![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Zaplet: posle uspešne bitke za lekovito drveće na ostrvu Matavira, put vas vodi do latinoameričke pseudo-države Arulko gde opet preuzimate ulogu menadžera za komandose i plaćenike, unajmljeni od strane svrgnutog predsednika da aktivno i organizovano pridonesete obaranju režima njegove bivše supruge, sada kraljice i generalisimusa Deirdrane. U tu svrhu možete i morate da iznajmljujete usluge profesionalnih „pasa rata” uz pomoć kojih ćete, sektor po sektor, doneti demokratiju i republikanski oblik vladavine i u ovaj napaćeni zapećak trećeg sveta. Kao što vidite, fabula i okruženje pomalo podsećaju na Haiti, samo što ovde nema američke mornarice koja bi celu zbrku rešila jednim rutinskim iskrcavanjem... Tri osnovna podsegmenta igre su ostala suštinski nepromenjena: surfovanje Webom zarad kontaktiranja plaćenika, globalno planiranje na strateškoj mapi sa sektorima i taktička squad-based potezna borba pri sukobu sa neprijateljima. Laptop ikona iz prvog dela, koja je služila za vezu sa A.I.M.-om (Association of International Mercenaries) sada je prerasla u pravi virtuelni Web i mail klijent. Osim kozmetičkih, nudi vam i nekoliko konceptualnih izmena: kontaktiranje A.I.M-a i rivalske organizacije M.E.R.C. zarad rente komandosa, kupovinu oružja i opreme na sajtu distributera i mogućnost dobrovoljnog osiguranja od „nesreće na poslu” kod neke vrste „Lojda” za plaćenike. Povremene e-mail poruke služe kao šlagvort koji dodatno gradi priču i donosi informacije od životnog značaja za uspeh operacije (naručeno oružje je stiglo na aerodrom, itd.). Vaše momke i devojke više nećete plaćati na kraju svakog radnog dana: pri kontaktu sa plaćenikom, sada ćete potpisivati ugovor na dan, nedelju ili dve. Naravno, na početku nećete moći da priuštite skupe i iskusne operativce sa početka liste, već ćete se morati zadovoljiti sa manje sposobnim i jeftinijim početnicima, u nadi da će isti poživeti dovoljno dugo da iskustvom postanu upotrebljivi i u težim bitkama. Komandosi su unikatne ličnosti sa specifičnim sposobnostima i različitim vrednostima u desetak kategorija (veština sa oružjem, agilnost, snaga...), koje tokom bitaka progresivno rastu (ili se smanjuju težim ranjavanjem). Paradoksalno, ali samo ovaj segment igre koja je po definiciji strategija zaslužuje da postane jedinica za meru FRP kvaliteta. U principu, ovde svi mogu da rade sve, manje ili (mnogo) više uspešno. Karakteristike im realno rastu u odnosu na ono šta rade, a na opasnost i dešavanja reaguju sasvim odgovarajućim komentarima i promenom stava i raspoloženja. Jagged Alliance 2 je levom rukom i nenamerno dokazao da su kruti i naduvani AD&D principi potpuno prevaziđeni. (U isti koš ide i Might and Magic I-VII.) Pošto će se početnih 37.000 $ jako brzo istopiti, dalje finasiranje poduhvata morate obezbediti osvajanjem rudnika plementih metala i gradova koji ih okružuju. U naseljenim mestima (kada ih oslobodite) možete da trenirate lokalnu miliciju i time eliminišete potrebu da vam skupi komandosi služe kao straža (milicija takođe stiče borbeno iskustvo, tako da grad koji se nekoliko puta uspešno odbrani postaje praktično neosvojiv). Same bitke, odnosno njihov princip i način izvođenja vode poreklo od prvog X-Coma: ljudstvo koje sami opremate oružjem, pancirnim prslucima i opremom, izometrijski pogled na bojište, akcioni poeni i potezi, fog-of-war... Nema mnogo toga novog da se kaže, sem da je poznati princip ovde doveden do stepena koji je jako blizak pojmu savršenstva (superfunkcionalni interfejs, dnevne i noćne borbe, nepredvidljivi i pametni protivnici, modifikovanje oružja i opreme, korišćenje vozila za transport, iznenadni obrti u razvoju situacije, sub-questovi dobijeni od NPC likova koje srećete...) Poezija. Jagged Alliance 2 je po mišljenju ovog autora najbolja igra u tekućoj godini. Njena dva CD-a su vredna desetostruke težine u zlatu, a jedini razlog što nije izabrana za Igru meseca je kompleksnost koja će verovatno odbiti široku masu igrača. Ako sebe smatrate ozbiljnim gejmerom, kome igre nisu hobi nego način života, ovo jednostavno ne smete propustiti. Čisti, nerafinisani i koncentrisani sirup sirove kompjuterske zabave bez ijedne mane vredne pomena, dugačak, kompleksan i nelinearan doživljaj tenzije, nade, straha, uzbuđenja i planiranja zahteva da ga posedujete. Dimenzija i svet za sebe. Miodrag KUZMANOVIĆ | |||||||||||||
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |