![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Predstavljamo: Gecko Solutions
Povećan obim poslovanja postavio je pred Gecko Solutions cilj da do kraja 2016. godine dupliraju broj zaposlenih
Gecko sebe profiliše kao servisnu kompaniju, a samo u prošloj godini njegovi inženjeri su proizveli pa potom izvezli softver u vrednosti od dva miliona dolara. Iako većina kompanija ove vrste radi na razvoju svojih proizvoda koje potom više puta prodaje, ovaj beogradski razvojni centar se opredelio da svoj biznis širi na nešto drugačiji način. Vraćajući se svojim korenima i sledeći lični primer dobre prakse, Gecko svoj rad investira u Startupe sličnog profila u Americi, što je za sada rezultiralo partnerskim statusom u šest idejno različitih kompanija.
Zaposleni kao temelj kompanije U Gecku smatraju da zaposleni određuju karakter kompanije, njenu poslovnu filozofiju i njene vrednosti. Zato se u unutrašnjoj organizaciji pridržavaju jedinstvenog pristupa, pa često za sebe kažu da zajedno čine jedan tim u kome svi igraju i napad i odbranu.
Rad u manjem radnom okruženju i sami zaposleni vide kao prednost. „U manjoj kompaniji timovi su kompaktniji, što je kombinacija stabilnosti i dinamičnosti. Svi smo tu i sve promene timova su pojednostavljene, nema nekog preteranog formalizma u procedurama, ne gubi se vreme na stvari sa strane i vrlo brzo čovek može da se uklopi, čime se ja, kao neko ko je duže vremena u kompaniji, ponosim”, priča Nebojša Ristin koji već tri i po godine radi na poziciji vodećeg softverskog inženjera. „Međutim, iako je odnos manje formalan i dalje se ozbiljno radi.”
Timski rad Sa kancelarijama raspoređenim na dva sprata, radni prostor je otvorenog tipa što doprinosi konstantnoj interakciji između zaposlenih. Gotovo je suvišno pominjati da je svakom pojedincu obezbeđen najnoviji hardver i svi potrebni elementi za rad. Budući da je jedna od najprepoznatljivijih odlika Geckoa jak timski duh i prijateljski odnos među zaposlenima, priliku da se opuste imaju u sobi za razonodu i zajedničkom prostoru u lobiju zgrade.
Ovakav odnos podrazumeva da se unutar, ali i između timova znanja i veštine konstantno prenose. Jedna od polaznih tačaka u obuci novih kadrova je prenošenje znanja starijih kolega.
Pored interaktivnog učenja, Gecko nastoji da zaposlenima obezbedi veliki broj obuka i seminara koji će im koristiti u daljem radu, ali i povremena gostovanja stranih predavača iz IT sveta koji ih uvode u neku od novousvojenih tehnologija u radu. Napredovanje Individualni napredak pojedinca u direktnoj je sprezi sa pozicijom u internom sistemu hijerarhije, a samim tim i sa visinom novčane nadoknade i ovlašćenja za posao koji obavlja. „Ako posmatramo vremenski, napredovanje je verovatno i brže nego što bi trebalo da bude, ali sama dinamika posla diktira takav tempo”, kaže Saša Atanasković. „S druge strane, mogućnosti za napredovanje su isključivo zavisne od čoveka i, ako neko hoće da ide uzlaznom lestvicom, to mu je i omogućeno.” Mlad čovek koji dođe u tim ima precizno utvrđen plan obuke za naredna tri meseca i direktno radi sa mentorom koji ga vodi i prati u predviđenom periodu. Međutim, jedna od prednosti rada u manjem timu, prema Sašinim rečima jeste to što je lako uočiti i ispratiti svakog pojedinca ponaosob. Kako do posla Čak 86 odsto zaposlenih čine visokoobrazovani, što znači da je diploma PMF-a, ETF-a i FON-a jedan od preduslova da postanete deo Gecko razvojnog tima. „Za veći broj pozicija fakultet je uslov. Ovih preostalih 14 odsto čine ljudi koji još nisu završili fakultet, ali mi se trudimo da im obezbedimo uslove i motivišemo ih da završe. Jer, ako se neko zove softver inženjer, treba i da bude visoko školovan”, zaključuje Saša. Gecko ima stalno otvorene pozicije, a porast obima poslovanja uslovljava svetle prognoze, jer je plan da se na godišnjem nivou redovi kompanije obogate za po 20 novih radnika. Slobodna radna mesta se uglavnom oglašavaju na Infostudu, LinkedInu i društvenim mrežama, a jedan od glavnih kanala je zvanična internet stranica kompanije. Takođe, sve više je prisutan i sistem preporuke koji se ispostavio kao najbolji put do traženog kandidata. Sam proces selekcije se uglavnom obavi u dva kruga putem kojih se procenjuje nivo tehničkog znanja ljudi koji su aplicirali za posao, a sa njima pričaju baš oni inženjeri koji će preuzeti ulogu mentora u budućem radu. „Uvek se trudimo da kroz razgovor saznamo od kandidata koliko je motivisan, koliko poznaje tražene tehnologije, koliko treba da uči i njegov kapacitet da u tome istraje”, objašnjava Nebojša. „Intervju proces nije vođen ustaljenim normama i obično je neka vrsta diskusije sa kandidatima, što se ispostavilo kao veoma uspešan metod.” Pored zvaničnih konkursa, put do Gecko razvojnog centra vodi i preko plaćene prakse. Dosadašnja statistika pokazuje da je 70 odsto bivših praktikanata sada u redovima zaposlenih. Ostanak zavisi isključivo od kandidata, a ne od trenutno raspoloživih slobodnih mesta u kompaniji. „Program prakse radimo od početka i to je jedna od retkih stvari koja nam je stalno otvorena”, objašnjava Saša. „Ona se raspisuje za studente završnih godina i traje oko tri meseca. Mi očekujemo da kad prođu ulazno testiranje i dođu kod nas, oni ovde i ostanu.” Ako se uzme odnos cene i kvaliteta, prema mišljenju Saše Atanaskovića, srpski inženjeri su među najboljima u svetu. To je, pored velikog izvoznog potencijala, jedan od razloga što domaći razvojni centri imaju tako mnogo posla. Nedostatak softver developera izazvao je pravu pomamu za kadrovima iz ove oblasti, pa se domaće IT kompanije kroz stalno otvorene pozicije bore za kadar. Uzimajući u obzir poslovne tendencije i plan da do kraja 2016. godine dupliraju broj zaposlenih, Gecko Solutions će biti česta adresa za zaposlenje. Jelena SLOVIĆ |
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opšte teme | Internet | Test drive | Test run | PD kutak | CeDeteka | WWW vodič • Svet igara Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |