokušaja da osujeti konkurente u njihovim namerama, i Microsoft je odlučio da svoju ponudu ojača kupovinom kompanije sa već stabilnom pozicijom na tržištu. Ono što je razlika u odnosu na Google i Yahoo jeste da Microsoft cilja na tržište mobilnog oglašavanja koje je u izuzetnom usponu i za koje se očekuje da će do 2009. godine u Evropi i Americi biti vredno oko milijardu dolara. Kompanija koju je Microsoft kupio je francuski ScreenTonic, i budući da se radi o privatnoj kompaniji, detalji transakcije nisu poznati. Servisi kompanije ScreenTonic biće uključeni u Microsoftov adCenter, čime bi trebalo da bude zaokružena Microsoftova reklamna platforma nove generacije, koja nudi reklame na Webu, u video igrama, mobilnim telefonima i TV programima koji se emituju preko Interneta. Vest o pregovorima Microsofta i Yahooa o integraciji koju je plasirao „Njujork post” zatalasala je Internet forume i blogove, ali i Yahooove akcije, koje su skočile za fantastičnih 10% i dostigle najviši nivo u poslednjih godinu dana. Uprkos neospornoj logici da bi spajanje ova dva giganta pomoglo i jednom i drugom da se ravnopravnije uključe u borbu sa Googleom oko udela na tržištu online oglašavanja, situacija se ubrzo smirila i postalo je jasno da od spajanja nema ništa, budući da se radi o suviše različitim kompanijama čije bi sjedinjavanjeenje donelo više problema nego koristi. Obe kompanije odbile su da komentarišu glasine, a ostaje utisak da sastanci zvaničnika dva giganta možda ipak najavljuju određeni vid saradnje u budućnosti. Od nešto manjih igrača u svetu digitalnog oglašavanja, AOL je, sudeći po pisanju medija, pošao istim putem kao i Microsoft i vodi intenzivne pregovore sa mobilnom mrežom Third Screen Media. Na Webu ova kompanija prikazuje svoje reklame na hiljadama sajtova preko svog portala Advertising. Ako se prisetimo nekih od naših već izlizanih priča o komšijinoj kravi ili o tome kako se uspeh u Srbiji ne oprašta, lako ih možemo preslikati na sadržaj ovog teksta, tako da vidimo koliko je zapravo savremeni način poslovanja svetskih kompanija blizak našem mentalitetu. Što se mene tiče, neka preživi najjača krava, a ukoliko kao rezultat još na stranicama koje posećujem, vijagru i ultraefikasne preparate za mršavljenje zamene reklame proizvoda koji me interesuju, tim bolje... Dejan STEFANOVIĆ |
| |||||||||||||||||||||
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opšte teme | Internet | Test drive | Test run | PD kutak | CeDeteka | WWW vodič • Svet igara Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |