Povratak na indeks Prethodna igraHalf-LifeSledeća igra
 

 

Doomolike igre mogu se podeliti na dve podvrste: one koje isključivo služe za iskaljivanje besa nad kompjuterski generisanim likovima i one čiji su autori imali ambiciju da naprave spoj između 3D pucačke igre i avanture, odnosno strategije. Nažalost, predstavnika ove druge podvrste ima srazmerno malo. To su očigledno uvideli i ljudi okupljeni pod zajedničkim imenom „Valve Software”. Plod njihovog dvogodišnjeg rada, u nastojanju da se stvori Doomačina nove generacije, izazvao je pravu pometnju među ljudima kojima su kompjuterske igre prirasle za srce.

Grafika nije udarna karakteristika Half-Lifea, ali daleko od toga da je loša. Igra je u prvo vreme razvijana na „3D engineu” Quakea, ali je pojava Quakea 2 u međuvremenu prinudila autore da pređu na savremeniji „engine”. Otuda je logično što kvalitet grafike približno odgovara Quakeu 2, s tim što je ambijent daleko svetliji, a korišćene teksture bogatije pastelnim bojama, pa igra stilski najviše podseća na Jedi Knight. Svi likovi su modelovani maestralno (daleko detaljnije nego u Quakeu 2), a to se specijalno odnosi na neprijatelje vanzemaljskog porekla. Njihov groteskan izgled kao da je plod nečijih najstrašnijih košmara koji su kasnije materijalizovani u kompjuterskom obliku.

Ono što Half-Life čini tako dobrom igrom jeste njena bazična koncepcija, struktura i, možda najvažnije, veštačka inteligencija „non-playing” likova, bilo da se radi o neprijateljima ili o ličnostima koje su spremne da glavnom junaku priteknu u pomoć. Bitno je reći da u Half-Lifeu ne postoji klasična podela na nivoe. Igra se sastoji od nekoliko velikih celina koje su iscepkane na manje delove. Suština je, dakle, u tome što to nije obična Doomačina u kojoj je cilj potamaniti sve živo. Konačno se neko dosetio da napravi igru gde junak u cilju preživljavanja može da komunicira sa drugim likovima, da im pomaže ili da dobija pomoć, da u toku okršaja pobegne od neprijateljskih jedinica ili da ih na neki način nadmudri. Ali, ni neprijatelji nisu bez mozga, što posebno važi za pripadnike ljudskog roda. Retki su oni koji će direktno srljati u smrt; većina njih će se organizovati u grupe, a kada osete da je vrag odneo šalu, potrudiće se da nađu zaklon ili čak da pobegnu sa lica mesta.

Briljantan spoj akcije i avanture kao u Half-Lifeu u celini gledano predstavlja jedno od najboljih dostignuća svoga žanra.

Kompletan opis igre