Povratak na indeks Prethodna igraFreespace 2Sledeća igra
 

 

Svemirske simulacije su igrački žanr sa najviše elemenata čiste kompjuterske zabave, sposobne da vas uznesu znatno izvan okvira sobe, grada, države ili uboge zelenoplave planete. U mermer zauvek ostaju urezani Elite, Frontier, Space Rogue, Privateer, Wing Commander I-V, X-Wing, Tie Fighter, X-Wing: Alliance, kao večni međaši za poređenje svih novih poduhvata. Draguljima u kruni se prošle godine pridružio i Descent (Conflict): Freespace, prvenac novoformiranog „Volition” tima (na čelu sa Majkom Kulasom, koautorom originalnog Descenta) koji je i pored kopiranja fabule poslednjeg Wing Commandera ostavio snažan pečat kvaliteta, unoseći revolucionarne novine na polju audio-vizuelne dopadljivosti i skladnosti interfejsa.

Freespace 2 predstavlja pravu pravcatu pobunu protiv klišea i ograničenja na kakva smo navikli: u pitanju je prava eksplozija kvaliteta, rafinmana i programerskog umeća, suludo uzbudljiva, bezobrazno zarazna i umetnički odrađena mega-ekstravagantna, adrenalinsko/testosteronska svemirska pustolovina! Igra koja u ledeni ponor baca X-Wing: Alliance. Najbolja svemirska simulacija u istoriji poznatog svemira...

Igra naprosto zaslepljuje kvalitetom, pogotovo iz vizuelne perspektive, sa grafikom koja je doživela fejslift na kome bi joj pozavidela i domaćica emisije „Ljubav i moda”. Dizajnirani su na način od kojeg zastaje dah (i vilica pada na patos), do nekoliko stotina puta veći od vašeg malog lovačkog plovila i, po defaultu, izuzetno borbeno spremni. Gotovo u svakoj misiji ogromni brodovi učestvuju u bitkama protiv pandana sa suprotne strane, gruvajući iz primarnih topova na najveće ciljeve, uporedo se braneći (turelnim laserima, Flak topovima, lanserima projektila...) od najezde lovačko-bombarderskih eksadrila. Zaista treba videti da bi se poverovalo: galimatijas od bombarderskih parova u torpednom jurišu, lovačke formacije koje ih presreću, izbegavajući protivnike uletajući u odbramenu vatru sopstvenih brodova, lajt-šou lasera, projektila, eksplozija, svetlucanja pogođenih štitova, dovikivanja wingmana, uzbudljive muzike i sveopšte dinamike. Još ako imate zvučnu karticu koja podržava 3D zvuk i kućni surround sistem, pripazite svoje srce...

Građanski rat, odsečenost od Zemlje (eksplozija Lucifera je poremetila Jump-node kao jednu vezu za matičnom planetom) i ponovna pojava šivanskih brodova u novotkrivenoj Nebuli su bazna podloga za uverljivu priču čije tkanje ne prestaje ni u toku borbenih misija: za razliku od prvog dela, koji je putem brifinga i povremenih filmova odmotavao zaplet, ovde je konačno implemetriran snažan „skriptovani” modul za razvoj situacije. Komentari wingmana, iznenadni obrti u toku samih bitaka, gomila gadnih iznenađenja čine sjajno režirani, bogati i uverljivi „universe” u kojem ništa dugo vremena ne ostaje izvesno.

Kompletan opis igre