Forum Sveta kompjutera

Nazad   Forum Sveta kompjutera > Test Play > Simulacije vožnje
Uputstvo Članstvo Kalendar Današnje poruke Pretraži

Simulacije vožnje Auto-moto + simulacije letenja...

Odgovor
 
Alatke vezane za temu Vrste prikaza
Stara 6.1.2009, 23:16   #361
Kosovo Sunrise
Član
 
Član od: 20.5.2008.
Poruke: 58
Zahvalnice: 91
Zahvaljeno 92 puta na 20 poruka
Određen forumom Re: IL2-Sturmovik

Cvetko, nazalost nemam vremena da upotpunim tvoj post ai cu reci neke stvarcice:

-full mission builder je oldicno uradjen. Ne samo da u ekspanziji 1946 imas gomilu objekata koje mozes da postavis vec mozes i da podesis kada avioni treba da stignu do neke mete, zadas im zadatke koga da napadnu, namestis da se neprijateljski ili tvoji avioni pojave ili polete sa aerodroma, postavis veliki spektar jedinica na zemlju. Ima cak i dobru kameru pritiskom na Enter- mozes da se nadjes iznad tla i vidis sam teren kako izgleda itd.

-Sto se komandi tice, ne znam koje bi ti trebale, meni su dovoljne za pratnji, napadaj (mozes konkretno da kazes sta da se napada), povratak na aerodrom. I sto je najvaznije mozes da ih izdas Wingmanu, grupi, celoj eskadrili. Sa te strane nisam imao do sada nikakvih problema i prilicno je dobro to uradjeno. Mene vise nervira to sto cesto ja vidim protivnika i zovem u pomoc a moji me iskuliraju

-Nisam cuo za BoB ali ako su mislili na Tigar iz originalnog Il-2 a ne neki modifikovan od strane igraca, onda su u pravu a ti gresis:
ovo je Tigar iz sturmovika, prilicno je dobro uradjen, malo poligona, moj BRDM 2 iz KS ima vise poligona od njega.



Sto se AI-ja tice, tu si u pravu. Mada, ni oni nisu postedjeni spina i padova. Moja najomiljenija taktika je da nateras neprijatelja da se spusti nisko, nakacis mu se i pri jacem okretu popije zemlju.
Kosovo Sunrise je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 7.1.2009, 0:14   #362
=FI=Ghost
Veteran
 
Član od: 27.5.2008.
Lokacija: Negde u Nemačkoj
Poruke: 1.082
Zahvalnice: 643
Zahvaljeno 326 puta na 216 poruka
Određen forumom Re: IL2-Sturmovik

@Cvetko

Što se tiče zamerki za offline igranje, sve što si rekao je na mestu. Što se pak zamerki za online igranje tiče:
- uspeh zavisi isključivo od tvojih sposobnosti, ja sam leteo dve godine na običnom džojstiku bez rudder kontrole i bio sam bolji od mnogih sa HOTAS kontrolama i Track IRom.
- pravila na serverima ima raznih, a ova koja se ti izneo odnose se na obične dogfight servere, koji su nekakav pandan FPS deathmatch modu. Na serverima koji pokušavaju da budu "historic" toga nema.
- na historic serverima sve je dopušteno, kao u pravom ratu
- budući da se ljudi ne poznaju, logično je da ne lete zajedno. I u FPSu i drugim multiplayer igrama stvar je ista. Ja sam često upoznavao ljude na serveru sa kojima bih zajedno leteo u toku misije.
- budući da su neke mape zaista ogromne, 25 minuta je ništa. Nemoj zaboraviti da su i u pravom ratu patrole često završavale bez susreta sa neprijateljem, mada je on bio blizu.
- kill steal pravilo važi samo u već pomenutim dogfight serverima, koji služe isključivo za zabavu.
- full mission builder nazvati idiotizmom isto je kao reći da je Mona Lisa škrabotina.

Poslednja ispravka: DeCoy (7.1.2009 u 0:31)
=FI=Ghost je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 7.1.2009, 16:53   #363
mwolf
Član
 
Član od: 11.1.2006.
Lokacija: http://102nd.org/
Poruke: 218
Zahvalnice: 3
Zahvaljeno 38 puta na 34 poruka
Određen forumom Re: IL2-Sturmovik

ajde ovako
Batali offline, izbegavaj sve servere gde je omogućeno sve sem speedbara i to je to
što se tiče pravila neke stvrai su pitanje poštenja na primer nepucati u padobranca, što se tiče pucanja kad sleće to je već od servera d servera ali ako sleće to je njegov problem ipak je "rat" isto tako ako nema municije i o je njegov problem, imao je municije a ja sam voljan da mu pozajmim ali na drugi način
znači postoje neka pravila i neki serveri pa onda lepo odabereš servere koji ti odgovaraju a ostale batali
na primer spits vs 109 ili zeke su OK serveri
102nd Coop deidcated je odličan server za coop igre i SEOW ratove ...

Inače što se tiče AI-a pa obrati se OLEG-u ali kad ih provališ vidiš da su glupi i uvek isto rade.

Što se tiče BoB (Battle of Britain) on ako se ikada pojavi videćemo našta će da liči
Valjda je čovek rešio kad radi da uradiiako nevidim razčog koji će mi Dupli autobus u Londonu, možda ako me obore da se odvezem

Znači ako si zainteresovanza ozbiljnije online letenje obrati se na poznatu adresu

pozdrav
mwolf je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 9.1.2009, 2:28   #364
Cvetko
Član
 
Član od: 30.10.2007.
Lokacija: serbistan
Poruke: 47
Zahvalnice: 9
Zahvaljeno 7 puta na 7 poruka
Određen forumom Re: IL2-Sturmovik

Dragi drugovi letaci,

Full mission builder pati od sustinskih nedostataka. Dobro sam prostudirao mogucnosti istog i ono sto sam rekao nisam rekao napamet, vec uvidevsi nedostatke. Naravno da sam video da ima "veliki broj objekata koji mogu da se postave", da avioni mogu da polecu i da slecu itd.
Zamislite situaciju iz istorije: Lovacka grupa P-51 (neka bude grupa A) treba da prati formaciju bombardera B-17 (grupa B) iznad Nemacke. Luftvafe im salje u susret sledece snage - formaciju FW-190A (grupa C) koji ce napasti bombardere i formaciju Bf-109G6 (grupa D) koji ce stititi FW-ove tj. borice se protiv mustanga.
Nista neobicno, reci cete. Pa u istorijskom kontekstu i nije, ali kod druga Olega i IL-2 igre veoma neobicna situacija.
Vi nikada ne mozete reci grupi A da stiti grupu B, a grupa D da stiti grupu C, jer takva komanda ne postoji. Vec mozete sledece: grupa A da napadne grupu C i grupa D da napadne A. To donekle daje ono sto zelimo. Ali nije postignut efekat zastite koju smo hteli. To sustinski nije ono pravo. P-51 ce napadati FW-190 ko mutavi, ovi se nece obazirati na njih, vec ce gledati u B-17, dok ce P-51 ladno pustiti nekog Bf-a da mu prodje ispred nisana - jer njemu program lepo kaze: tvoja meta su FW-190. Sustina je bila u bombarderima, zastititi ih (za saveznike) i oboriti ih (za Nemce). Da li je problem bio da se postavi tako jednostavna komanda? Inace, IL-2 je programiran tako da svaki flight u vasem letu stupi u sukob sa istim brojem flighta kod protivnika (red flight kod saveznika se uvek sukobljava sa 1. formacijom kod protivnika).
Da li znate da svom wingmanu ne mozete reci da ode u bazu? Ta komanda ne postoji. Nego, celom svom flightu od preostala 3 aviona morate da kazete "return to base", pa ako vas samo prati wingman, a ostali su daleko tj. ne vidite ih kazete im da nekog napadnu. Ako nemaju municije, ili ne vide protivnika odgovore da ne mogu. Wingman vas za to vreme prati kao kuce, pa ako sletite a niste mu rekli da ide u bazu, on se skrsi pored vas na 100 m. Realno, nema sta. Ali zato imate komandu da pitate svoj toranj za kurs do cilja. Pitajte ga malo cesce, recimo na svaki minut: "kurs 020, kurs 180, kurs 225, kurs 091...". Pa u cemu to lete neprijatelji? Mora da je Dart Vejder napravio dobar izvoz pa im uvalio Tai fajtere.
Tacno je da postoji veliki broj objekata da se dodaju u full mission builderu. Upravo se tako i zovu: object 1. object2, ... object247, ... Pa ko moze tu da se snadje. Ima bela kuca, crvena kuca, zelena kuca. A piste za avione se nalaze medju Stationary ships (!!!). Gomila nepotrebnih objekata, uz to lose imenovanih i svi zauzumaju deo memorije, procesora itd.
Filter za oduzimanje-dodavanje aviona po aerodromu radi svaki samo za sebe. Ako hoces datu godinu, ti pritisnes, e sad hoces samo lovce - cvrc, ne moze. Dobijes samo lovce ali iz svih godina. Ja hocu: Americke lovce iz 1943. Ali koristeci filtere samo sam dobio poviseni krvni pritisak. Onda sam morao rucno da odaberem to sto hocu: "add" za svaki pojedinacno.

Drug Oleg nikada i nigde (voleo bih da me neko ispravi) nije objavio koji to fizicki zakoni se uzimaju u obzir i koji sve paramatri uticu na letne karakteristike. Oslanjas se na informacije sa foruma sa svih strana, ali ko garantuje da su ti ljudi u pravu. Odakle oni to znaju?
Pita jednom, neki tip na forumu "kako da idem brze sa P-51?" Stize odgovor od drugog baje: "trim". Covek mu je jos 2-3 puta postavio neka pod pitanja, a ovaj kao automat "trim, trim". Pa, lepo, bas mu je odgovorio. To me podseca na tutorial u IL-2 , kad je bila rec o dogfightu. Tamo kaze "najbolje je da iznenadite neprijatelja dok polece" + trk. file kako neki ruja presrece Bf109 dok polece i salje ga kod Svetog Petra - kraj informacije. Bas su ga dobro objasnili. Ljudi koji se prvi put srecu sa igrom dobijaju prava uputstva.
Letim u P-51D na 7.000 m i ganjam nekog Svabu u Bf-109G6. I polako ga sustizem, prop pitch, trimovi, kuglica stoji kao zalepljena (mix goriva, supecharger su automatski), i odjednom se Bf odvoji od mene i ode skoro na mesec. Sta to AI zna sto ja ne znam?

Da li je Mona Liza skrabotina ili ne - ne znam. Nisam strucan da to procenim. Klod Mone je svojevremeno nacinio nov pravac u slikarstvu. Vauuu, slike su postale zamucene itd itd. Kriticari odusevljeni, nov pravac, covece. Kasnije se otkrilo da je covek imao kataraktu pa je slikao onako kako i koliko vidi. Toliko o umetnosti i skrabotinama.

Evo malo slika iz BoB-a. detaljnije na

http://allaircraftarcade.com/forum/index.php
Pzkpfw IVD i ekipa







Savrseni modeli, ali po meni, za simulacuju letenja nepotrebno savrseni. U donjem levom uglu donje slike se vidi uvelicano: Levo - pripadnost jedinici, desno - registarski broj vozila WH - za vermaht i LW za luftvafe.
Priznajte da vam je prilicno neprijatno da mitraljirate kolonu ovakvih vozila a da pri tome ne znate da li pripadaju vermahtu ili luftvafeu. Ovako je ta neprijatnost otklonjena.

Rekoh da sam leteo 25 minuta na serveru sa 40 ljudi i nikog nisam sreo. Tacno je da je to kratko vreme za realne uslove, i da su misije u WW2 trajale po 5,6,8 sati. Ali, bitna razlika, njima je to bio posao za ceo dan. Pravim pilotima je to bila rabota, cak su bili i placeni za to. Ja samo igram igru, SIMULACIJU LETENJA, sedim u kucnim papucama ispred monitora i pijuckam sokic i kafu i jedina opasnost kojoj se izlazem je zracenje i eventualni gubitak nekog prijatelja koga odstranim po principu "nemam vremena da se vidimo". Pored toga imam masu obaveza u realnom zivotu, kao i svako normalno bice. Ne vidim onda moju motivaciju da sedim 8 sati ispred racunara i za to vreme uradim puc-puc 2-3 puta. Zato mislim da je vecina servera uradjena po principu ili je instant akcija, poleti-sprzi-sleti, ili poleti - procitaj Tihi Don - sleti. Sredine nema. Kod ovih poslednjih kad vidim aerodrome koji su - tvoj na severnom a njihov na juznom polu, smuci mi se zivot.
Ali kad volim da igram Iliju... sta da radis...
Ne bih voleo da me pogresno protumacite. Nisam se obratio ovde da bih pljuvao po IL-2. Naprotiv. Samo zelim da skrenem paznju onima (koje to interesuje) da je igra (na zalost) daleko od savrsene. Ali je i dalje igram besomucno.
Cvetko je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 9.1.2009, 9:13   #365
mwolf
Član
 
Član od: 11.1.2006.
Lokacija: http://102nd.org/
Poruke: 218
Zahvalnice: 3
Zahvaljeno 38 puta na 34 poruka
Određen forumom Re: IL2-Sturmovik

Ok
Sve što si napisao stoji, neke sitnice su poboljšane što se tiče FMB-a u na primer History modu, a i bez tog moda postoji mnogo "alata" koji olakšavaju pravljenje misija gde su mnoge strvari omogućene pa i to za blisku pratnju (escort).
Čak i SEOW-u (Scorched Earth Online War System) postoji opcija za Escort i mnoge druge ali to je već van domašaja mnogih uobičajenih virtualnih pilota IL-2 1946.
AI je AI i o tome ne treba trošiti reči, rečeno je da će biti bolje u BoB-u (ako ikada ugleda svetlost dana)

Ipak trenutno IL-2 1946 je najbolja simulacija letenja WW II koja postoji a stara je mnooogooo, tako da od Igre koja je ugledala svetlost dana davne 2003 dobro se drži, čisto potsećanja njen pethodnik IL-2 Sturmovik je izašao 2001 a IL-2 Sturmovik Forgotten Battles 2003 godine
Sa modom (moram spomenuti History Mod) celoj IL-2 populaciji je udahnuta nova snaga i novi elan.

Znači da ukratko rezimiram
- Običnom korisniku nije bitan toliko FMB jer postoji mnogi alati koji olakšavaju ceo proces (ma dosta njih nikada nisu ni ušli u FMB)
-AI je takav kakav je i netreba se mnogo nervirati
-Serveri ima ih mnogo ali treba odabrati par koji ti odgovaraju i njih leteti
-Online ratovi postoje i umnogome olakšavaju i upotpunjuju ceo užitak (izdvojio bih SEOW koji je sve to digao na mnogo viši nivo)
-Najlepše je leteti u grupi sa prijateljima, lakše je i lepše je
-BoB ako ikada izadje i ugleda svetlost dana biće sem tih šminkerskih 3D modela svega i svačega trebao bi da bude nešto kao ultimativna simulacija ali ...
-I kada izadje BoB, IL-2 1946 će se leteti još mnogo jer sa MOD-om (i bez njega) i sa velikim brojem aviona koji mogu da se lete još dugo će biti omljena medju nama

da dodam
BoB kada se pojavi neće imati toliko aviona kao ni IL-2 kada se pojavio ali će vremenom da se povećava i tek onda će doživeti punu svetlost dana i zauzeti 1 mesto koje će sigurno zaslužiti

Vidimo se gore

Poslednja ispravka: mwolf (9.1.2009 u 9:20)
mwolf je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 9.1.2009, 14:20   #366
Kosovo Sunrise
Član
 
Član od: 20.5.2008.
Poruke: 58
Zahvalnice: 91
Zahvaljeno 92 puta na 20 poruka
Određen forumom Re: IL2-Sturmovik

Cvetko, koliko mogu da primetim ovo su modeli neke modifikacije. Ja pricam o osnovnoj igri. U osnovnom Il 2 modeli na zemlji su krajnje prosti. Ovi modeli na ovom forumu, ako se ubace u Il 2, su samo za krajnje fanatike, kojima ovaj kvalitet nesto znaci. Ima u Il 46 nekih novih vozila koja su kvalitetnija ali su i dalje prostija nego ova, na ovima samo fali ogrebotina na levoj strani kupole i pikavac na vrhu.
Nije Il 2 savrsen, daleko od toga (kad se setim staog Il 2, onog prvog koji je izasao, kod koga se nije videla ni putanja ispaljenog metka vec svaki treci, cetvrti) ali mislim da je najbolja letacka simulacija. Verujem im na rec da je sve uradjeno maksimalno realisticno.
Pre jedno godinu dana pitao mene jedan pravi fanatik, u sustini zajedljiva baraba od igraca, koliko sam kampanja presao. Ja mu kazem samo nemacku za lovca, sovjetsku za lovca i mombardera sam naceo. On me pita: koliko aviona si unistio. Ja mu kazem 14, od toga 2 bombardera, on hteo da umre od smeha. Poce da se hvali, te ovo, te ono, pa moze da postigne tu brzinu, pa radio ovo ono sa tim i tim avionom a ja mu kazem: jesi li uzivao u igri ili si samo igrao da dokazes nesto sebi. Samo vidis kako se iskljuci i nestade
Moja poenta je da ako u igri uzivas, ako je stvarno dobra toliko da ti stvori zanimaciju i preznojavanje, onda je igra odradila svoj posao. Zato je i volim. Ima mana ali je stvarno, po mom misljenju, broj 1 u letackim simulacijama.
Kosovo Sunrise je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 9.1.2009, 16:11   #367
=FI=Ghost
Veteran
 
Član od: 27.5.2008.
Lokacija: Negde u Nemačkoj
Poruke: 1.082
Zahvalnice: 643
Zahvaljeno 326 puta na 216 poruka
Određen forumom Re: IL2-Sturmovik

Citat:
Kosovo Sunrise kaže: Pregled poruke
Cvetko, koliko mogu da primetim ovo su modeli neke modifikacije. Ja pricam o osnovnoj igri. U osnovnom Il 2 modeli na zemlji su krajnje prosti. Ovi modeli na ovom forumu, ako se ubace u Il 2, su samo za krajnje fanatike, kojima ovaj kvalitet nesto znaci. Ima u Il 46 nekih novih vozila koja su kvalitetnija ali su i dalje prostija nego ova, na ovima samo fali ogrebotina na levoj strani kupole i pikavac na vrhu.
Nije Il 2 savrsen, daleko od toga (kad se setim staog Il 2, onog prvog koji je izasao, kod koga se nije videla ni putanja ispaljenog metka vec svaki treci, cetvrti) ali mislim da je najbolja letacka simulacija. Verujem im na rec da je sve uradjeno maksimalno realisticno.
Pre jedno godinu dana pitao mene jedan pravi fanatik, u sustini zajedljiva baraba od igraca, koliko sam kampanja presao. Ja mu kazem samo nemacku za lovca, sovjetsku za lovca i mombardera sam naceo. On me pita: koliko aviona si unistio. Ja mu kazem 14, od toga 2 bombardera, on hteo da umre od smeha. Poce da se hvali, te ovo, te ono, pa moze da postigne tu brzinu, pa radio ovo ono sa tim i tim avionom a ja mu kazem: jesi li uzivao u igri ili si samo igrao da dokazes nesto sebi. Samo vidis kako se iskljuci i nestade
Moja poenta je da ako u igri uzivas, ako je stvarno dobra toliko da ti stvori zanimaciju i preznojavanje, onda je igra odradila svoj posao. Zato je i volim. Ima mana ali je stvarno, po mom misljenju, broj 1 u letackim simulacijama.
Tačno tako, u pravu si za sve što si rekao. Savršenstvo ne postoji, ali bolje od Il2 (bar za sada) nema.
=FI=Ghost je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 9.1.2009, 17:02   #368
Silent Otto
Veteran
 
Član od: 25.4.2008.
Lokacija: U-99, Type 7C
Poruke: 793
Zahvalnice: 252
Zahvaljeno 219 puta na 140 poruka
Određen forumom Re: IL2-Sturmovik

Citat:
Nije Il 2 savrsen, daleko od toga (kad se setim staog Il 2, onog prvog koji je izasao, kod koga se nije videla ni putanja ispaljenog metka vec svaki treci, cetvrti)
Pa baš tako bi i trebalo da bude, jer je tako i u stvarnosti bilo, tek svaki 3. ili 4. metak je bio svetleći a ne nikako svi koji su ubačeni u magacin aviona.
Silent Otto je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 9.1.2009, 19:34   #369
Kosovo Sunrise
Član
 
Član od: 20.5.2008.
Poruke: 58
Zahvalnice: 91
Zahvaljeno 92 puta na 20 poruka
Određen forumom Re: IL2-Sturmovik

Citat:
Silent Otto kaže: Pregled poruke
Pa baš tako bi i trebalo da bude, jer je tako i u stvarnosti bilo, tek svaki 3. ili 4. metak je bio svetleći a ne nikako svi koji su ubačeni u magacin aviona.
U redu za mitraljeze, a top 20mm? Ima to pravilo za svaki 3 svetleci, vazi za mitraljeze, ali meni je smetalo to sto ne vidim gde meci lete. Tek je u novoj verziji to namesteno.
Kosovo Sunrise je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 9.1.2009, 19:53   #370
Cvetko
Član
 
Član od: 30.10.2007.
Lokacija: serbistan
Poruke: 47
Zahvalnice: 9
Zahvaljeno 7 puta na 7 poruka
Određen forumom Re: IL2-Sturmovik

Nisu to modeli nekog dodatka, vec nova igra Olega vrageca i njegove kamarile , Storm of war: Battle of Britain (ako ikada izadje).
Cvetko je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 9.1.2009, 21:41   #371
Kosovo Sunrise
Član
 
Član od: 20.5.2008.
Poruke: 58
Zahvalnice: 91
Zahvaljeno 92 puta na 20 poruka
Određen forumom Re: IL2-Sturmovik

Citat:
Cvetko kaže: Pregled poruke
Nisu to modeli nekog dodatka, vec nova igra Olega vrageca i njegove kamarile , Storm of war: Battle of Britain (ako ikada izadje).
Pa Cvetko kakve veze to ima sa IL 2? U IL 2 su laganica modeli na zemlji.
Kosovo Sunrise je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 10.1.2009, 11:01   #372
Timotije
Član
 
Član od: 10.1.2009.
Lokacija: Beograd
Poruke: 73
Zahvalnice: 10
Zahvaljeno 18 puta na 17 poruka
Određen forumom Re: IL2-Sturmovik

Citat:
Kosovo Sunrise kaže: Pregled poruke
U redu za mitraljeze, a top 20mm? Ima to pravilo za svaki 3 svetleci, vazi za mitraljeze, ali meni je smetalo to sto ne vidim gde meci lete. Tek je u novoj verziji to namesteno.
Hm... nijesu li piloti bas izbegavali da stavljaju bilo kakve trejsere i cuda u topove? Netko je nekad rekao - ako ih vidis ti, vidi ih i neprijatelj. Mislim da je tebi, naravno, sve jedno, imas dugme refly - oni ih nisu imali.

Da se municija ne vidi, ne vidi se. Ono, istina je da metak ispaljen sa velkom pocetnom brzinom zagreva lokalno vazduh i pravi matrix trag iza sebe, ali to je vidljivo jedino kroz durbin i jako kratko vreme, nesto sto ni jedan pilot, ma koliko dobro video, ne moze videti, pogotovu ne kroz nisan i propeler.

Poslusaj savet koji su delili americki asovi, a koji je ispostovan u Iljusinu - onda kada vidis odbljeske sa aviona koga gadjas, to su rikoseti tvojih mitraljeza. E onda opletes sa topovima, i ne moras ni da ih vidis.
Timotije je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 10.1.2009, 11:28   #373
Timotije
Član
 
Član od: 10.1.2009.
Lokacija: Beograd
Poruke: 73
Zahvalnice: 10
Zahvaljeno 18 puta na 17 poruka
Određen forumom Re: IL2-Sturmovik

Citat:
=FI=Ghost kaže: Pregled poruke
Tačno tako, u pravu si za sve što si rekao. Savršenstvo ne postoji, ali bolje od Il2 (bar za sada) nema.
Slazem se. Ali ima jedna stvar koja mi smeta. Onako kako je igra prezentovana na svim mogucim forumima ispada kao da je toliko dobra da nikada nekakvu drugu ni netreba napraviti (mozda zato Oleg nece da zavrsi BoB-a ).

Ono sto zaista nedostaje igrici je jedan lep, debeo, na masnim stranicama napisano dobro detaljno uputstvo. A zasto? Cesto puta prilikom online letenja naidje neki momak (mozda i neko dete) i oplevi po meni i rasturi me da ne znam gde se nalazim - i naravno pomislis da covek koristi nekakav cheat. Medjutim, posle istrazivanja od preko godinu dana sa raznih foruma, citanja raznih uputstava na engleskom, njemackom, nasem jeziku za letenje avionima, dolazim do sledecih zakljucaka:

- Cika Oleg se polomio kao majka dok je napravio FM (flight model) program koji simulira realno okruzenje. Cak i takav, ima prilicno falinki i nedostataka, necu ih sada navoditi, ali on ukljucuje i racuna i pocetne nadmorske visine, gustine vazduha vezane za tu specificnu mapu, temperature i ko zna jos sta, valjda samo Oleg. Lepo je to od njega, ali to stvarno nigde ne pise. To su neki momci proveravali. Lepo uzeli ljudi da naprave krive ponasanja aviona u igrici, ubili se od posla, a zasto? Mogao je Oleg lepo da to napise, pa on prvi to zna.
A sta to u stvari znaci? Znaci sledece - ako u uputstvu za P51d pise da se najbrze i najbolje penje sa flapsovima malo ispod COMBAT, i nekom broju obrtaja, pri cemu postize brzinu od 320 km/h - P51 ce se najbrze penjati pod tim uslovima. Proverio sam upravo to, i tako je. Sa te strane, nijedna simulacija letenja ne nudi tako nesto, ali ja nisam ni znao da iljusin tako nesto nudi, zato sto nigde ne pise. Cak i u MSFS-X imas lepo tutorijal za svako avionce gde ti lepo covek pored tebe lepo sve to objasni sve da ti bude jasno. Nisam ljubitelj majkrosofta, ali moro sam da letim na njihovom simulatoru da bi razumeo neke stvari.

- sledeca stvar koja nigde ne pise je cinjenica da ti oprema na kojoj letis (dzoj, kompjuter, dodatna oprema...) izuzetno znaci. Prvi dzojistik koji sam kupio je bio nekakav wasp od 800 dindzi, onda sa twistom. Znaci skok je bio nevidjen. Neuporediv. Ja sam prvi koji misli da ne treba davati veliku lovu za takvu opremu, ali to nije istina.
Ako brate oces da letis kako valja, treba ti sve.
I Sajtekov dzoistik, i trackir i super racunar. Sve provereno iz licnog iskustva. Godinama sam vozio iljusina na minimalnoj konfiguraciji, vodeci se time da dok postoji minimum zahteva, to se da iskoristiti. Leto sam na rezoluciji 800x600 sa 16k boja, i moze to, ALI... zamenuo sam skoro graficku i po prvi put ukljucio rezoluciju 1280/1024 32k boja, jaci detalji... nemam reci. Svaki avion se vidi, sve je 100000 puta bolje.

Tako da buduci letaci - sve moze - ali sa linearno boljom opremom, kvalitet i ugodjaj igranja Iljusina se eksponencijalno poboljsava.
Da sam ovo negde procitao pre par godina, reko bi coveku fala.
Timotije je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 10.1.2009, 17:50   #374
Silent Otto
Veteran
 
Član od: 25.4.2008.
Lokacija: U-99, Type 7C
Poruke: 793
Zahvalnice: 252
Zahvaljeno 219 puta na 140 poruka
Određen forumom Re: IL2-Sturmovik

Citat:
Moja poenta je da ako u igri uzivas, ako je stvarno dobra toliko da ti stvori zanimaciju i preznojavanje, onda je igra odradila svoj posao.
Apsolutno tako, ova rečenica bi trebalo da bude vodilja svim igračima kada daju sud o nekoj igri. Svaka čast!
Silent Otto je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 10.1.2009, 18:36   #375
Cvetko
Član
 
Član od: 30.10.2007.
Lokacija: serbistan
Poruke: 47
Zahvalnice: 9
Zahvaljeno 7 puta na 7 poruka
Određen forumom Re: IL2-Sturmovik

Kao sto kaze narodna pesma:

Ja brdom, brdom, brdom
a devojka dolom, dolom...
Cvetko je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 10.1.2009, 19:29   #376
=FI=Ghost
Veteran
 
Član od: 27.5.2008.
Lokacija: Negde u Nemačkoj
Poruke: 1.082
Zahvalnice: 643
Zahvaljeno 326 puta na 216 poruka
Određen forumom Re: IL2-Sturmovik

Citat:
Cvetko kaže: Pregled poruke
Kao sto kaze narodna pesma:

Ja brdom, brdom, brdom
a devojka dolom, dolom...
Mislim da nema smisla dalje voditi ovakvu raspravu. Dao si svoje mišljenje, drugi su dali svoje. Niko ne kaže da igra nema mana. Po meni je, kao što je već rečeno, najvažniji subjektivan doživljaj igre. Sensible Soccer za mene će uvek biti najbolji fudbal na kompu ikada, mada iz perspektive današnjih igara, u najmanju ruku izgleda smešno. Il-2 ima pregršt dobrih i odličnih stvari, ima naravno i mane. Ako ti se ne sviđa ili smatraš da nema smisla da se igra zbog svega lošeg što si naveo, onda je jednostavno nemoj igrati.
=FI=Ghost je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 11.1.2009, 1:35   #377
pentraksil
Deo inventara foruma
 
Član od: 14.4.2007.
Lokacija: Nis
Poruke: 12.582
Zahvalnice: 4.589
Zahvaljeno 3.921 puta na 2.441 poruka
Slanje poruke preko MSN-a korisniku pentraksil
Određen forumom Re: IL2-Sturmovik

Citat:
Timotije kaže: Pregled poruke
Hm... nijesu li piloti bas izbegavali da stavljaju bilo kakve trejsere i cuda u topove? Netko je nekad rekao - ako ih vidis ti, vidi ih i neprijatelj. Mislim da je tebi, naravno, sve jedno, imas dugme refly - oni ih nisu imali.

Da se municija ne vidi, ne vidi se. Ono, istina je da metak ispaljen sa velkom pocetnom brzinom zagreva lokalno vazduh i pravi matrix trag iza sebe, ali to je vidljivo jedino kroz durbin i jako kratko vreme, nesto sto ni jedan pilot, ma koliko dobro video, ne moze videti, pogotovu ne kroz nisan i propeler.

Poslusaj savet koji su delili americki asovi, a koji je ispostovan u Iljusinu - onda kada vidis odbljeske sa aviona koga gadjas, to su rikoseti tvojih mitraljeza. E onda opletes sa topovima, i ne moras ni da ih vidis.

Ja nikad cuo nisam za ovo, da su piloti izbegavali da ubacuju ovakvu municiju. Ko kaze da se ne vidi??? Na crno belim snimcima koji su naravno u rezoluciji 1x1 jasno se mogao videti trag metka. Da se ne vidi sto se onda i dalje koristi. Naravno da ce neprijatelj da ih vidi to je logicno, u svakom slucaju ako raspalish po avionu imao ti obelezivace ili ne, neprijateljski pilot nije drogiran pa da ne oseti ili cak cuje zujanje metaka oko sebe. Uostalom gadjanje bez obelezivacha je dosta teshko ako nije uvezbano a municije za "crtanje po oblacima" nema. A taj savet americkih "pilota" morash da gledash sa rezervom. Jedinu koliko-toliko pravednu borbu imali su samo sa Nemcima (mada su i tu bili brojchano nadmocniji). Savete pilota uzimati za ozbiljno samo ako su Rusi, Izraelci ili Nemci (eventualno i Britanci pa cak i nashi bolje znaju)
pentraksil je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 12.1.2009, 4:09   #378
pentraksil
Deo inventara foruma
 
Član od: 14.4.2007.
Lokacija: Nis
Poruke: 12.582
Zahvalnice: 4.589
Zahvaljeno 3.921 puta na 2.441 poruka
Slanje poruke preko MSN-a korisniku pentraksil
Određen forumom Re: IL2-Sturmovik

A i ova prica sa dzojstikom nije tacna. Ja super prolazim na realistic tezini sa mojim genius dzojstikom koji ima ukupno 4 dugmeta i throttle. Okolo gledam mishonjom (mada imam i drugi dzojstik sa kapicom za razgledanje ali nemam prikljucak). Ide mi super sa Nemackom 150 oborenih aviona (naravno da nema nedostataka u AI i refly opcije do ovde ne bi ni stigo). U pocetku je bilo naporno ali sam se brzo naviko, i pre svega pakleno zabavio
pentraksil je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 12.1.2009, 9:31   #379
Timotije
Član
 
Član od: 10.1.2009.
Lokacija: Beograd
Poruke: 73
Zahvalnice: 10
Zahvaljeno 18 puta na 17 poruka
Određen forumom Re: IL2-Sturmovik

Citat:
pentraksil kaže: Pregled poruke
A i ova prica sa dzojstikom nije tacna.
To je bila i moje misljenje. Kao sto sam i napisao, prvi joy mi je bio wasp od 800 dindzi, het svitc i gas. Ruderi su bili dva dugmeta. Onda sam dobio na poklon Speed linkov Coguar pro - twist, throttle, hat - i koje je to iznenadjenje bilo... Zivot mi je oma posto laksi, fajtovi mnogo zanimljiviji i tezi, online uspeh se itekako poboljsao. MEDJUTIM, Coguar pro ima jednu veliku manu, koja se doduse neiskusno letacu nece odmah ukazati. Zbog ustede, momci iz Speed linka na svoje joystick-e ugradjuju jeftine potenciometre, koji imaju tkzv "rupu" u sredini, tako da je dead zone u centru nemoguce eliminisati. Sta to prakticno znaci? U momentu kada imas protivnika na nisanu, a on naglo promeni visinu, rupa u sredini ti isecka let i ti naglo promenis pravac, a sam znas koliko je bitno da ta promena bude kontinualna. Dugo vremena sam mislio da je stos do mog nisanjenja, medjutim kako sam imao problem samo pri pomeranju palice preko centra... E onda sam kupio Saitek avijator - dual throttle, twist, i naravno kontinualni potenciometri. Problem sa poskakivanjem prilikom nisanjenja su eliminisani, sad mogu normalno da vezbam gadjanje. Dual throttle mi je omogucio da postavim flapsove na drugi gas - neopisiva je razlika u penjanju i zaokretima - sada mogu da spustim flapsove na mnogo manje vrednosti nego sto je combat...

Sto se tice gledanja, pokusao sam i ja to sa misem, medjutim, zaista treba puno vremena da se naviknes da teras misa levom rukom. Vremena, koje stvarno nemam (poso, klinac...). Pravio sam jevtine varijante track ir-a po recepturi slavnog kuhara Nitra, medjutim sa polovicnim uspesima (masina jednostavno nije dovoljno jaka da tera Freetrack i Il2 u isto vreme). No i ti problemi su reseni dobavljanjem Trackir-a iz Kanade, ovde se ne isplati kupovati isti.

Ako mislis da nisam u pravu, posudi od nekog bilo koji Sajtek, prijatno ces se iznenaditi.
Timotije je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Stara 12.1.2009, 10:01   #380
Timotije
Član
 
Član od: 10.1.2009.
Lokacija: Beograd
Poruke: 73
Zahvalnice: 10
Zahvaljeno 18 puta na 17 poruka
Određen forumom Re: IL2-Sturmovik

Citat:
pentraksil kaže: Pregled poruke
Ko kaze da se ne vidi???
Postoji vise vrsta trejsera. Sad, koliko ja znam imaju dnevne i nocne. Podela je i napravljena jer je fosforna municija bila suvise bljestava za nocna dejstva i sve je licilo na velike vatrene lopte, te su ondak napravili svetlece, malo manje svetlece (dimmer), "dimljive", i jos neke slicne tim dimljivim. Ono sto se vidi na snimcima je upravo ta municija koja se dimi - pocinje da sagoreva jos u cevi topa / mitraljeza i gori jos jedno kratko vreme da pilot moze da isprati pravac paljbe. I to je slucaj u Iljusinu - pa trag se vidi od svakog treceg cetvrtog metka - jos jedna stvar koju je genijalni cika Oleg ubacio, a da nigde ne pise. Primetices da se trag metka i na snimcima dimi donekle, a onda prestaje.

Savet je stigao od asa, davno sam gledao emisiju, naravno bila je na History kanalu, i bila je americka (oni volu mnogo da se hvalu, ali drugih emisija nema). U iljusinu takvu opciju nemas, i ne malo puta su me plavi trejseri iz Mesera opomenuli da mi neko dakce za vratom, da ih nije bilo ne bi ni znao sta me je snaslo. Steta sto takve opcije nema u iljusinu, ionako vecina igraca ima daleko vise combat sati letenja od vecine pilota koji su leteli u II sv.ratu, i to daleko kvalitetnije obuke (sa spoljnim pogledima, bez bojazni da ces da se slomijes sa avionom ...) i ne bi me cudilo, da na iljusinu mozes dobiti pilota pravog aviona bez neke muke. Ali to je ta nepremostiva razlika u pravom feelingu, koji ja jedino mogu da uporedim sa voznjom - vozio sam simulacije kartinga i pravi karting. No comment.

Dugo vremena sam se cudio kako to da svi britanski piloti kao vrh akrobacije pominju valjak ili najobicniji okret. To me nikada nije spasilo u iljusinu - da budem iskren u poslednje vreme jedino moze da me spasi kamarad wingmen. Ali u pravom avionu, koji se trese, gde svaki drugaciji zvuk znaci razliku izmedju zivota i smrti, pa naravno da ce valjak da te izvuce.

Inace savet od ruskih pilota, jedan od je da dogfajt ne postoji. Pitali su ga sta misli o tome, kaze covek, ja sam sve oborio slucajno. A covek as! Kaze, letim ja tako, kad ono foke ispred mene - ja ga oborio, onda letim opet, a ono Meser ispred mene, ja oborio... Onda opet ja letim... shvatas poentu. Iljusina volem jer je stvarno dobra simulacija, obzirom koliko je matora igra, ali kada malo vidis o cemu je sve vodjeno racuna u igri i kako su neke stvari odradjene, prosto te razocara neka glupost koju je Olega mrzelo da uradi.
Timotije je offline   Odgovor sa citatom ove poruke
Odgovor

Bookmarks sajtovi


Vaš status
Ne možete postavljati teme
Ne možete odgovarati na poruke
Ne možete slati priloge uz poruke
Ne možete prepravljati svoje poruke

BB kod: uključeno
Smajliji: uključeno
[IMG] kod: uključeno
HTML kod: isključeno



Sva vremena su po Griniču +2 h. Sada je 11:59.


Powered by vBulletin® verzija 3.8.7
Copyright ©2000–2025, vBulletin Solutions, Inc.
Hosted by Beograd.com