![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
-Hvala na komplimentima. Znate, kada su me momci iz „Core Designea” upitali da li bih bila voljna da ukratko prepričam svoje doživljaje vezane za potragu za Atlantidom, pa da se od tog materijala napravi jedna kompjuterska igra, u momentu sam shvatila da mi se ukazala životna šansa da konačno izađem iz anonimnosti. Pristala sam na saradnju, potpisali smo ugovor i tako je nastao Tomb Raider. Možda ću zvučati neskromno ako kažem da sam uspeh igre očekivala, ali isto tako moram da priznam da me je ovolika popularnost čak pomalo iznenadila. Ipak, uopšte se ne žalim, a koliko čujem, ne žale se ni oni iz „Core Designea”. -Povod za naš razgovor je igra Tomb Raider 2. Koliko sam upućen, priča je zasnovana na vašoj velikoj pustolovini koja se odigrala proteklog leta. -Obišla sam pola zemaljske kugle dok nisam pronašla taj prokleti bodež. Međutim, pre nego što vam bilo šta kažem na tu temu, mislim da bi bilo zanimljivo da znate da sam odmah po povratku sa Atlantide dala da se u dvorištu moje kuće izgradi poligon kako bih mogla da poboljšam svoje fizičke sposobnosti. Zahvaljujući upornim treninzima, uspela sam da savladam tehnike penjanja uz vertikalne površine i veranja postrance, naučila sam da koristim čeličnu užad za prelazak preko provalija i spuštanje niz litice, izveštila sam se u brzom koračanju kroz vodu, poboljšala sam stil plivanja itd. Takođe, upoznala sam se sa načinom funkcionisanja automatskog pištolja, lansera granata, puške M16, pa čak i harpun puške za podvodni ribolov. Imala sam dovoljno vremena i da naučim da upravljam motornim čamcem i motornim sankama. I baš kada sam odlučila da se prijavim na frizerski kurs (sigurno ste primetili da mi je kosa porasla, a pošto sem konjskog repa ne umem da napravim nijednu pravu frizuru, pomislila sam da bi mi kraći tečaj dobro došao), u novinama sam pročitala zanimljiv tekst o nekakvom magičnom bodežu koji potiče iz drevne Kine. Zaintrigirana pomenutom pričom, spakovala sam svoje stvari i... -...tako je počela velika avantura koja je sada pretočena u Tomb Raider 2. Recite mi, Lara, nadam se da vam ne smeta što vas tako zovem, kakav je to bodež i šta ste sve morali da preživite da biste došli do njega? -To šta sam preživela otkrićete sami ukoliko budete igrali ovu igru. Stara legenda kaže da je bodež Ksian (Xian) sakriven u carskoj palati negde unutar Velikog kineskog zida. Osnovni razlog zbog koga se tačna lokacija palate drži u tajnosti jeste neopisiva moć pomenutog bodeža. Prema nekim izvorima, svako ko se dokopa ove drevne relikvije steći će snagu i moć pravog pravcatog zmaja. Eto, to je otprilike ono što sam i ja znala kada sam krenula u istraživanje. Ono što, međutim, nisam ni slutila jeste da su za bodež zainteresovane još dve strane, nažalost, iz mnogo mračnijih pobuda. Na kraju sam, naravno, uspela da ostvarim svoj cilj, ali sam u potrazi za neophodnim informacijama morala da posetim Veneciju, da boravim u okeanografskoj istraživačkoj bazi i ispitam olupinu potonulog broda, da se součim sa opasnostima ledenih pećina i manastira Tibeta i da otkrijem tajne koje čuva Veliki kineski zid. Sve u svemu, bilo je vrlo zabavno. -Kako ocenjujete rad programera i kakve kompjutere ćemo morati da imamo da bismo vas videli u akciji? -Dobro pitanje. Najpre moram da istaknem da su predeli kroz koje sam prolazila u ovoj avanturi daleko raznovrsniji, atraktivniji, pa ako hoćete i lepši od onih koje ste videli u prvom Tomb Raideru. Pretpostavljam da će zato većina vaših čitalaca pomisliti da je grafika u drugom nastavku mnogo naprednija. Nažalost, u ovaj drastičan napredak moći će da se uvere samo oni kompjuteristi koji poseduju 3D kartice bazirane na Power VR, Rendition ili 3dfx čipovima (za prvu pomoć može da posluži i Matrox Mystique). Za njih će Tomb Raider 2 biti nesvakidašnji vizuelni doživljaj. Ostali nemaju mnogo razloga za radost: prvo, igra radi isključivo pod Windowsima i na referentnom kompjuteru (P/166), u visokoj rezoluciji pokazuje loše brzinske rezultate (duplo sporija animacija kretanja u poređenju sa prvim delom), i drugo, daleko izraženija pikselizacija u SVGA modu nego što je to bilo kod Tomb Raidera. Očigledno je da su se programeri prvenstveno okrenuli vlasnicima 3D kartica, što je, po mom mišljenju, pomalo pretenciozno sa njihove strane, te ih zato kritikujem. -Za kraj ovog intervjua molio bih vas da date globalnu ocenu Tomb Raidera 2. -Znate, kada imate neku revolucionarnu igru, i kada sa velikim nestrpljenjem čekate na njen nastavak, po pravilu očekujete da ćete ponovo dobiti nešto revolucionarno. To se, međutim, retko kada dešava, pogotovo ako između dva naslova protekne svega godinu dana. Tomb Raider 2 je odlična arkadna avantura, ali ona izuzev nekih sitnih poboljšanja ne unosti ništa novo u osnovni koncept igre. Mislim da je najveća mana to što su neki nivoi relativno dosadni i što se u njima ponavljaju fazoni već viđeni u prvom nastavku. Možda bi bilo bolje da su autori odložili objavljivanje igre za nekoliko meseci i neke od nivoa doradili. Ipak, globalno gledano, zadovoljna sam. -Hvala na razgovoru. -Bilo mi je zadovoljstvo. Slobodan MACEDONIĆ | |||||||||||||
![]()
![]()
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |