![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Vizuelni razvoj 3D aplikacija
Pri pokretanju programa opcijama će vas pozdraviti bogat splash ekran, koji pruža mogućnost da pregledate nekoliko kraćih video tutorijala u kojima autori objašnjavaju mogućnosti programa i pregled radova iz bogate online galerije, što toplo preporučujemo da uradite. Kada izaberete opciju za kreiranje nove scene, DX Studio će ponuditi izbor između 2D ili 3D scene. U 2D modu razvoj aplikacija se zadržava na učitavanju i kontroli slika, tj. tekstura koje su nalepljenje na poligone i predstavljene u ortogonalnoj projekciji, gde se sve odigrava u tzv. 2D modu. Pošto se glavna funkcionalnost DX Studija vidi tek u 3D modu, zadržaćemo se na njemu. 3D endžin koji u pozadini pokreće sve ovo, baziran je na DirectX 9c, koji omogućava kombinovanje raznih efekata baziranih na piksel i verteks shaderima poslednje generacije. Zanimljiva stvar jeste to da pored 3D endžina koji je Microsoftov proizvod zatvorenog koda, ostatak kockica koje čine ovu aplikaciju koristi open source (otvorenog koda) biblioteke kao što su na primer JavaScript Mozilla fondacije, Bullet sistem za fiziku, Theora video kompresija.
Svaki model ima kontrolu senke koja je vezana za njega, tako da cela scena može izgledati jako realistično ako se ovaj parametar dobro podesi i iskoristi. Morfovanje verteksa na objektu stavlja ovaj program u rang sa 3D endžinima tipa Valve Source, koji pokreće Half Life 2, jer ćete sa pomenutim efektom imati kontrolu facijalnih mišića na objektima koji moraju da se animiraju iz koda, tj. dinamički. Kao šlag na tortu idu integrisani efekti bazirani na pixel shaderima treće generacije, koji se mogu ubaciti na scenu gde god poželite. Kada ste završili s modelima, možete podesiti okruženje scene. Tu se sve odigrava tako što se koristi slika koja se mapira na šest stranica kocke i postavlja na scenu, te se stvara utisak da se sve dešava u tom istom okruženju gde god da se okrenete. Ako niste vični pravljenju enviroment mapa, u tome će vam pomoći (a i u drugim delovima programa) dobro podržana online galerija resursa koje slobodno možete koristiti u svom projektu. To znači da kada u bilo kom delu programa izabarete opciju Add, možete mesto Browse dugmeta kliknuti na Online library i listanjem iz dobro organizovane baze izabarati onaj koji vam odgovara, a da posle ne morate da mislite o tome da li će to nekom zasmetati, što je čest slučaj sa pozajmljivanjem grafičkog materijala sa Interneta. Generator terena veoma je dobar dodatak celoj priči sa okruženjem, jer omogućava dodavanje parametarski kontrolisanog terena, koji je i pored bilo kog oblika kompleksnosti optimizovan za brzo iscrtavanje korišćenjem naprednih tehnika za generisanje terena koji su uključeni u DX Studio 3. Ako vam zatreba vatra ili pravite fontanu u igri, to možete odraditi u particle editoru, koji će podešavanjem parametra emitovanja partikla i korišćenjem adekvatnih sličica dočarati taj efekat. Naravno, ništa od ovoga nije kompletno bez zvučnih efekata. Oni se dodaju u sound editoru, i to u formatima WAV, OGG, MP3. Kada ste završili s postavljanjem scene u vizuelnom delu, da bi se sve povezalo na način na koji vi to želite, morate zasukati rukave i kodirati, tj. skriptovati elemente i logiku igre. U tu svrhu koristi se već naširoko poznati JavaScript jezik, koji nije toliko težak za učenje. Ko je ikada radio kodiranje web stranica koje koriste JavaScript, veoma brzo će savladati skriptovanje i u ovom programu. U skripti, koja mora biti bazirana na funkcijskom tipu, imate kontrolu svih eventa, tj. događaja na koje će kod reagovati kao što su pomeranje miša, klik dugmetom, pritiskanje kursorskih i drugih tastera, reagovanje na koliziju (sudaranje) dva ili više objekata na sceni, i na tome se svaka igra bazira i kontroliše dešavanje na nivou. Što je jako zanimljivo, imate potpunu kontrolu nad svim entitetima na sceni dok se program izvršava sa integrisanim debagerom – znači, dok budete testirali pokrenutu aplikaciju, možete u editoru uticati na neke parametre koji će se istog momenta manifestovati izmenom koju ste uradili na vašem programu, bez ponovnog pokretanja aplikacije i provere izmene, što može dosta da skrati vreme provedeno u testiranju. Ako kodirate delove vašeg projekta tako da kasnije želite da koristite isti kod ali sa manjim izmenama, DX Studio omogućava pravljenje kontrole (za vizuelne objekte) i modula, koje sa nekim izmenama možete koristiti u drugim delovima programa ili ih postaviti u lokalnu ili online biblioteku i tako pomognete i drugima u razvoju aplikacija. Za web aplikacije, korišćenjem integrisanih SOAP i OLEDB klijenata možete komunicirati putem HTTP protokola s bilo kojim web serverom i razmenjivati podatke, na primer highscore koji su igrači napravili u vašoj online igri i koji će posle igranja postati javan za pregled na serveru. Video format koji se može uvesti u DX Studio je Theora OGG, isti onaj koji ste imali prilike da vidite na tutorijalima. Da biste konvertovali postojeće MPEG ili AVI fajlove, koristite besplatne konvertere tipa MediaCodera, koji možete skinuti sa http://mediacoder. Sve ovo ne bi bilo toliko lako za učenje da nema raširene komune ljudi koji se bave razvojem u DX Studiju i wiki-dela sajta firme Worldweaver koji je krcat informacijama i tutorijalima. To će vam pomoći da za vrlo kratko vreme svoje snove pretvorite u dela, pa čak i sa besplatnom verzijom ovog programa, koja je samo u nekim stvarima ograničenija od komercijalne verzije. Duško PEJAČKI | |||||||||||||
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opšte teme | Internet | Test drive | Test run | PD kutak | CeDeteka | WWW vodič • Svet igara Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |