Festival slobodne kulture 2, Beograd / Novi Sad, 7–10. marta Serija dešavanja u vezi s nedavnim lansiranjem Creative Commons licenci na srpskom jeziku i aktuelna produkcija objavljena pod ovim licencama činila je glavni sadržaj Festivala slobodne kulture 2, koji su organizovali Creative Commons Srbija, slobodnakultura.org, Biro za kulturu i komunikaciju, Dom omladine Beograd, Kulturni centar Rex, NAPON.org, Žene na delu, Vikimedija Srbije, CK13.org i indietronic.org.Uz goste iz Hrvatske, Švedske i Brazila, razmatrana su relevantna pitanja intelektualnog vlasništva, piraterije, alternativne ekonomije, kreativne industrije... Fokus festivala bio je na popularnim sadržajima kao što su muzika, video igre i filmovi. Predstavljena je i prva domaća muzička CD kompilacija CCBit, objavljena pod Creative Commons licencama, kao i Freedom Toaster, uređaj-interfejs za individualnu razmenu digitalnog sadržaja u javnim prostorima. Na jednoj od tribina predstavljen je i prelazak projekta Wikipedia na Creative Commons licence, na globalnom i lokalnom nivou. Izložba Play Cultures, održana u okviru Festivala, predstavlja savremenu umetničku produkciju digitalnih igara i prikazuje alternativni način gledanja na ovaj žanr. Kustos i urednik izložbe Play Cultures Kristijan Lukić govorio je o tome kako se igre mogu upotrebiti na kreativan i angažovan način, što je prikazano kroz izložene samostalne igre, multiplejer igre, video-radove i interaktivne priče. Neki radovi su kritika interne logike algoritma, drugi su dekonstrukcija postojeće igre. Izložbu su pratile i diskusije koje su se bavile pitanjima licenciranja, vlasništva i participacije u današnjim igračkim i virtualnim platformama. Koja je pozicija „gejmera” u savremenom društvu? Na koje se sve načine može upotrebiti i proširiti igračka kultura? Posetioci su mogli da pročitaju i detaljan istorijat nastanka i razvoja igara. U okviru festival održana je i prva domaća projekcija filma „Star Wreck”, naučnofantastične parodije na „Star Treck”, koja je proizvod saradnje tima iz Finske i više stotina saradnika iz celog sveta. Rad na ovom dugometražnom filmu, koji sadrži obilje specijalnih efekata, trajao je skoro sedam godina. Sanja STOJANOVIĆ | | 




|