KORAK PO KORAK<>
021999<><>

Grim Fandango (2)

Odmah na ulazu u šumu srešćeš Glotisa. Iz očajanja što je dobio otkaz, on će uzeti svoje srce i baciti ga u šumu. Idi stazom koja vodi u šumu i naići ćeš na paukovu mrežu. Uzmi jednu kost sa gomile i baci je na mrežu. Potom izvadi kosu iz inventara i pomoću nje oslobodi srce koje se upetljalo u niti. Vrati se do mesta gde leži Glotis, pokupi srce i vrati ga njegovom vlasniku. Uslediće animirana sekvenca u kojoj će Glotis nepažnjom izbiti putokaz iz zemlje. Siđi sa vozila i pokupi putokaz. Prenesi putokaz u sverozapadni deo šume, odnosno na poljanu koja je okružena ulazima u sistem pećina. Zabodi putokaz u zemlju i pogledaj šta će se dogoditi. Strelica će se okrenuti nekoliko puta i pokazati u određenom pravcu. Uzmi putokaz, napravi dva, tri koraka u datom pravcu, a zatim ga ponovo posadi u zemlju. Strelica će pokazati novi pravac. Ponavljaj ovaj postupak sve dok ne nađeš pravo mesto koje se, uzgred, nalazi dole ulevo od sredine poljane. Kada postaviš putokaz na to mesto, u zemlji će se otvoriti vrata. Siđi u pećinu i pokupi ključ koji visi na stalku u donjem desnom uglu ekrana. Vrati se na poljanu, sedi u automobil i idi u istočni deo šume.

Naći ćeš se ispred čudnog uređaja u obliku tornja. Ako obratiš pažnju videćeš da prema tornju vode četiri cevi koje su povezane klipovima postavljenim na njegovom vrhu. Videćeš takođe da klipovi rade nezavisno jedan od drugog. Cilj je da uskladiš rad klipova tako da toranj uđe u rezonancu, odnosno da počne da se njiše levo-desno. Klipovi koji se nalaze sa iste strane tornja moraju da se kreću identičnim ritmom. Sinhornizaciju rada klipova ćeš postići blokiranjem cevi pomoću ručnih kolica koja je doterao Glotis. Dakle, pomeraj kolica levo-desno sve dok toranj ne počne da se klati. Tada isključi uređaj tako što ćeš povući preklopnik na kontrolnoj tabli i Glotis će se popeti na vrh tornja da izvrši neka podešavanja. Dok se on bude nalazio na vrhu, ponovo uključi uređaj i toranj će se raspasti u paramparčad. Glotis će nakon toga od delova napraviti dodatak za automobil koji omogućava kretanje po neravnom terenu. Uđi u automobil, vrati se u središte šume i kreni kamenitim putem koji vodi na sever.

Kada Glotis odbije da vozi dalje, izađi iz automobila, otvori vrata na metalnoj kapiji i priđi brani koja je napravljena od kostiju. Vatreni dabrovi će te pojuriti i bićeš prinuđen da pobegneš. Ponovo dođi do ivice brane i pokupi nekoliko kostiju. Levo od brane videćeš stazu. Idi tamo i doći ćeš do obale reke od katrana. Jedan vatreni dabar će se tada popeti na stenu koja se nalazi tačno iznad tebe. Baci jednu kost u reku, a zatim brzo uzmi protivpožarni aparat u ruke. Dabar će skočiti sa koskom, a ti u tom trenutku aktiviraj aparat i isprskaj dabra penom (kretanje mlaza kontrolišeš kursorskim tasterima). Na ovaj način treba da „ugasiš” sve vatrene dabrove. Ukoliko ti u međuvremenu ponestane kostiju, lako se možeš vratiti do brane i pokupiti nove. Kada svi dabrovi nestanu, vrati se do kapije i katanac otključaj ključem.

Nakon dugotrajne vožnje doći ćeš do grada po imenu Rubakava. Popni se uz stepenice, idi desno (ka zamagljenom delu ekrana) i upašćeš u vodu. Spašće te stari kapetan Velasko. Vrati se do mesta gde je Glotis parkirao automobil i popričaj sa kapetanom. Ponovo se popni uz stepenice, ali ovoga puta uđi u restoran. Razgovaraj sa čistačem i on će ti dati sliku njegove žene. Odnesi sliku kapetanu i od njega ćeš dobiti lučki dnevnik u kome se nalaze podaci o čistačevoj ženi. Vrati se u restoran i čistaču pokaži dnevnik. On će otići da traži ženu, a ti ćeš dobiti njegov posao.

Godinu dana kasnije...

...zatičeš Menija u ulozi vlasnika restorana i kockarnice u kojoj je počeo karijeru kao čistač. Sa terase uđi u svoju sobu i uzmi pismo sa stola. Pročitaj ga. Siđi niz stepenice i pre nego što izađeš iz zgrade, popričaj sa Lupe, devojkom koja radi u garderobi. Izađi iz kasina i uputi se prema stepenicama. U toku animirane sekvence videćeš kako se tvoja klijentkinja Mersedes Kolomar prisilno ukrcava na brod. Pošto se animacija okonča, popričaj sa kapetanom Velaskom i raspitaj se za uslove koji su ti potrebni da bi se narednog jutra ukrcao na brod. Saznaćeš da treba da se učlaniš u sindikat moreplovaca, da nabaviš alat za Glotisa i da eliminišeš konkurenciju u vidu jednog mornara koji se pre tebe prijavio za putovanje. Vrati se u svoj restoran (lift koji te vozi tamo nalazi se levo od ulaza u noćni klub „Blue Casket”) i siđi stepenicama u salu u kojoj Glotis sedi za klavirom. Popričaj sa njim. Prođi iza šanka i pokupi bocu likera. Uđi u prostoriju sa ruletima i razgovaraj sa čovekom koji sedi sam u separeu. U pitanju je Čarli, prevarant i falsifikator. Zamoli ga da ti falsifikuje sindikalnu člansku kartu. On će prihvatiti, ali samo ako pre toga odradiš jedan posao za njega. Čarli će ti u toku razgovora dati dve stvari: propusnicu za restoran na trkalištu za mačke i štampač koji služi za falsifikovanje kladioničkih tiketa za trke mačaka. Vrati se u salu i Glotisu pokaži propusnicu.

Uputi se do arene u kojoj se održavaju trke mačaka. Siđi stepenicama do ulaza u arenu, a zatim skreni desno. Preko puta vitrine u kojoj je smeštena velika punjena mačka nalaze se vrata koja vode u malo dvorište. Idi tamo i pokupi otvarač za konzerve. Vrati se do ulaza u arenu i popni se uz stepenice. Levo od biletranice u kojoj se primaju opklade nalazi se hodnik na čijem kraju postoji lift. Zahvaljujući propusnici koju imaš vratar će ti dozvoliti da uđeš u lift. Naći ćeš se u ekskluzivnom restoranu. Uđi u kuhinju i uzmi pipetu. Sačekaj nekoliko trenutaka i pojaviće se konobar koji će ući u ostavu. Brzo zatvori vrata za njim, a zatim bravu osiguraj kosom. Nakon što Glotis popije kompletan sadržaj bureta koje stoji pored ostave, popni se uz merdevine i pomoću otvarača za konzerve skini poklopac sa bureta. Posle toga uđi u bure i ubrzo ćeš se naći u podrumu. Tamo se popni na viljuškar, pokreni ga i uteraj u teretni lift. Kada se nađeš u liftu postavi viljuškar tako da se njegove viljuške nađu tačno naspram trapezastog otvora na metalnoj rešeci koja ima ulogu vrata od lifta. Zatim siđi sa viljuškara i pritisni taster da bi pokrenuo lift na gore. Čim se lift pokrene popni se na viljuškar i poteraj ga napred tako da njegove viljuške prođu kroz otvor na rešeci. Ukoliko sve dobro uradiš, lift će se zaustaviti na međuspratu zato što će se viljuške zaglaviti. Siđi sa vozila i povuci polugu za pomeranje viljušaka. Metalna rešetka će se podići. Uđi u hodnik i u prostoriji na njegovom kraju naći ćeš aktn-tašnu. Uslediće animacija u toku koje ćeš dobiti člansku kartu sindikata. Na ovaj način ispunio si prvi uslov.

Uđi u noćni klub „Blue Casket”, prođi kroz glavnu salu i dođi do prostorija za osoblje. Tu ćeš sresti fotoreporterku Lolu i jednu od glavnih „riba” u gradu, Oliviju. Popričaj sa Olivijom, a zatim uđi u kuhinju. Stani pored sudopere i iskoristi pipetu. Na taj način ćeš usisati malo prljave vode. Vrati se u salu i priđi stolu za kojim sede tri tipa. Pokaži im pismo koje si dobio od Salvadora i tako ćeš dokazati da pripadaš pokretu otpora. Pokupi knjigu koja leži na stolu, izađi iz kluba i idi levo. Na doku ćeš videti grupu pčela, lučkih radnika. Popričaj sa njihovim vođom i pokaži mu knjigu. Pojaviće se policija i uhapsiti vođu radnika. Idi do zatvora i vođa će zatražiti da mu obezbediš advokata.

Slobodan MACEDONIĆ

 
The X-Files (2)
Grim Fandango (2)
Šta mislite o ovom tekstu?
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera