Povratak na indeks Prethodna igraJagged Alliance 2Sledeća igra
 

 

Tri osnovna podsegmenta ove igre su: surfovanje Webom zarad kontaktiranja plaćenika, globalno planiranje na strateškoj mapi sa sektorima i taktička squad-based potezna borba pri sukobu sa neprijateljima. Laptop ikona iz prvog dela igre, koja je služila za vezu sa A.I.M.-om (Association of International Mercenaries) sada je prerasla u pravi virtuelni Web i mail klijent. Sem kozmetičkih, nudi vam i nekoliko konceptualnih izmena: kontaktiranje A.I.M-a i rivalske organizacije M.E.R.C. zarad rente komandosa, kupovinu oružja i opreme na sajtu distributera i mogućnost dobrovoljnog osiguranja od „nesreće na poslu” kod neke vrste „Lojda” za plaćenike. Povremene e-mail poruke služe kao šlagvort koji dodatno gradi priču i donosi informacije od životnog značaja za uspeh operacije (naručeno oružje je stiglo na aerodrom itd.).

Vaše momke i devojke više nećete plaćati na kraju svakog radnog dana: pri kontaktu sa plaćenikom, sada ćete potpisivati ugovor na dan, nedelju ili dve. Naravno, na početku nećete moći da priuštite skupe i iskusne operativce sa početka liste, već ćete se morati zadovoljiti sa manje sposobnim i jeftinijim početnicima, u nadi da će isti poživeti dovoljno dugo da iskustvom postanu upotrebljivi i u težim bitkama. Komandosi su unikatne ličnosti sa specifičnim sposobnostima i različitim vrednostima u desetak kategorija (veština sa oružjem, agilnost, snaga...), koje tokom bitaka progresivno rastu (ili se smanjuju težim ranjavanjem). Paradoksalno, ali samo ovaj segment igre koja je po definiciji strategija zaslužuje da postane jedinica za meru FRP kvaliteta. U principu, ovde svi mogu da rade sve, manje ili (mnogo) više uspešno. Karakteristike im realno rastu u odnosu na ono šta rade, a na opasnost i dešavanja reaguju sasvim odgovarajućim komentarima i promenom stava i raspoloženja. Jagged Alliance 2 je levom rukom i nenamerno dokazao da su kruti i naduvani AD&D principi potpuno prevaziđeni. (U isti koš ide i Might and Magic I-VII.)

Pošto će se početnih 37.000 $ jako brzo istopiti, dalje finasiranje poduhvata morate obezbediti osvajanjem rudnika plementih metala i gradova koji ih okružuju. U naseljenim mestima (kad ih oslobodite) možete da trenirate lokalnu miliciju i time eliminišete potrebu da vam skupi komandosi služe kao straža. Same bitke, odnosno njihov princip i način izvođenja vode poreklo od prvog X-Coma: ljudstvo koje sami opremate oružjem, pancirnim prslucima i opremom, izometrijski pogled na bojište, akcioni poeni i potezi, fog-of-war... Poznati princip ovde je doveden do stepena koji je jako blizak pojmu savršenstva (superfunkcionalni interfejs, dnevne i noćne borbe, nepredvidljivi i pametni protivnici, modifikovanje oružja i opreme, korišćenje vozila za transport, iznenadni obrti u razvoju situacije, sub-questovi dobijeni od NPC likova koje srećete...). Poezija.

Kompletan opis igre