Svemirske
simulacije su igrački žanr sa najviše elemenata čiste kompjuterske
zabave, sposobne da vas uznesu znatno izvan okvira sobe, grada,
države ili uboge zelenoplave planete. U mermer zauvek ostaju urezani
Elite, Frontier, Space Rogue, Privateer, Wing Commander I-V,
X-Wing, Tie Fighter, X-Wing: Alliance, kao večni međaši za poređenje
svih novih poduhvata. Draguljima u kruni se prošle godine pridružio
i Descent (Conflict): Freespace, prvenac novoformiranog „Volition”
tima (na čelu sa Majkom Kulasom, koautorom originalnog Descenta)
koji je i pored kopiranja fabule poslednjeg Wing Commandera
ostavio snažan pečat kvaliteta, unoseći revolucionarne novine na
polju audio-vizuelne dopadljivosti i skladnosti interfejsa.
Freespace 2 predstavlja pravu pravcatu pobunu
protiv klišea i ograničenja na kakva smo navikli: u pitanju je prava
eksplozija kvaliteta, rafinmana i programerskog umeća, suludo uzbudljiva,
bezobrazno zarazna i umetnički odrađena mega-ekstravagantna, adrenalinsko/testosteronska
svemirska pustolovina! Igra koja u ledeni ponor baca X-Wing:
Alliance. Najbolja svemirska simulacija u istoriji poznatog
svemira...
Igra naprosto zaslepljuje kvalitetom, pogotovo iz vizuelne
perspektive, sa grafikom koja je doživela fejslift na kome bi joj
pozavidela i domaćica emisije „Ljubav i moda”. Dizajnirani su na
način od kojeg zastaje dah (i vilica pada na patos), do nekoliko
stotina puta veći od vašeg malog lovačkog plovila i, po defaultu,
izuzetno borbeno spremni. Gotovo u svakoj misiji ogromni brodovi
učestvuju u bitkama protiv pandana sa suprotne strane, gruvajući
iz primarnih topova na najveće ciljeve, uporedo se braneći (turelnim
laserima, Flak topovima, lanserima projektila...) od najezde lovačko-bombarderskih
eksadrila. Zaista treba videti da bi se poverovalo: galimatijas
od bombarderskih parova u torpednom jurišu, lovačke formacije koje
ih presreću, izbegavajući protivnike uletajući u odbramenu vatru
sopstvenih brodova, lajt-šou lasera, projektila, eksplozija, svetlucanja
pogođenih štitova, dovikivanja wingmana, uzbudljive muzike i sveopšte
dinamike. Još ako imate zvučnu karticu koja podržava 3D zvuk i kućni
surround sistem, pripazite svoje srce...
Građanski rat, odsečenost od Zemlje (eksplozija Lucifera
je poremetila Jump-node kao jednu vezu za matičnom planetom) i ponovna
pojava šivanskih brodova u novotkrivenoj Nebuli su bazna podloga
za uverljivu priču čije tkanje ne prestaje ni u toku borbenih misija:
za razliku od prvog dela, koji je putem brifinga i povremenih filmova
odmotavao zaplet, ovde je konačno implemetriran snažan „skriptovani”
modul za razvoj situacije. Komentari wingmana, iznenadni obrti u
toku samih bitaka, gomila gadnih iznenađenja čine sjajno režirani,
bogati i uverljivi „universe” u kojem ništa dugo vremena ne ostaje
izvesno.
Kompletan
opis igre
|