INTERNET<>
042012<><>

Pinterest

Pinuj interesovanje

Kako je online oglasna tabla sa slikama za rekordno kratko vreme postala jedna od najpopularnijih društvenih mreža u SAD, a sve više i u svetu?

Nekako izvan radara radoznalih tech medija i ranih usvajača, Pinterest je preko noći dostigao cifru veću od 10 miliona jedinstvenih posetilaca mesečno. To se desilo brže i na drugačiji način u odnosu na bilo koji drugi nezavisni sajt u istoriji.

Pinterest je otvorio vrata internet marketinga na potpuno nov način. Tech kompanije i drugi krupni igrači tu će teško naći svoje mesto, ali će proizvođači stare, dobre robe i te kako profitirati.

Ako vam je ova web destinacija promakla, reći ćemo vam da je Pinterest poput beskonačne virtuelne stiroporske table za kačenje slika, ali sa velikim stepenom organizacije. Kao i svaka društvena mreža, i ova dolazi sa svojom karakterističnom terminologijom, koja je brzo naišla na pozitivan odziv kod korisnika.

Zakačene slike su pinovi. Njih možete dodati uploadom, ali se većina korisnika služi fajlovima koji su već online. Kada želite da zakačite (pinujete) sliku, dovoljno je da unesete URL stranice i Pinterest će pokupiti sve što može da nađe na zadatoj adresi. Ipak, najrasprostranjeniji način za korišćenje Pinteresta je Pin It Bookmark, koji funkcioniše kao dugme za kačenje slika. Kada posetite stranicu koja sadrži fotografiju ili sliku koju želite da dodate na Pinterest, dovoljno je da kliknete na taj bookmark. Pinterest se u velikoj meri koristi i preko Facebook aplikacije.

Da se stvari ne bi otrgle kontroli, slike se kategorišu boardovima, koje takođe kreira sam korisnik. Board sadrži slike i fotografije iz neke kategorije, a Pinterest ohrabruje kreiranje što više ovakvih „virtuelnih foldera” sa precizno definisanom tematikom (npr. nemi filmovi iz dvadesetih godina prošlog veka). Na taj način najlakše ćete se povezati sa ljudima s kojima delite isto interesovanje.

Kada vam se dopadne neki pin, možete ga repinovati, što je način za viralno širenje sadržaja. Takođe, možete da odaberete da pratite neki board ili sve što dolazi od određenog korisnika. Zanimljivo je to što ova društvena mreža uspeva da održi akcenat na tematici, tako da su zasad sami profili korisnika manje bitni – mada je nedavno najavljena nova verzija Pinterest profila. Iako možete da pratite nekog korisnika, u većini slučajeva ljudi biraju samo određene boardove, dok je teško „naterati” nekoga da prati vašu celokupnu aktivnost.

Stavljanje tema u prvi plan, umesto korisnika i njihove direktnije interakcije, zaista izdvaja Pinterest od konkurencije. Međutim, tu tek počinju važne razlike. Kada posetite Pinterest, imajući u vidu to da je ova mreža šareno, naizgled beskonačno more vizuelnog sadržaja, ne bismo vas krivili ako biste očekivali da tamo vidite dominaciju internet memea.

Međutim, umesto stražara iz Skyrima koji poručuje da je bio avanturista pre nego što ga je strela pogodila u koleno i Anti ACTA poruka, ovde ćete naći venčanice, ideje za uređenje doma i mnogo ženskih cipela. Pinterestom dominiraju žene, barem kada su registrovani korisnici u pitanju. U jednom trenutku, više od 95 odsto korisnika bile su pripadnice lepšeg pola, uglavnom iz fino ušuškane američke srednje klase, opterećene šopingom. Tako je Pinterest i uspeo.

Ovaj sajt dve godine nije uspevao da pronađe svoju ciljnu grupu. Nije bio čak ni zastupljen na tech blogovima, pa je promakao ranim usvajačima. Mediji su ga primetili onda kada je već postao hit, što je neobično u ovoj oblasti. To je zapravo veliki uspeh, jer je razvoj išao prirodnim putem. Sada se Pinterest menja – muškaraca ima oko 20 odsto, a i među devojkama je sve više onih koje ne jure da pinuju nešto kako bi se pohvalile time šta su kupile ili šta planiraju da kupe. Za razliku od pre nekoliko meseci, tamo sada možete pronaći sve raznovrsniju tematiku.

Iako možda ne deluje tako, Pinterest je veoma važan jer omogućava da se potvrdi zakonitost vezana za razvoj društvenog umrežavanja – težnja ka jednostavnosti, brzini i vizuelnoj dimenziji. Najpre je deljenje sadržaja bilo ograničeno na blogove koje smo morali da pišemo. Zatim su društvene mreže učinile sadržaj jednostavnijim, a deljenje bržim. Onda je Pinterest stavio akcenat na vizuelni sadržaj, ali je i orijentaciju prebacio na preporuke na osnovu tematike, umesto na preporuke koje dolaze od ljudi. Neki stručnjaci za društvene medije smatraju da će ovakve topic-centric mreže u budućnosti postati popularne koliko su sada people-centric i da će one postojati paralalelno.

Da je ovaj koncept primamljiv muškarcima i da će ga i oni prihvatiti možda potvrđuje nastanak sve popularnijih klonova, ali i brza infuzija pripadnika jačeg pola na samom Pinterestu. Već su napravljeni klonovi za muškarce Menteresting i Gentlemint, a postoje i bar dve jake porno alternative Pinterestu. Jednostavno, ovaj model omogućava da ljudi lako izraze svoj vizuelni identitet, da se pohvale, da podele svoje planove sa ostalima ili da celokupnu aktivnost pretvore u hobi – virtuelno skupljanje stvari koje vole. Nije ni čudn što korisnici samo na Facebooku provode u proseku više vremna. Twitter i Google Plus beleže znatno manje zadržavanje korisnika nego Pinterest.

S poslovne tačke gledišta, Pinterest je brendovima otvorio vrata internet marketinga na potpuno nov način. Tu će teško naći svoje mesto tech kompanije i mnogi drugi krupni igrači, ali će proizvođači stare, dobre robe i te kako profitirati. „Ovo moram da pinujem” spada u kategoriju misli koja je neophodna da društvena mreža uspe, a potrebu za šerovanjem, tj. pinovanjem, tvorci Pinteresta uspeli su da usade svojoj ciljnoj grupi. Kada se tako nešto desi, onda je svetla budućnost društvenog medija zagarantovana.

Sada Pinterest referalima donosi veći saobraćaj nego Google Plus, YouTube i LinkedIn zajedno. Iako je ova društvena mreža zbir interesovanja i vizuelni način da se izrazite, ona je ujedno i ogromna oglasna tabla, čiji marketinški potencijal brendovi tek treba da istraže.

Ivan VESIĆ

 
.rs
.rs
Yahoo tužio Facebook
(Ne)moć društvenih medija
Pinterest
Šta mislite o ovom tekstu?
Online prevođenje
WWW vodič

Delimo pozivnice
Potražite autora ovog teksta na društvenim mrežama da biste dobili pozivnicu za Pinterest.
Home / Novi brojArhiva • Opšte temeInternetTest driveTest runPD kutakCeDetekaWWW vodič • Svet igara
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontaktSaradnjaOglasiPretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opšte teme
Internet
Test Drive
Test Run
PD kutak
CeDeteka
WWW vodič
Svet igara



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera