KORAK PO KORAK<>
011998<><>

Twinsen’s Odyssey (2)

Dve lokacije dalje naići ćeš na prilično opasno čudovište. Kada ga ubiješ rešetke će se podići i moći ćeš da pokupiš magiju Protection Spell. Koristeći mlazni ranac izađi iz pećine i reci dinosaurusu da te prenese na Desert Island. Idi do luke i prođi vanzemaljca koji puca na tebe, a nalazi se okružen kutijama. Iza kutija vodi put do malog mola. Pozvoni na zvonce i pojaviće se velika kornjača. Skoči na njena leđa i ona će te prebaciti do male prećine. Koristeći mlazni ranac preleti preko šiljaka i pokupi biser iz gigantske školjke. Vrati se nazad na ostrvo (ponovo na leđima kornjače), idi do dinosaurusa i odvezi se na Citadel Island.

Idi do čarobnjakovog šatora i u kotlić ubaci biser. Dobićeš magiju Lightning Spell. Vrati se u grad i uđi u lokalni bar. Pretuci sve vanzemaljce, idi iza šanka i iza bureta ćeš naći ključ podruma. Uđi u podrum i uskoči u rupu koja se nalazi iza jedne kutije (rupa se teško primećuje). Naći ćeš se u kanalizaciji. Na kvadratno postolje postavi ključ u obliku piramide i obližnja vrata će se otvoriti. Uđi u prostoriju i iskoristi Lightning Spell. Vodi računa da se ova magija može koristiti samo kada imaš maksimalnu magijsku energiju. Ukoliko ti skala nije maksimalno popunjena, magijsku energiju potraži iza predmeta u kanalizaciji. Kada aktiviraš Lightning Spell dobićeš novi magijski nivo, a time će biti i snažnije dejstvo magične lopte u borbi sa neprijateljima.

Neka te sada dinosaurus ponovo odbaci na Desert Island. Idi do hrama Bu koga su vanzemaljci pretvorili u vojnu bazu (ranije zabavni park). Uđi u pećinu i naskoči na malo šinsko vozilo. Gađanjem strelica koje ćeš videti uz put menjaš pravac njihovog pokazivanja, odnosno na taj način skrećeš vozilo u željenom pravcu. Veoma je teško opisati put kojim treba da ideš, ali cilj je da dođeš do prostorije u kojoj postoje zaključana vrata. U istoj prostoriji videćeš dve statue koje izbacuju vatrene lopte i kutiju između njih. U kutiji se nalazi ključ od vrata. Do kutije ćeš najlakše doći ako staneš između dve statue, a onda, dok vozilo bude prolazilo, naskočiš na njega i odmah zatim na platformu sa kutijom. Kada pokupiš ključ i otključaš vrata, naći ćeš se u vojnoj bazi. Ovde treba da se obračunaš praktično sa svakim stražarom ili vojnikom zato što neki od njih imaju ključeve za zaključana vrata koja moraš otvarati da bi išao dalje. Jedan od ključeva se nalazi u vojničkoj spavaonici, među stvarima na malom ormanu u donjem desnom uglu ekrana. U svakom slučaju, moraš doći do svemirskog broda. Nemoj odmah ulaziti u brod zato što prvo moraš pokupiti zupčanik. Zato nastavi desno, otključaj vrata, popni se liftom na gornji sprat i iskoristi mlazni ranac da bi prešao preko elektrificiranog mosta. Kada se nađeš na drugoj strani nipošto nemoj isključivati struju zato što će u tom slučaju neprestano dolaziti novi stražari. Pretuci vojnika kojeg zatekneš u sledećoj prostoriji i ključem koji on ispusti otvori kuglu u desnom uglu prostorije. Naći ćeš zupčanik. Vrati se u svemirski brod, zupčanik stavi na njegovo mesto i poletećeš.

Emerald Moon

Pošto se spustiš na mesec iz boksa u donjem nivou svemirskog broda uzmi zaštitno odelo. Obuci ga i izađi napolje. Popričaj sa stražarima i oni će te uputiti u prijemnu zgradu. Idi tamo, uđi u dekompresionu komoru (tako skidaš zaštitno odelo), a zatim uđi u sledeću prostoriju. Eliminiši stražare i pogledaj mapu (slika će se memorisati na magičnu tablu, tako da je uvek možeš pogledati). Mapa prikazuje kompleks prostorija u bazi, pri čemu je ona na krajnjem severu zatvor u kome se nalazi Baladino. Pritisni tri velika prekidača (umesto crvene boje zasvetliće zelena), što znači da si otključao ulazna vrata u sve zgrade kompleksa. Sada se slobodno možeš prošetati bazom. Iz centralne prostorije baze vodi hodnik do zatvora. Pretuci stražara i on će ispustiti ključ. Oslobodi Baladina i njegovog drugara koji je član pokreta otpora protiv zlog imperatora Zeelicha. Od njega ćeš saznati da se na ostrvu CX nalazi instalacija koja će, ako se stavi u pogon, izbaciti Smaragdni mesec iz orbite i postaviti ga na kurs sudara za planetom Tvinsen. Kada se vratiš u centralnu prostoriju baze malog buntovnika će sustići metak, a Baladino će ti reći da ga pratiš. On će tokom bega stati pokraj zaključanih vrata. Zato se popni na gornji sprat, eliminiši stražare i naučnike i pritisni crvenu polugu. Nekoliko trenutaka kasnije naći ćeš se zajedno sa Baladinom u njegovom šatlu na putu za planetu Zeelich i ostrvo CX. Međutim, usled nedostatka goriva šatl će se srušiti na ostrvo Otringal.

Posle pada broda Baladino će ti reći da mu doneseš specijalno gorivo koje je neophodno da bi se brod povratio u ispravno stanje. Skačući po stenama i koristeći mlazni ranac dođi do kopna, odnosno do luke. Starkelju pored cepelina upitaj da li bi hteo da te prebaci do ostrva CX i on će zatražiti 100 zlitosa (lokalni novac). Tu sumu, naravno, za sada nemaš. Zato pretraži kante za smeće u okolini sve dok ne sakupiš nekoliko zlitosa, a zatim uđi u obližnji kasino-bar. Kockajući se na nekom od džek-pot automata sakupi oko 200 zlitosa. (Napomena: u gradu postoji još jedan kasino i nalazi se na trgu. U njemu se takođe možeš kockati i dobiti super džek-pot, odnosno ključ za ulazak u prostoriju iza zlatnih vrata. Šta će se potom desiti, nećemo opisivati jer to nije bitno za nastavak igre, ali je svakako interesantno videti.) Starcu plati sumu koju je tražio, međutim, on će te umesto na ostrvo CX, odvesti na...

Celebration Island

Popričaj sa prodavcem suvenira, a zatim se popni na vrh ostrva i priđi prodavcu koji je dopola uvijen u zavoje. Razgovaraj sa njim i on će ti reći da na Otringalu potražiš momka po imenu Rik. Vrati se na Otringal (u međuvremenu na ostrvo će doći taksista koji će te od sada za male pare voziti od ostrva do ostrva) i idi do kasina u luci. Barmena upitaj gde se nalazi Rik. Pošto niko neće hteti da ti pomogne, upotrebi silu i jedan od tipova iz obezbeđenja će ispustiti ključ kada ga isprašiš. Otključaj vrata u desnom gornjem delu kasina i uđi u kancelariju. Rik će ti reći da lično ne može da ti pomogne, ali će pomenuti izvesnog gospodina Roketa koji živi u hotelu i ima debele veze sa pokretom otpora. Napusti kasino, idi do pumpe za gorivo i radnik će ti reći da se gorivo koje tražiš proizvodi u rafineriji. U luci plati taksisti da te odveze na...

Island of the Francos

Najpre razgovaraj sa svim seljanima bez obzira da li su napolju ili u kućama i saznaćeš da svi tragaju za delom ritualnog ključa koji je zakopan negde na ostrvu. Potom popričaj sa kučetom i ono će ti reći da mehanička sova koja se neprestano muva u okolini ima svoju jazbinu. U prodavnici kupi kramp. Desno od Burgermasterove kuće (tip koji je sakrio deo ključa) nalazi se kućica za pse. Zaviri u nju i naći ćeš običan ključ. Uđi u Burgermasterovu kuću i ključem otvori orman iza rozete na zidu. Pronaći ćeš papir koji opisuje tačno mesto gde je zakopan deo ključa (tekst je, naravno, u obliku zagonetke). Ukoliko ti ne pođe za rukom da sam pronađeš to mesto, sledi ovo uputstvo: iza restorana (zgrada sa tri kupole) nalazi se palma. Prođi desno (ka prodavnici u kojoj si kupio kramp) i videćeš da trava raste na tri relativno male površine. Na jednoj površini se nalazi palma, na drugoj nekoliko osušenih stabala, a treća površina, tik uz sam rub kopna, je neobrađena. Upravo tu je zakopan deo ključa. Dakle, iskoristi kramp na tom mestu i iskopaćeš ono što tražiš.

Sada se uputi do ulaza u rafineriju. Pošto ne možeš da uđeš kroz normalan ulaz, idi desno uz žičanu ogradu sve dok ne dođeš do dve horizontalno postavljene cevi. Prvo naskoči na onu koja je postavljena niže, a zatim preskoči preko ograde koja je na tom mestu ulubljena. Potom uđi u samu zgradu. Rafinerija u ovoj igri predstavlja ono što je bio hram Bu u prvom delu; dakle, splet lokacija arkadnog karaktera koje je potrebno preći. Zato rafineriju nećemo posebno opisivati. Treba reći da se ključevi za otvaranje zaključanih vrata nalaze u malim crvenim kutijama na pojedinim zidovima. Takođe, zatvaranjem određenih ventila na kratko se prekida dotok pare u ispusnim otvorima kojih ima u velikom broju što ti omogućava da brezbedno pređeš preko njih. Kada konačno dođeš do lokacije na kojoj vidiš psa iza rešetkastih vrata, najpre zatvori ventil, skoči na ispusni otvor (ne brini, para neće ponovo krenuti), i gađaj naučnika koji se kreće u okolini. Kada ga eliminišeš on će ispustiti ključ od rešetke koji ćeš pokupiti tako što ćeš ga pogoditi magičnom kuglom. Otključaj potom rešetku, ispraši psa, popni se uz stepenice u „Discreet” modu i iz skladišta uzmi kantu sa gorivom. Potom napusti rafineriju, plati taksisti da te prebaci na Otringal i odnesi Baladinu gorivo. Zauzvrat ćeš dobiti poboljšani mlazni ranac koji ti omogućava da letiš brže i na većoj visini.

Iz luke se popni stepenicama u donji grad i primetićeš rečicu koja izvire ispod stene na kojoj se nalaze nekakva vrata. Pošto su liftovi koji vode u gornji grad u kvaru, snađi se na sledeći način: aktiviraj supermlazni ranac, preleti preko rečice i okolnim putem se popni do imperatorove palate. Nemoj se tući sa stražarima zato što su oni za sada još uvek prejaki, već brzo uđi u obližnji hotel. Popričaj sa recepcionarom, ali on neće hteti da te pusti unutra. Zato ga istuci i dobićeš ključ koji ti treba da bi nastavio dalje. Razgovaraj sa čovekom u ležaljci pored bazena i shvatićeš da je u pitanju Džoni Roket. Sledi ga do njegove sobe i on će te poslati u prodavnicu suvenira. Takođe, daće ti prsten koji te identifikuje kao člana pokreta otpora protiv imperatora.

Vrati se u donji grad i uđi u prodavnicu suvenira koja se nalazi na trgu (odmah pored mosta). Sa tezge pokupi Memory Reviewer (spravica pomoću koje možeš videti sve animacije iz igre), prodavcu pokaži prsten i on će otvoriti tajni prolaz. U podrumu ćeš se sresti sa vođama pokreta otpora. Oni će te uputiti u zemlju Under-Gas koja se nalazi ispod kore planete Zeelich (nešto slično onome iz igre Torin’s Passage). Dobićeš i laserski pištolj koji u tom momentu neće biti spreman za korišćenje, jer što mu nedostaje specijalni kristal. Zato uzmi taksi i idi na Celebration Island. Popni se na vrh ostrva do hrama Dark Monka. Levo od njega vodi puteljak kojim treba da pođeš. Skači preko kamenja koje nosi lava sve dok ne dođeš do jezerceta. Aktiviraj Protection Spell, pokreni supermlazni ranac, preleti preko jezera (čudovište ti neće moći ništa zato što je magija aktivna), a zatim koristeći kramp otkini deo zelenog kristala koji „raste” na maloj zaravni. Tako si osposobio laserski pištolj.

Idi na Island of the Francos, uđi u dvorište rafinerije na isti način kao i ranije, ali sada nemoj ulaziti u centralno postrojenje, već u zgradu koja se nalazi levo od ulaza u kompleks. Naići ćeš na zaključana automatska vrata. Najpre laserskim pištoljem ukloni stražare koji se nalaze sa druge strane mostića iza automatskih vrata, a onda gađaj četiri prekidača i to tako da njihov položaj, gledano sleva nadesno, bude: gore, dole, gore, dole. Vrata će se tada otvoriti i naći ćeš se u vojnoj luci. Sedi u katamaran i ubrzo ćeš se pojaviti na eksploatacionoj platformi negde na okeanu. Tu će te dočekati prilično nezgodan protivnik koga treba da pobediš. Kada to izvedeš pokupi ključ, uđi u lift i spusti se u zemlju Under-Gas. U prijemnoj zgradi najpre eliminiši naučnika, a zatim u „Discreet” modu magičnom kuglom pogodi jedan od dva crvena prekidača. Energetsko polje će se tada podići. Izađi iz zgrade i naći ćeš se u...

Domain of the Wannies

Najpre ćeš naići na upravnu zgradu građevinske korporacije, no, nju obiđi i uđi u rudnik koji se nalazi u blizini. Rudnik je ponovo arkadni deo igre u kome je cilj da pokupiš sve moguće dragulje na koje naiđeš. Dakle, neophodno je da detaljno istražiš sve lokacije. Takođe, u rudniku se nalazi ulaz u malu kapelu u kojoj ćeš naći drugi deo ritualnog ključa. Konačno, potrebno je i da na jednoj od lokacija pokupiš bejzbol rukavicu pomoću koje možeš odbijati vatrene lopte kojima te protivnici budu gađali. Kada sve to odradiš izađi iz rudnika i nastavi putem desno sve dok ne dođeš do ulaza u nekakvu pećinu. U njoj ćeš naići na starca koji traži da mu doneseš komad pite. U jednoj od prostorija pećine živi porodica koja se upravo sprema da ruča. Pridruži im se i posle simpatične scene postaćeš vlasnik pite. Parče odnesi starcu i on će ti dati ključ od kapele božanstva Dark Monk od koga imperator Zeelicha prima naređenja. Popričaj sa čovekom koga nađeš u kapeli i on će te uputiti na njegovu sobaricu koja takođe živi u pećinskom kompleksu. Nađi sobaricu i nje naučiti pesmu kojom treba da dozoveš čamdžiju koji će te prevoziti preko mora lave. Izađi iz pećine i idi do obližnje litice (moraš preći preko mosta) na kojoj se nalazi nekakva nadstrešnica. Tamo otpevaj pesmu i čamdžija će doći. Za svaku vožnju biće ti potrebna četiri dragulja. Plati čamdžiji da te preveze na...

Island of the Mosquibees

Koristeći supermlazni ranac dođi do obale i pokupi dragulj. Razgovaraj sa pčelom koja leti u blizini i ona će te odneti do kraljice ostrva. Njoj pokaži prsten i zatraži da ti objasni kako da dođeš do ostrva CX. Kraljica će pristati, ali samo pod uslovom da prođeš test po imenu „Test of Truth”. Posle toga ćeš se naći u nekakvoj areni. Gađaj magičnom kuglom loptice koje izlaze iz otvora na zidovima sve dok ne dobiješ ključ. Tada snimi poziciju i otključaj jedna od troje vrata. Ukoliko izabereš prava vrata (iza njih se nalazi novo oružje) to će značiti da si prošao test, a ukoliko pogrešiš, učitaj poziciju i pokušaj ponovo. U svakom slučaju, u momentu kada kraljica potvrdi da si prošao test, doći će glasnik sa vešću da je ostrvo napadnuto od strane imperatorove vojske. Kada kraljica ode, prođi kroz salu sa tronom i uđi u prostoriju sa velikim brojem merdevina. Iz ove prostorije vode dva izlaza - jedan je u levom zidu, a drugi, na kome se vidi konopac, je na podu. Prođi kroz izlaz na zidu i ponovo ćeš se naći u areni. Tu će te napasti leteće čudovište koje možeš ubiti samo korišćenjem bejzbol rukavice, odnosno odbijanjem projektila od sebe i njihovim vraćanjem ka čudovištu. Ovo zahteva priličnu veštinu. Kada napadač nestane, dobićeš ključ koji otvara obližnji kovčeg. U njemu ćeš naći treći deo ritualnog ključa.

Vrati se u salu sa merdevinama i prođi kroz izlaz na podu. Naći ćeš se na obali mora lave. Pozovi čamdžiju, plati mu prevoz u draguljima i reci mu da te prebaci na malo vulkansko ostrvo. Na tom ostrvu postoji samo jedna bitna lokacija - pećina u koju su se sakrili preživeli pripadnici naroda pčela. Pronađi tu pećinu i pčele će ti reći da je njihova kraljica uhvaćena i da je drže u zgradi građevinske kompanije. Pozovi čamdžiju i reci mu da te vrati u Domain of the Wannies. Idi do rudnika dragulja i uđi unutra. Na prvoj lokaciji ćeš videti pokretnu traku sa elevatorom. Naskoči na pokretnu traku i lift će te prebaciti u prostoriju u kojoj se pakuju dragulji. Eliminiši radnika i obe poluge postavi u položaj „gore”. Potom se popni na nešto što liči na mostić, sačekaj da se pojavi kutija koja se kreće po šinama i uskoči u nju. Naći ćeš se u skladištu. Izađi iz kutije i merdevinama se popni na krov zgrade. Skoči na krov susedne zgrade i upašćeš u ćeliju u kojoj se nalazi kraljica pčela. Popričaj sa njom i ona će ti reći da se prolaz za ostrvo CX nalazi iza njenog prestola. Takođe, dobićeš i ključ koji ti omogućava da otvoriš taj prolaz. Magičnom kuglom pogodi prekidač koji otvara vrata ćelije i beži iz zgrade. U zgradi možeš naći 150 zlitosa koji ti mogu koristiti, a kako se do njih dolazi moraš sam da otkriješ. Čamdžiji reci da te preveze na Island of the Mosquibees, idi do sale sa prestolom (uz put se moraš boriti sa brojnim neprijateljima) i prođi kroz prolaz iza prestola.

Slobodan MACEDONIĆ

 
Twinsen’s Odyssey (2)
Šta mislite o ovom tekstu?
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera