Doomolike
igre mogu se podeliti na dve podvrste: one koje isključivo služe
za iskaljivanje besa nad kompjuterski generisanim likovima i one
čiji su autori imali ambiciju da naprave spoj između 3D pucačke
igre i avanture, odnosno strategije. Nažalost, predstavnika ove
druge podvrste ima srazmerno malo. To su očigledno uvideli i ljudi
okupljeni pod zajedničkim imenom „Valve Software”. Plod njihovog
dvogodišnjeg rada, u nastojanju da se stvori Doomačina nove
generacije, izazvao je pravu pometnju među ljudima kojima su kompjuterske
igre prirasle za srce.
Grafika nije udarna karakteristika Half-Lifea,
ali daleko od toga da je loša. Igra je u prvo vreme razvijana na
„3D engineu” Quakea, ali je pojava Quakea 2 u međuvremenu
prinudila autore da pređu na savremeniji „engine”. Otuda je logično
što kvalitet grafike približno odgovara Quakeu 2, s tim što
je ambijent daleko svetliji, a korišćene teksture bogatije pastelnim
bojama, pa igra stilski najviše podseća na Jedi Knight. Svi
likovi su modelovani maestralno (daleko detaljnije nego u Quakeu
2), a to se specijalno odnosi na neprijatelje vanzemaljskog
porekla. Njihov groteskan izgled kao da je plod nečijih najstrašnijih
košmara koji su kasnije materijalizovani u kompjuterskom obliku.
Ono što Half-Life čini tako dobrom igrom jeste
njena bazična koncepcija, struktura i, možda najvažnije, veštačka
inteligencija „non-playing” likova, bilo da se radi o neprijateljima
ili o ličnostima koje su spremne da glavnom junaku priteknu u pomoć.
Bitno je reći da u Half-Lifeu ne postoji klasična podela
na nivoe. Igra se sastoji od nekoliko velikih celina koje su iscepkane
na manje delove. Suština je, dakle, u tome što to nije obična Doomačina
u kojoj je cilj potamaniti sve živo. Konačno se neko dosetio da
napravi igru gde junak u cilju preživljavanja može da komunicira
sa drugim likovima, da im pomaže ili da dobija pomoć, da u toku
okršaja pobegne od neprijateljskih jedinica ili da ih na neki način
nadmudri. Ali, ni neprijatelji nisu bez mozga, što posebno važi
za pripadnike ljudskog roda. Retki su oni koji će direktno srljati
u smrt; većina njih će se organizovati u grupe, a kada osete da
je vrag odneo šalu, potrudiće se da nađu zaklon ili čak da pobegnu
sa lica mesta.
Briljantan spoj akcije i avanture kao u Half-Lifeu
u celini gledano predstavlja jedno od najboljih dostignuća svoga
žanra.
Kompletan
opis igre
|