Tri
osnovna podsegmenta ove igre su: surfovanje Webom zarad kontaktiranja
plaćenika, globalno planiranje na strateškoj mapi sa sektorima i
taktička squad-based potezna borba pri sukobu sa neprijateljima.
Laptop ikona iz prvog dela igre, koja je služila za vezu sa A.I.M.-om
(Association of International Mercenaries) sada je prerasla u pravi
virtuelni Web i mail klijent. Sem kozmetičkih, nudi vam i nekoliko
konceptualnih izmena: kontaktiranje A.I.M-a i rivalske organizacije
M.E.R.C. zarad rente komandosa, kupovinu oružja i opreme na sajtu
distributera i mogućnost dobrovoljnog osiguranja od „nesreće na
poslu” kod neke vrste „Lojda” za plaćenike. Povremene e-mail poruke
služe kao šlagvort koji dodatno gradi priču i donosi informacije
od životnog značaja za uspeh operacije (naručeno oružje je stiglo
na aerodrom itd.).
Vaše momke i devojke više nećete plaćati na kraju svakog
radnog dana: pri kontaktu sa plaćenikom, sada ćete potpisivati ugovor
na dan, nedelju ili dve. Naravno, na početku nećete moći da priuštite
skupe i iskusne operativce sa početka liste, već ćete se morati
zadovoljiti sa manje sposobnim i jeftinijim početnicima, u nadi
da će isti poživeti dovoljno dugo da iskustvom postanu upotrebljivi
i u težim bitkama. Komandosi su unikatne ličnosti sa specifičnim
sposobnostima i različitim vrednostima u desetak kategorija (veština
sa oružjem, agilnost, snaga...), koje tokom bitaka progresivno rastu
(ili se smanjuju težim ranjavanjem). Paradoksalno, ali samo ovaj
segment igre koja je po definiciji strategija zaslužuje da postane
jedinica za meru FRP kvaliteta. U principu, ovde svi mogu da rade
sve, manje ili (mnogo) više uspešno. Karakteristike im realno rastu
u odnosu na ono šta rade, a na opasnost i dešavanja reaguju sasvim
odgovarajućim komentarima i promenom stava i raspoloženja. Jagged
Alliance 2 je levom rukom i nenamerno dokazao da su kruti i
naduvani AD&D principi potpuno prevaziđeni. (U isti koš ide
i Might and Magic I-VII.)
Pošto će se početnih 37.000 $ jako brzo istopiti, dalje
finasiranje poduhvata morate obezbediti osvajanjem rudnika plementih
metala i gradova koji ih okružuju. U naseljenim mestima (kad ih
oslobodite) možete da trenirate lokalnu miliciju i time eliminišete
potrebu da vam skupi komandosi služe kao straža. Same bitke, odnosno
njihov princip i način izvođenja vode poreklo od prvog X-Coma:
ljudstvo koje sami opremate oružjem, pancirnim prslucima i opremom,
izometrijski pogled na bojište, akcioni poeni i potezi, fog-of-war...
Poznati princip ovde je doveden do stepena koji je jako blizak pojmu
savršenstva (superfunkcionalni interfejs, dnevne i noćne borbe,
nepredvidljivi i pametni protivnici, modifikovanje oružja i opreme,
korišćenje vozila za transport, iznenadni obrti u razvoju situacije,
sub-questovi dobijeni od NPC likova koje srećete...). Poezija.
Kompletan
opis igre
|