Thief:
The Dark Project je krajnje neobična igra koja vas stavlja u
ulogu Gareta, mladića koji je primljen u elitnu lopovsku školu iz
koje izlaze vrhunski obučeni „stručnjaci”, koji za sebe ili za potrebe
bogate klijentele, obavljaju nelegalne posliće. Osnovni razlog zbog
koga se Thief toliko razlikuje od drugih igara leži u činjenici
što glavni junak nije hodajuća mašina za ubijanje, već prepredeni
lopov čiji zanat nalaže izbegavanje sukoba sa potencijalnim neprijateljima,
sem u slučajevima kada je to preko neophodno da bi se ostvario neki
cilj.
Pre početka svake misije, igrač odabire jedan od tri
nivoa težine. Međutim, umesto da se to odrazi na promenu snage i
inteligencije protivnika, nivo težine u ovoj igri definiše potrebne
uslove za ispunjavanje zadate misije. Što je odabrana težina veća,
to su rigorozniji uslovi koje igrač mora da zadovolji. Npr. „normal”
nivo u većini slučajeva dozvoljava ubijanje stražara, dok „expert”
po pravilu zahteva da se posao odradi bez ijedne prolivene kapi
krvi. Nakon izbora težine, sledi ulazak u prodavnicu u kojoj je
moguće kupiti opremu koja lopovu može biti od koristi u toku izvođenja
akcije. Od oružja na raspolaganju su svega tri stvari: mač, buzdovan
i luk i strele. Funkcija mača je jasna – on služi za direktnu konfrontaciju
sa protivnicima, mada je najbolje uzdržavati se od njegove upotrebe
zato što jedan lopov obično nema velike šanse u dvoboju sa nekim
vitezom. Buzdovan služi za onesvešćivanje protivnika. Prednost njegovog
korišćenja je dvojaka: ne izaziva buku koja može da privuče druge
stražare i njegovom upotrebom ne ostaju krvave mrlje na podu i zidovima.
Ipak, najinteresantnija stvarčica je luk sa strelama. Pored običnih
strela, koje služe za trenutno usmrćivanje protivnika na daljinu,
postoje strele specijalne namene. Vodene strele, recimo, služe za
gašenje baklji čime se stvara mrak, dok zvučne strele proizvode
pištanje koje odvraća pažnju čuvara. Od ostale opreme tu su alati
za obijanje brava, konopac, mine, specijalni napici itd.
Kada misija konačno započne, potrebno je otvoriti četvore
očiju i dobro naćuliti uši. Osnovno pravilo koga se treba pridržavati
je da lukavstvo, dovitljivost i brzina imaju prednost nad sirovom
snagom. Mrak, senke i tišina saveznici su svakog lopova, dok su
svetlost i zvukovi najčešće njegovi neprijatelji. Planiranje svakog
koraka je od suštinske važnosti zato što najmanja greška može biti
fatalna. Najbolji način da se ostane živ je izbegavanje svakog kontakta
sa živim bićima. To se postiže skrivanjem u mračne hodnike i budžake,
laganim hodanjem po površinama koje ne stvaraju glasne zvukove (tepisi,
trava itd.), kretanjem tik uz zidove i stubove, osluškivanjem šta
se događa u okolini i sl. Ukoliko ipak dođe do borbe, treba što
pre ukloniti tragove, a to podrazumeva sakrivanje tela, brisanje
krvavih mrlja itd.
Kompletan
opis igre
|