TEST OF TIME<>
092019<><>

Dungeon Master 1 i 2

Iako nije bio prvi dungeon crawler u kvazi 3D izvođenju, Dungeon Master je imao ogroman uticaj na dalji razvoj role playing žanra, čiji se efekti osećaju i do današnjih dana. Kao relativno nepoznat razvojni tim, FTL Games krajem 1987. godine objavljuje Dungeon Master u verziji za Atari ST i ubrzo postaje najprodavanija igra na platformi, potukavši rekord koji je držala prethodna FTL-ova igra SunDog. Već sledeće godine igra je portovana na sve moguće igračke platforme tog doba, uz sitna grafička unapređenja.

Dungeon Master (bit.ly/2T5j4hi, 454 KB) je bukvalno preko noći svet dungeon crawlera preveo iz tradicionalnog pogleda odozgo u trodimenzionalno okruženje, nudeći igračima veću slobodu kretanja, uz istovremeno prebacivanje borbi sa poteznog u izvođenje u realnom vremenu.

Nakon sastavljanja četvoročlane družine od ponuđenih predefinisanih likova, krećete u istraživanje duboke tamnice u potrazi za moćnim magijskim predmetom, uz čiju pomoć ćete savladati Lorda Haosa. Mnoge sitnice koje danas uzimamo zdravo za gotovo prvi put su viđene u ovoj igri, poput lutke u inventaru na koju navlačimo različite delove opreme. Uz portrete likova figurišu tri skale: energija, glad i žeđ. Energiju obnavljate upotrebom napitaka ili spavanjem, po tamnici su razbacane razne đakonije (hrana ponekad ostaje i iza ubijenih neprijatelja), dok čuturicu možete dopuniti na fontanama. Zamke i raznorazne zagonetke sastavni su deo tamnice, a kreću se od jednostavnog pronalaženja ključa koji odgovara datoj bravi, preko skrivenih tastera na zidovima, do složenih glavolomki sa podnim pločama osetljivim na pritisak. Za razliku od starijih predstavnika žanra, protivnici slobodno tumaraju hodnicima, pa ih nećete uvek zateći na istoj lokaciji. Borba se odvija u realnom vremenu, a napade izvodite izborom lika, oružja i akcije (zamahivanje mačem, odapinjanje strele, bacanje bodeža...), nakon čega sledi kratki cooldown. Grafika je upečatljiva, što se posebno odnosi na mnogobrojne pripadnike lokalnog bestiarijuma, dok zvučni efekti, iako veoma korisni za lociranje protivnika, ipak nisu dorasli visini zadatka.

 
Na krilima ogromne popularnosti, igra ubrzo dobija i ekspanziju Chaos Strikes Back (bit.ly/2GNmsZz, 1,16 MB) sa novom, većom i znatno težom tamnicom, bez značajnijih promena u samom gameplayu.

Međutim, na punokrvni nastavak čekalo se predugo, a igra postaje žrtva glupavih ugovora o ekskluzivnosti, pa iako je 1993. godine izdata za japansko tržište, ostatak planete morao je da čeka još dve godine na Dungeon Master II: The Legend of Skullkeep (bit.ly/31jTd8p, 4,3 MB). Najveća novina je da se deo igre odvija na otvorenom, uz dodatak neizostavnog elementa svakog RPG-a – prodavnica u kojima možete kupiti/prodati oružje, oklop, hranu i druge potrepštine. Sam gameplay je nešto arkadniji, jer borba preuzima primat nad rešavanjem zagonetki, koje su sada lakše i dosta ređe nego ranije. I pored evidentnih poboljšanja na svim poljima, Dvojku je u trenutku izdavanja već pregazilo vreme, pa ujedno predstavlja i labudovu pesmu FTL Gamesa.

Darko MIHOKOVIĆ

 
Dungeon Master 1 i 2
Šta mislite o ovom tekstu?
Dark Warrior
Ski or Die
Pang Pang
Garfield: Big, Fat, Hairy Deal

Platforma:
Amiga 500
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera